Fitness Seller

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Dat was onder de bouwkundigen al lang bekend, maar zoals alles bij de overheid bij het invoeren van iets nieuws. We gaan het beter laten lijken dan het is en dan een tijdje later ''voortschrijdend inzicht'' en mag een ander de problemen oplossen.

Heeft iemand dat programma van de vuilnisman gezien? Ik vond het echt shockerend. Laat ook goed zien wat een onzin 'goed voor het milieu' en de 'kringloop' is.

'Huizen aardgasvrij maken is complex en kost ook meer dan verwacht' - https://nos.nl/l/2370824

"Vergt een gemiddelde investering van €40.000 per woning".
Pas als je gedwongen wordt zou ik de overstap maken.

Wind en vooral zonne-energie zijn niet volkomen nutteloos, maar iedereen van het gas af en overstappen op (goene)energie gaat gewoon niet lukken. Houd gewoon het gasnet operationeel en vul het deels op met waterstof en synthetisch gas. Dan gaat de energietransitie geleidelijker en zijn we de komende decennia veel flexibeler.

Pas als je gedwongen wordt zou ik de overstap maken.

Wind en vooral zonne-energie zijn niet volkomen nutteloos, maar iedereen van het gas af en overstappen op (goene)energie gaat gewoon niet lukken. Houd gewoon het gasnet operationeel en vul het deels op met waterstof en synthetisch gas. Dan gaat de energietransitie geleidelijker en zijn we de komende decennia veel flexibeler.
Toekomst van elektrische auto's zit toch ook in de waterstof?

Want als voor 2030 nog een miljoen woningen van het gas afgehaald worden via de wijkaanpak, dan is dat volgens het EIB een investering van 40 miljard in de komende tien jaar.

Volgens het ministerie is er wel degelijk al een vliegwieleffect te zien van de proeftuinen. "Er is namelijk grote belangstelling van gemeenten om deel te nemen aan proeven met aardgasvrije wijken."

Joh wie heeft er geen belangstelling in 40 miljard

Laatst bewerkt:
Toekomst van elektrische auto's zit toch ook in de waterstof?
Ik denk dat er bij zowel waterstof als accu auto’s voor een aantal praktische problemen oplossingen moeten worden bedacht voordat er 1,5 miljard stuk rond kunnen rijden.

Ik gok erop dat een accu auto uiteindelijk niet de standaard gaat worden.

Wat vond je dan zo schockerend en hoe had je verwacht dat het in elkaar zat?

Kort en veelzeggend filmpje >

25% van het vuilnis wat hier verbrandt wordt, is geïmporteerd. Vol met metalen, baterijen, en dat wordt dan in ons wegdek gestopt, of er wordt bijvoorbeeld een dijk van gebouwd. Dan is het circulair.

En dat er 1,7 miljard kilo huisvuil uit Ierland wordt geïmporteerd... Het kan toch niet anders dan een grote rol spelen in die Britse variant?

Hele aflevering

Kort en veelzeggend filmpje >

25% van het vuilnis wat hier verbrandt wordt, is geïmporteerd. Vol met metalen, baterijen, en dat wordt dan in ons wegdek gestopt, of er wordt bijvoorbeeld een dijk van gebouwd. Dan is het circulair.

En dat er 1,7 miljard kilo huisvuil uit Ierland wordt geïmporteerd... Het kan toch niet anders dan een grote rol spelen in die Britse variant?

Hele aflevering
Ik had hem al helemaal gezien.

Wat de vervuiling betreft, dat komt in eerste instantie door de consument, batterijen horen niet in die afvalstroom te zitten. Verder hoort het natuurlijk aan de norm te voldoen voordat het onder een weg komt te liggen.

Verder vind ik het verbranden en er dan energie uit terug winnen wel een goed idee, het beste kan dat natuurlijk lokaal, maar al hey in Ierland anders gewoon gestort wordt is het naar hier verschepen en vervolgens verbranden geen slecht idee mits er met de as iets zinnig gedaan kan worden.

Ik had hem al helemaal gezien.

Wat de vervuiling betreft, dat komt in eerste instantie door de consument, batterijen horen niet in die afvalstroom te zitten. Verder hoort het natuurlijk aan de norm te voldoen voordat het onder een weg komt te liggen.

Verder vind ik het verbranden en er dan energie uit terug winnen wel een goed idee, het beste kan dat natuurlijk lokaal, maar al hey in Ierland anders gewoon gestort wordt is het naar hier verschepen en vervolgens verbranden geen slecht idee mits er met de as iets zinnig gedaan kan worden.

Blijkbaar wordt er nog niet genoeg geïmporteerd. Of teveel gescheiden.

260px-Afvalverbrandingsinstallaties_in_Nederland.svg.png

Uiteindelijk komen die batterijen onder de weg te liggen. Niet ingepakt (zie filmpje vanaf 17e minuut).

Waarom dit beter voor het milieu is, dan het verpakt onder de grond stoppen, ontgaat mij. En het voordeel ten opzichte van geïmporteerd afval verbranden ontgaat mij helemaal.

Maar dan komt dat geïmporteerde huisvuil uit Ierland hier, en dan wordt het vervolgens steeds verplaatst (tig 'bodembewegingen' per dag).
Kijk waar die afvalverbrandingen liggen, en waar de havens zijn. Door de Brexit is Den Helder toch interessanter geworden.

Is het heel gek als ik mij afvraag hoeveel covid besmettingen daardoor komen? Want uitgerekend noord noord-Holland was vanochtend nog in het nieuws vanwege de besmettingen.

Wat te denken van het geïmporteerde Noord-Afrikaanse huisvuil. Heel Osdorp zit er vol mee.

Misschien kan die Vattafal biomassa centrale uitkomst bieden :roflol:
Voor het huisvuil hè

Waarom dit beter voor het milieu is, dan het verpakt onder de grond stoppen, ontgaat mij.
Moeten we dan nog decennialang het afval van miljarden mensen onder de grond stoppen? Dat kant toch ook niet de beste oplossing zijn? Zeer waarschijnlijk ontbindt het dan ook en komt er o.a. veel methaan vrij, dan kan je het beter verbanden.

Moeten we dan nog decennialang het afval van miljarden mensen onder de grond stoppen? Dat kant toch ook niet de beste oplossing zijn? Zeer waarschijnlijk ontbindt het dan ook en komt er o.a. veel methaan vrij, dan kan je het beter verbanden.
Dat zeg ik niet. Jij denkt dat het zo'n goede oplossing is, dat in toenemende mate afval importeren geen negatief effect heeft?

Dat zeg ik niet. Jij denkt dat het zo'n goede oplossing is, dat in toenemende mate afval importeren geen negatief effect heeft?
Niet perse, het zal deels de verminderde gasproductie in Groningen compenseren en als je met de as iets zinnigs kunt, of het gewoon weer kunt verhandelen is het prima. Als je dit niet vind kunnen, dan moet je de zware industrie ook weren uit Nederland. Daar hebben we ook ontzettend veel afval en restproducten van waar we niet veel mee kunnen.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar wordt er nog niet genoeg geïmporteerd. Of teveel gescheiden.

260px-Afvalverbrandingsinstallaties_in_Nederland.svg.png

Uiteindelijk komen die batterijen onder de weg te liggen. Niet ingepakt (zie filmpje vanaf 17e minuut).

Waarom dit beter voor het milieu is, dan het verpakt onder de grond stoppen, ontgaat mij. En het voordeel ten opzichte van geïmporteerd afval verbranden ontgaat mij helemaal.

Maar dan komt dat geïmporteerde huisvuil uit Ierland hier, en dan wordt het vervolgens steeds verplaatst (tig 'bodembewegingen' per dag).
Kijk waar die afvalverbrandingen liggen, en waar de havens zijn. Door de Brexit is Den Helder toch interessanter geworden.

Is het heel gek als ik mij afvraag hoeveel covid besmettingen daardoor komen? Want uitgerekend noord noord-Holland was vanochtend nog in het nieuws vanwege de besmettingen.
Er zijn wel eens balletjes opgegooid over de verspreiding van covid en de luchtkwaliteit. Industrie en intensieve veeteelt zouden voor longen met minder weerstand zorgen.

Geen idee wat daar uitgekomen is.

Er zijn wel eens balletjes opgegooid over de verspreiding van covid en de luchtkwaliteit. Industrie en intensieve veeteelt zouden voor longen met minder weerstand zorgen.

Ja, maar het verspreiden via restafval dat per schip word vervoerd lijkt me onmogelijk. Het virus kan zo lang niet overleven.

Ja, link tussen covid en troep uit Ierland was gewoon niet logisch. In intensieve veeteelt is er meer wat kan meespelen, zoals bij die nertsen.

Terug
Naar boven