XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Maar jij hebt geen kinderen en geen kinderwens, dus wat boeit het als het over 75 jaar goed fout gaat. :D

True dat /care

Het gaat mij er ook meer om dat we nu genaaid worden door de politiek. uiteindelijk boeit het niets wie het bij het rechte eind had :o

• Topic Starter Topic Starter
dus wat boeit het als het over 75 jaar goed fout gaat
Zal niet gebeuren. Een van de grootste "instincten" van de mens, het opportunisme, zal dat voorkomen. Zoals dit mede tot falen heeft geleidt m.b.t. het communisme, overigens speelde dit ook mee bij het ontstaan (lol).

ik durf er heel wat onder te verwedden (en ja de mens is natuurlijk ook voor een deel schuldig aan het klimaat ,logisch ook met alle industrie wereldwijd)

dat de schadelijke effecten niet zo dramatisch zijn als dat de klimaatdrammers ons willen doen geloven

absurde maatregelen willen nemen waar ik tegen ben. Als ik dat dan uit, dan komen sommige voorstanders zelf aanzetten met (de rapporten van) het IPCC

Doelde je op mij? Want ik haal het IPCC aan voor klimaatverandering, niet maatregelen. Dat doen zij ook niet.

Maar ipv in cirkeltjes te blijven praten over onze verschillen van mening kunnen we ook kijken of we een gezamenlijke visie kunnen hebben over de weg die we het beste kunnen bewandelen, want dat is iets waar we met zijn allen “verantwoordelijk” voor zijn.

Eens

Ik zit niet in de fossielebrandstof hoek, maar voornamelijk ik de ploymeren (plastics, coatings e.d.), dus daarop kan ik niet gepakt worden

Ik ben niet uit op iemand te pakken.

Zorg daarnaast dat opkomende economieën een inhaalslag slaan wat betreft relatief schone energie en zorg dat de ontembare drang naar meer energie wereldwijd war afneemt, hoe doen we dat het best, niet meer fokken als konijnen, maar meer aan geboorte beperking doen. Doen we niets aan de extreme bevolkingsgroei in opkomende economien dan is alles wat we in Nederland en zelfs in Europa doen zinloos.

Eens
Scorebordjournalistiek, oneliners en de eigen loopbaan lijken meer op de voorgrond te staan bij velen.

Eens, jammer genoeg

Ja zo voel ik dat ook, het blijft lastige materie..

Is het ook (en daarom ik dan op experts)

Zal niet gebeuren. Een van de grootste "instincten" van de mens, het opportunisme, zal dat voorkomen. Zoals dit mede tot falen heeft geleidt bij het communisme.

Dat weet ik niet, als de bijen- en/of koralenstefte doorzet hebben we echt een probleem als “nooit te voren”

Ok, een planetoïdeinslag 65 miljoen jaar geleden is misschien iets heftiger geweest :D

Volgens mij niet nee, maar je weer maar nooit waar de GL-gekkies mee komen.

Het was ook meer een algemene reactie op het oportunisme van de mensheid.

Insecten sterven wel geloof ik in rap tempo uit, sowieso vlinders.

https://t.co/skt2JNe3CG - Rapport van de Wageningen Universiteit over massale sterfte van insecten.. Men is er nog niet over uit, maar zeker is wel dat het een gevolg is van vele oorzaken welke door de mens zijn geïntroduceerd.

de massale bijensterfte komt toch niet door het klimaat ?

Volgens mij niet nee, maar je weer maar nooit waar de GL-gekkies mee komen.

Insecten sterven wel geloof ik in rap tempo uit, sowieso vlinders.

Wetenschappers zijn er nog niet over uit of dit door klimaatverandering komt, lijkt me in ieder geval wel dat dit komt door de mens

Eigenlijk is de mens de grootste succesvolle parasiet. Helaas nog geen massale geboortebeperkingen en/of sterfte in het vooruitzicht.

Als de grote koraalriffen grootendeels afsterven zal dit zeer verstrekkende gevolgen hebben maar je hebben wij daar nu echt invloed op of moeten we dit soort onzekerheden accepteren as onderdeel van het leven?
Is de natuur niet ontzettend adaptief op dit soort zaken?

Met andere woorden..het koraal gaat zich uiteindelijk aanpassen.

Verder geloof ik niet of nauwelijks in de invloed van de mens op de klimaatverandering. Wel hebben wij inderdaad invloed op het vervuilen van de oceanen en het daardoor verknallen van eco-systemen etc..maar dat doet IMO niks met het klimaat.

De lobby erop is in mijn ogen gewoon een nieuwe melkkoe van regeringen wereldwijd..

trends.png

Stemmingsstoornis :roflol:

als we al eens beginnen met het opruimen van lui die zich aan religies ophouden , als we eens stoppen met containers aan geld naar africa te sturen en aids zijn gang laten gaan in afrika . en bv geen ingrijpen meer bij een ebola uitbraak .
we kunnen als westen wel idealistisch lullen , maar zolang niemand landen als china , us , rusland niet aanpakken gebeurt er niks .
Hier moeten btw de oude auto's weg en in afrika gaan ze na export zonder kat de weg op , is geen oplossing slechts verplaatsing

Terug
Naar boven