MuscleMeat

knokkels conditioneren

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
Waardering
3
Ik wil mijn knokkels conditioneren. Kheb thuis een muurzak met rijst erin en een grote bokszak. Muurzak gebruikten we vroeger bij wing chun training. daar sloeg ik dan 2x per week tot mijn knokkels oppgezwollen waren. Ik merkte ook dat ik harder tegen iets kon slaan zonder dat het echt pijn deed.

Maar wat is de beste, effectiefste manier?

Als je recht slaat vangt je pols de klap op, iets breekt zich dan af en bouwt zich opnieuw verstevigt op, zodat je harder kan slaan, ook komt er eelt op je knokkels en na een tijd kun je vuisten van staal hebben. In het *mannenbreekhopenstenenmetvuist gedeelte in extreme martial arts werd dit duidelijk aangetoont.

Hier geldt hetzelfde als bij het conditioneren van de schenen: zo veel mogelijk trainen op een bokszak.

Uiteraard wel opbouwen, dus begin met 2 x per week en als je merkt dat het gemakkelijker gaat ga je 3 x per week, etc. Het hangt er natuurlijk maar net van af hoeveel tijd je tot je beschikking hebt.

In principe zou je het uiteindelijk elke dag kunnen doen, maar ik zou het gewoon op max 5 x per week houden en ik denk dat je zelf moet aanvoelen hoe lang je zo'n sessie het beste kan laten duren. Hou het maar op max een half uur.

Laatst bewerkt:
Gewoon tegen hout stompen. Begin met 3x p/week lichtjes te stompen. 10~20x p/sessie ofzo. Je gaat vanzelf steeds harder slaan.

Het harden van de knokkels is een proces wat erg lang duurt, dus je kan beter maar flink wat geduld hebben ;).

DumphuiZ zei:
Gewoon tegen hout stompen. Begin met 3x p/week lichtjes te stompen. 10~20x p/sessie ofzo. Je gaat vanzelf steeds harder slaan.

Het harden van de knokkels is een proces wat erg lang duurt, dus je kan beter maar flink wat geduld hebben ;).

Dat zal best wel, maar op die manier kan je dus ook je knokkels vernken. Net zoals je je schenen kunt verzieken door er met deegrollers overheen te rollen.

TongPo zei:
Dat zal best wel, maar op die manier kan je dus ook je knokkels vernken. Net zoals je je schenen kunt verzieken door er met deegrollers overheen te rollen.

Daarom zeg ik toch ook lichtjes beginnen.

Wat je ook kan doen is op vuisten opdrukken, en later pas gaan stompen.

De regel (bij Muay Thai dan) is dat je niet tegen voorwerpen moet slaan die harder zijn dan jouw knokkels. Bepaalde houtsoorten zullen misschien enigszins mee kunnen veren, maar ik zou het toch gewoon bij de good 'ol bokszak houden. Desnoods haal je na een tijdje een zwaardere (= hardere) bokszak als je merkt dat het allemaal te licht wordt.

TongPo zei:
De regel (bij Muay Thai dan) is dat je niet tegen voorwerpen moet slaan die harder zijn dan jouw knokkels. Bepaalde houtsoorten zullen misschien enigszins mee kunnen veren, maar ik zou het toch gewoon bij de good 'ol bokszak houden. Desnoods haal je na een tijdje een zwaardere (= hardere) bokszak als je merkt dat het allemaal te licht wordt.

Hmm, zou goed kunnen. Ik stomp momenteel tegen zacht hout :D.

Iedere dag 3 x 10 keer pompen op de kneukkels.
Dit is wat ik doe , en ik merk dat ze toch enorm in grootte en hardheid zijn toegenomen.
Pompen op de kneukkels is enorm pijnlijk , zeker in het begin , maar nu merk ik het nog met moeite. Zeker na de eerste reeks voel ik er niet veel meer van.

Terug
Naar boven