XXL Nutrition

Welke Knee sleeves?

ervaring.
Had 2 maanden geleden een belg die op vakantie was hier in hengelo.
Hij wou een maandje begeleiding van me, nou prima, was toch rustiger aan het doen met lessen geven.
Eerste 3 dagen had hij elbow sleeves om, ik vragen waarom?
Ja pijnlijke aanhechtingen maar de sleeves verminderde de pijn. niet helemaal maar toch.
Ik vertelde hem dat het niet echt logisch was, een bloedsomloop bevorderen als je een heel dun tanktopje draagt en dan dikke sleeves om de armen.
(bloedsomloop gaat namelijk door je hele lichaam en moet je dus door je hele lichaam opwarmen wil je uberhaupt ergens de bloedsomloop bevorderen)
Ik vertel hem een sweater of trui aan te doen, met of zonder sleeves, mocht hij zelf weten.
Hij was verbaasd maar probeerde het.
Na het weekend kwam hij weer bij me en vertelde dat hij nu totaal geen pijn had in de triceps toen hij een sweater droeg tijdens het trainen.
en tadaa, beetje logisch nadenken kom je ver...

Ik adviseer me cliënten ook altijd om in lange broek en shirt met mouwen te trainen.
(of het moet zomerse temperaturen zijn binnen de sportschool)
Dit adviseer ik niet alleen vanwege het groeihormoon meer piekt na de training maar ook omdat het bloedsomloop meer bevorderd in de moeilijke plekken (denk dus aan aanhechtingen, gewrichten etc)

voortaan nadenken graag voor als je weer iewts onzinnigs te melden hebt.
Dit geld ook voor de reactie hieronder. zo houden we het topic (en forum) schoon en educatief.

Gezien je maar sinds 2014 lid bent heb ik een tip, leer, leer en studeer :)

het gaat om de plaatselijke verwarming en bloedvaten die wijder opengaan staan waardoor de doorbloeding bevorderd word. Dit heeft dus niet heel veel te maken met de overige lichaamstemparatuur die overginds bijna altijd gelijk zal zijn. Als je meer truien oid aandoet ga je meer zweten waardoor je toch weer afkoelt. Dus geen significant verschil maakt

Interessant! Hebben jullie hierbij bronnen?

waarom werken ze alleen goed als ze strak zitten? Ook met sleeves die niet heel strak zitten blijven je knieen goed warm hoor :)

hoe kan je uberhaupt knie banden en sleeves met elkaar vergelijken :roflol: zijn heel andere dingen met heel andere doelen
Niet iedereen trekt sleeves aan om de gewrichten warm te houden.
Er bestaat namelijk wel een reden waarom ze zo lekker strak gemaakt worden. Ik kan je verzekeren dat dat niet is om het warmer te krijgen.

:rolleyes: ik trek sleeves alleen aan omdat het alpha as f**k staat! :D

Niet iedereen trekt sleeves aan om de gewrichten warm te houden.
Er bestaat namelijk wel een reden waarom ze zo lekker strak gemaakt worden. Ik kan je verzekeren dat dat niet is om het warmer te krijgen.

waarom dan

behalve meer gewicht te kunnen verzetten omdat t een lichte pop geeft kan ik niet echt een reden bedenken

waarom dan

behalve meer gewicht te kunnen verzetten omdat t een lichte pop geeft kan ik niet echt een reden bedenken

Je geeft zelf al het antwoord.
Een knie die lekker ingepakt zit is volgens mij ook minder blessuregevoelig. Een beetje extra mechanische stabiliteit kan nooit kwaad.

Ik wil een paar Titan Yellow Jacket knee sleeves bestellen maar weet niet goed welke maat.
Linker knie 39cm
Rechter knie 39,5cm

Zou ik toch de M nemen of zou ik voor de L gaan?
Size Chart

Ik doe (nog) geen wedstrijden.
Ondertussen weeg ik zo'n 92kg. (als dat al echt van belang moest zijn)

Ik twijfel nog een beetje over de gele of zwarte Yellow Jackets. Weet iemand wat het echte verschil is, buiten de kleur uiteraard?
Ze hebben een verschillende maattabel.
Size Chart (geel)

Terug
Naar boven