apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor wie het trouwens eens wilt proberen, bij Loetje verkopen ze een kweek biefstukje.
Maar dat is natuurlijk een heel ander level dan dit.
Prachtige gast trouwens. Leuke filmpjes heeft ie.
Ik lees nu idd dat dat vlees van Loetje plantbased is.3de print vlees is wel wat anders dan ik mij voorstel bij kweekvlees. Want als ik het goed begrijp is dit plantaardig?
Ik denk dan echt aan een product dat in een lab groeit uit een groeimedium en volledig bestaat uit dierlijke cellen.
Maar opzich interessante optie.
Daarvoor haalden ze stamcellen uit Wagyu-runderen die ze in het laboratorium hebben omgezet tot cellen waarvan kweekvlees kan worden gemaakt.
Door spier-, vet- en bloedcellen vervolgens in de 3D-printer te doen en in laagjes te printen, met als voorbeeld een ‘Wagyu-blauwdruk’, komt er volgens de onderzoekers een textuur uit die niet van echt te onderscheiden is. De printer weet dan precies wanneer de spier-, vet of bloedcel moet afdrukken.
Dat laatste stukje is dan kweekvlees wat ze printen om het meer de structuur en samenstelling van vlees te geven? Misschien dat inderdaad nog wel een betere optie, het is ongetwijfeld makkelijker om in 1 bak puur vetcellen te kweken en in de andere bak puur spiercellen en de andere bak puur bloed, ect.Ff zoeken
Ja
![]()
Kweekvlees kan goedkoper door te printen met voedselresten | Change Inc.
Kweekvlees goedkoper maken en tegelijkertijd voedselverspilling tegengaan? Volgens onderzoekers kan het.www.change.inc
![]()
Japanse onderzoekers maken Wagyu van kweekvlees uit de printer | Change Inc.
Wetenschappers aan de Osaka universiteit in Japan zijn erin geslaagd om een Wagyu-steak na te maken van kweekvlees, met behulp van een 3D-printer. Lees meer.www.change.inc
Maar volgens anderen kan je dus ook vegetarisch kweekvlees printen. Ergens halen mensen dus de definitie door elkaar wat verwarring schept. Je kan kweekvlees uit stamcellen iig wel 3d printen tot een stuk 'vlees'.
En Indiërs. Voordeel van die laatste, die zijn al gemarineerd.Om alle problemen op te lossen, kunnen we ook n*gers opeten, of zeg ik nu iets onethisch.
Ja klopt, maar die stinken soms wel. Bij mij in de gym loopt er zo een, niet te harden.En Indiërs. Voordeel van die laatste, die zijn al gemarineerd.
Zulk smerig vlees zal een nieuwe pandemie opleveren.En Indiërs. Voordeel van die laatste, die zijn al gemarineerd.
Hebben wij ze daar niet de mogelijkheid toe gegeven?En dat ligt niet in Europa en de VS (althans, de oorzaak)
Dan zat ik ernaast. Ik had een keer een praatje van een wetenschapper, die dit aangaf. Ik heb dit voor waar aangenomen, aangezien het niet per se mijn interessegebied is. Scuzi.Nee.
![]()
Genetic engineering - Wikipedia
en.wikipedia.org
Onder genetisch gemodicifeerde/gemanipuleerde gewassen, oftewel GMO gewassen, worden geen veredelde gewassen verstaan.
@Steks zeker. Die verkondigt wel vaker fake news hierDan zat ik ernaast. Ik had een keer een praatje van een wetenschapper, die dit aangaf. Ik heb dit voor waar aangenomen, aangezien het niet per se mijn interessegebied is. Scuzi.
.Dat is een taalkundige kwestie. Voor het gewas en zijn gebruik maakt het weinig uit hoe die aanpassingen zijn gerealiseerd.Onder genetisch gemodicifeerde/gemanipuleerde gewassen, oftewel GMO gewassen, worden geen veredelde gewassen verstaan.
Zelfs in je artikel maken ze ook het onderscheid.Dat is een taalkundige kwestie. Voor het gewas en zijn gebruik maakt het weinig uit hoe die aanpassingen zijn gerealiseerd.
Hier een aantal mooie voorbeelden van genetische modificatie door veredeling.
![]()
Here's What Fruits And Vegetables Looked Like Before We Domesticated Them
Next time you bite into a slice of watermelon or a cob of corn, consider this: these familiar fruits and veggies didn't always look and taste this way.www.sciencealert.com