ervaring.
Had 2 maanden geleden een belg die op vakantie was hier in hengelo.
Hij wou een maandje begeleiding van me, nou prima, was toch rustiger aan het doen met lessen geven.
Eerste 3 dagen had hij elbow sleeves om, ik vragen waarom?
Ja pijnlijke aanhechtingen maar de sleeves verminderde de pijn. niet helemaal maar toch.
Ik vertelde hem dat het niet echt logisch was, een bloedsomloop bevorderen als je een heel dun tanktopje draagt en dan dikke sleeves om de armen.
(bloedsomloop gaat namelijk door je hele lichaam en moet je dus door je hele lichaam opwarmen wil je uberhaupt ergens de bloedsomloop bevorderen)
Ik vertel hem een sweater of trui aan te doen, met of zonder sleeves, mocht hij zelf weten.
Hij was verbaasd maar probeerde het.
Na het weekend kwam hij weer bij me en vertelde dat hij nu totaal geen pijn had in de triceps toen hij een sweater droeg tijdens het trainen.
en tadaa, beetje logisch nadenken kom je ver...
Ik adviseer me cliënten ook altijd om in lange broek en shirt met mouwen te trainen.
(of het moet zomerse temperaturen zijn binnen de sportschool)
Dit adviseer ik niet alleen vanwege het groeihormoon meer piekt na de training maar ook omdat het bloedsomloop meer bevorderd in de moeilijke plekken (denk dus aan aanhechtingen, gewrichten etc)
voortaan nadenken graag voor als je weer iewts onzinnigs te melden hebt.
Dit geld ook voor de reactie hieronder. zo houden we het topic (en forum) schoon en educatief.
Gezien je maar sinds 2014 lid bent heb ik een tip, leer, leer en studeer