MuscleMeat

Knee sleeves VS Knee wraps

om te beginnen zijn de sleeves een stuk duurder :eek:

wraps zijn gewoon het beste
echt waar.

Het is te zien waarvoor je ze gebruikt. Wil je zwaar(der) squatten dan koop je best wraps. Maar daar blijft het dan ook bij. Sleeves kun je voor alle oefeningen aanhouden, zijn vooral goed als je buiten traint omdat ze je kniën warm houden.

ja klopt daar heb je helemaal gelijk in

lijkt me appels en peren vergelijken.

sleeves hebben vnl nut door het warmhouden van het gewricht (cressey raadt in deze neopreen aan), waar bands 'hoop tension' creeren -> makkelijker extensie.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, zijn die sleeves daarvoor. Ik kon er al niet uitkomen door de omschrijving aangezien het goede support voor de knieen zou zijn....

Dus, wraps is mijn volgende aanschaf, wil toch eens weten wat het verschil nou is tussen wel en geen wraps ;)

Oke, zijn die sleeves daarvoor. Ik kon er al niet uitkomen door de omschrijving aangezien het goede support voor de knieen zou zijn....

Dus, wraps is mijn volgende aanschaf, wil toch eens weten wat het verschil nou is tussen wel en geen wraps ;)

Ze zijn naast het warm houden ook gewoon bedoeld voor support. Wraps kun je denk ik wel tot 20kg uithalen mits je ze heel strak doet, maar het zal pijn gaan doen:p.

Idd sleeves wil je aan hebben als je er ook nog normaal mee wilt bewegen..Wraps wil je na je lift alleen maar zo snel mogelijk los hebben :P

Geven sleeves extra steun in de zijn dat je kniegewricht minder belast zal worden? Ga je met sleeves wel zwaarder squatten of geldt dit alleen voor wraps?

• Topic Starter Topic Starter
Geven sleeves extra steun in de zijn dat je kniegewricht minder belast zal worden? Ga je met sleeves wel zwaarder squatten of geldt dit alleen voor wraps?

goeie vraag... Het zal allicht iets helpen, maar dan natuurlijk niet zoals wraps...

Ik zit er zelf ook aan te denken om wraps te kopen voor de zware sets (toch wat last van een kleine blessure. Waar kan ik die het beste halen en hoe bepaal ik de maat?

Ik denk dat je het topic nog eens moet lezen. Aan wraps heb je weinig als je last hebt van blessure, knieen gaan er alleen maar zwakker van worden als je ze veel gebruikt.
Jij bent beter af met sleeves.

Ik heb zelf ook wraps liggen.
Men trainer deed ze eens zachtjes aan (deed nog zeer) en ik pakte al 10 kg meer op men 3 rm. Men 3 rm toen was 110 en ik kon met gemak 3*120. Maxen heb ik er nooit mee gedaan.

Terug
Naar boven