Fitness Seller

koningshuis moet inleveren

groent7

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Wilders: koningshuis moet inleveren
De leden van het koninklijk huis moeten gekort worden op hun toelage. Als iedereen de broekriem moet aanhalen, geldt dat ook voor het koningshuis, vindt de PVV.

Wilders: koningshuis moet inleveren
De leden van het koninklijk huis moeten gekort worden op hun toelage. Als iedereen de broekriem moet aanhalen, geldt dat ook voor het koningshuis. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders woensdag bepleit tijdens de algemene beschouwingen in de Tweede Kamer.

Het kabinet wil op termijn twintig procent bezuinigen. "Zou het niet op zijn plaats zijn als wij dat bescheiden bedrag ook door de leden van het koninklijk huis zouden laten betalen?", zei Wilders. "Zij zijn toch niet de armsten van deze wereld."

Wilders onderbrak het betoog van CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel om met zijn voorstel te komen. Van Geel reageerde afwijzend. Hij zei niet publiekelijk over het salaris van 'individuen' te willen praten. Van Geel sprak verder van 'populistische symboolpolitiek'.

Wilders kreeg bijval van de linkse partijen plus onafhankelijk Kamerlid Rita Verdonk. De SP en GroenLinks vinden dat het koningshuis inkomstenbelasting moet betalen. Ook PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer zei het 'logisch' te vinden dat ook het koningshuis moet inleveren.

Uit de begroting van het koninklijk huis, die dinsdag op Prinsjesdag werd gepresenteerd, blijkt dat de toelage van koningin Beatrix volgend jaar stijgt van 813 naar 843 duizend euro. Kroonprins Willem-Alexander en zijn vrouw Máxima krijgen allebei zevenduizend euro meer. Zij ontvangen volgend jaar ieder 248 duizend euro.

leuk maar gaat t volk niets van merken:thumbdown:

nooit gedacht dat ik het ooit eens eens zou zijn met een punt van die vent,
het koningshuis is een aanfluiting voor het vrije markt principe, een schending van de grondwet en een archaische kapitale symboolfunctie.

Presidentschap invoeren en wilders als president laten regeren is de oplossing:thumbup:

groot gelijk.
gewone bevolking moet inleveren en het koningshuis krijgt meer.
nu is het wel zo dat de koningin haar aow aan een goed doel schenkt en dat is wel nobel, maar alsnog krijgen ze allemaal genoeg en kunnen ze best wel wat inleveren zonder dat ze daar wat van zullen merken.
als ze solidair zouden zijn met de bevolking zouden ze dit zelf ook moeten voorstellen.

Eindelijk.

prima punt.
maar Wilders was niet de eerste die er mee aan kwam zetten vanmiddag, iedereen in oppositie wilde het trouwens wel. ( Timmer kwam er volgens mij het eerst mee vanmiddag, maar die heumeu die boven aan stond zijn dialoog te houden wilde niet op 1 sepecifiek onderdeel in gaan. )

Ok dan korten wij de uitgaven op hun, maar dan mogen zij ook alle inkomsten die door hun tot stand komen behouden ;) .

Weer lekker kortzichtig van ons aller vriend Wilders. Lijkt wel een klein kind;"Als ik geen koekje mag, mag jij dat ook niet. Boehoeoeoeoe."

Van mij mag het hele koningshuis weg.

Terug
Naar boven