Dat valt met grote datacenters denk ik nog wel tegen.Wat betreft die techreuzen, het zorgt voor werkgelegenheid, ontwikkeling van het gebied en biedt mogelijkheden daar. Brengt ook geld in het laatje. Is niet zo zwart wit lijkt me.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat valt met grote datacenters denk ik nog wel tegen.Wat betreft die techreuzen, het zorgt voor werkgelegenheid, ontwikkeling van het gebied en biedt mogelijkheden daar. Brengt ook geld in het laatje. Is niet zo zwart wit lijkt me.
Is daar niet een bedrijventerrein met enkel datacenters, je kunt daar een plek gaan ontwikkelen waar innovatie een plaats heeft. Al moet alles wat daar staat ook gemonitord worden. Men moet daar ook vooruit, voorheen lag de focus op sierteelt vanuit de omgeving maar bijvoorbeeld alle rozenteeltbedrijven in het altongebied zijn gestopt en men is gaan kijken naar andere mogelijkheden.Dat valt met grote datacenters denk ik nog wel tegen.
Het is imho wel redelijk zwart/wit daar, de vergelijking dringt zich op met gemeentes die altijd vinden dat ze nieuwe grote industrieterreinen willen.Wordt daar al bijna 50 jaar lang elektriciteit opgewekt met windturbines. Staan er geloof ik 60 niet op een agrarisch erf, een stuk of 30 wel. Die 60 zijn reeds vervangen door moderne en stille varianten en in lijnopstelling geplaatst. Ben er niet zo lang geleden langs gereden en vond het niet eens lelijk. Misschien omdat ik er niet de hele dag tegen aan moet kijken. Wat betreft die techreuzen, het zorgt voor werkgelegenheid, ontwikkeling van het gebied en biedt mogelijkheden daar. Brengt ook geld in het laatje. Is niet zo zwart wit lijkt me.
Een kennis van een kennis van een kennis woont daar en verhuurt in een deel van zijn verbouwde boerderij of in een bijgebouw kamers/woonruimte aan m.n. Ieren die werken in de datacentra, dus dat gaat nog naar buiten ook.Dat valt met grote datacenters denk ik nog wel tegen.
Het is imho wel redelijk zwart/wit daar, de vergelijking dringt zich op met gemeentes die altijd vinden dat ze nieuwe grote industrieterreinen willen.
Een kennis van een kennis van een kennis woont daar en verhuurt in een deel van zijn verbouwde boerderij of in een bijgebouw kamers/woonruimte aan m.n. Ieren die werken in de datacentra, dus dat gaat nog naar buiten ook.
Het punt is dat er over die windmolens keihard gelogen is naar bewoners, het zou voor de huishoudens daar zijn, maar Microsoft en Google die hier weinig belasting betalen profiteren van goedkope gesubsidieerde groene stroom en maken goede sier met duurzaamheid.
Ook zijn er nu ook al zorgen om de drinkwatervoorziening, de datacentra vragen enorme hoeveelheden voor koelwater en voegen daar ook nog onbekende chemicaliën aan toe, waarvan de gevolgen onduidelijk zijn.
En er is een vervolg, nog meer datacentra, nog 500 windmolens erbij
:
![]()
Ondanks bezwaar meer datacentra in Hollands Kroon | NPO Start
Het rommelt in Hollands Kroon. Dat heeft alles te maken met de komst van meer en meer datacentra en windmolens. De gemeenteraad wil een bouwstop, maar de lokale coalitie bouwt gewoon verder. De verantwoordelijke wethouders vinden alles prima en als je er als gemeenteraadslid wat van zegt, word...www.npostart.nl
Storm in glas water.EDIT:
'Datacenters in Noord-Holland kunnen leiden tot drinkwatertekort' - https://nos.nl/l/2373234
Zou mij niks verbazen als dat nog eens een serieuze overweging wordt, want met natuurlijke bronnen gaat dat nooit lukken komende decennia.Als ze nou gewoon een paar kerncentrales bouwen dan kan je het hele land vol datacenters rammen.
Jammer dat domlinks kernenergie jarenlang tot taboe heeft kunnen maken, hadden daar eigenlijk al 10 jaar geleden mee moeten beginnen als we over 5 jaar wat datacentra willen bouwen.Als ze nou gewoon een paar kerncentrales bouwen dan kan je het hele land vol datacenters rammen.
Dit filmpje is inmiddels alweer 10 jaar oud.. man wat hadden we ver kunnen zijn zonder die groene waanzin.Jammer dat domlinks kernenergie jarenlang tot taboe heeft kunnen maken, hadden daar eigenlijk al 10 jaar geleden mee moeten beginnen als we over 5 jaar wat datacentra willen bouwen.
Ja, todat de windmolens in de eigen gemeente komen. Dan zijn opeens zelfs de Groenlinksers tegen.Ze gaan pas van dit soort plannen afstappen als het hele land vol staat met windmolens, iedereen (door financiële chantage) een warmtepomp en zonnepanelen heeft en dan blijkt dat het niet helemaal is geworden wat men er van gehoopt had.
Blijkbaar gelooft het gros van Nederland er ook heilig in.
Ze zijn helemaal niet tegen!Ja, todat de windmolens in de eigen gemeente komen. Dan zijn opeens zelfs de Groenlinksers tegen.
Was zo'n filmpje van een Amsterdammer die woonde bij de Hortus. Ff zoeken.Maar ben echt benieuwd hoe hard iedereen gaat piepen als ook daadwerkelijk die warmtepomp moet gaan komen. Kan mij niet voorstellen dat al die D66 stemmers al een zak geld klaar hebben liggen daarvoor. Mensen zijn zo hypocriet, dat stemmen dat auto's maar zo duur mogelijk moeten worden snap ik nog wel voor het volk dat zelf toch alles met de fiets doet. Maar van het gas af treft iedereen vol in de knip.
Vattenfall, een Zweeds bedrijf dat met subsidie milieuvervuilende luchtverontreinigende biomassacentrales bouwt. Waarvoor in Amerika en de Baltische Staten hele (oer)bossen en natuurgebieden het moeten ontgelden.Idd op het moment dat de belanghebbenden hun zakken hebben gevuld.
Alleen leverde dat geld op, itt deze niet rendabele transitie. Daarnaast is gas tegenwoordig relatief schoon en groene energie bestaat niet.Zo op het eerst oog lijkt het een onmogelijke klus, maar het heeft ook meer dan 100 jaar geduurd voordat we op onze piek van aardolie en gas productie zaten