XXL Nutrition

Welke Knee sleeves?

Een handig trucje is om deadlift sokken aan te doen. Sleeves aan en schuiven maar. Dan glijdt het zo naar je knie :).

Ik squat absoluut nog niet veel, geen triple digits in ieder geval. Toch heb ik met 3 x per week squatten (stronglifts 5x5) wel dat ik mijn knieën af en toe voel.

Aan te raden om sleeves te kopen dus?

Vind 80 euro best een investering voor zo iets dergelijks, maar als je ziet dat 2x fysio ook zoiets kost is het een slimme verzekering, toch? ;)
Sleeves gaan dit probleem niet fixen maar een fysio die samen met jou naar de oorzaak zoekt wel.

Een handig trucje is om deadlift sokken aan te doen. Sleeves aan en schuiven maar. Dan glijdt het zo naar je knie :).

Ah goeie, heb alleen geen dl sokken :(

Hoe doe je hem dan? Gewoon normaal op schenen en dan trekken of wel dubbel vouwen gewoon?

Ah goeie, heb alleen geen dl sokken :(

Hoe doe je hem dan? Gewoon normaal op schenen en dan trekken of wel dubbel vouwen gewoon?
Gewoon hoe je normaal aan trekt.

Dus sokken aan ( kan ook gewoon van die adidas voetbal sokken als maar tot knie is). Dan doe je gewoon je sleeves aan trekken en dubbel vouwen en omhoog trekken. Dan gelijkt het gewoon door tot je knie zonder dat het vastblijft plakken door zweet :). Eenmaal uit gerold kun je je sokken weer omlaag trekken.

Gewoon hoe je normaal aan trekt.

Dus sokken aan ( kan ook gewoon van die adidas voetbal sokken als maar tot knie is). Dan doe je gewoon je sleeves aan trekken en dubbel vouwen en omhoog trekken. Dan gelijkt het gewoon door tot je knie zonder dat het vastblijft plakken door zweet :). Eenmaal uit gerold kun je je sokken weer omlaag trekken.

Thnx! Zware struggle altijd met mn linker sleeve, rechter gek genoeg nergens last van.

Ik wil ook sleeves aanschaffen voor mijn revalidatie. Daarbij wil ik het tijdelijk gebruiken.
Welke adviseren jullie mij (rehband, titan, SBD, strenghtshop?).

Tot slot vroeg ik mij af hoe je de juiste maat kiest? Wat moet je afmeten van de knie?

Thnx voor reacties!

bij mij is alle last verdwenen sinds ik sleeves ging gebruiken. Kan zeker wel een oplossing voor het probleem zijn.
Zou de sleeve het middel zijn voor jouw knie probleem.Of hebben er denk je niet andere factoren mee gespeeld wat resulteerde in een verbetering.
Was het maar zo makkelijk dat als je overal compressie opgooit frictie en slijtage verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Natuurlijk zal compressie voordelen geven echter ben ik ervan overtuigd dat knie problemen een oorzaak heeft en je deze moet tackelen zodat je er ook daadwerkelijk vanaf komt.

Zou de sleeve het middel zijn voor jouw knie probleem.Of hebben er denk je niet andere factoren mee gespeeld wat resulteerde in een verbetering.
Was het maar zo makkelijk dat als je overal compressie opgooit frictie en slijtage verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Natuurlijk zal compressie voordelen geven echter ben ik ervan overtuigd dat knie problemen een oorzaak heeft en je deze moet tackelen zodat je er ook daadwerkelijk vanaf komt.

Sleeve is voor mij, en denk ook voor meerderen, het middel om als doel niet bij de fysio terecht te komen

Voorkomen is beter dan genezen.

Eens! By my gaan de oefeningen beter. Ik wil kijken of sleeves erbij de progressie nog hoger wordt.

Afgekeken van het bejaardentehuis/de thuiszorg? ;)
Aantrekken van steunkousen is vergelijkbaar moeilijk. Daar krijg je dan ook eerst een gladde nylon sok of een gewone pantykous aan, voordat de steunkous erover aangetrokken wordt. Scheelt ook in het onbedoeld ontharen.

Terug
Naar boven