XXL Nutrition

Koran lezen

De man en de vrouw krijgen gewoon dezelfde zaken hoor, alles wat ze willen.

• All persons - men as well as women - shall be fully rewarded for their deeds and shall not be wronged in the least (Aal Imraan 3: 195, Al-Nisaa 4: 124, Al-Nahl 16: 97, Ghaafir 40: 40);
  • They shall get all that they may desire and all that they can ask for, as a first gift from God. His blessings would follow subsequently (Fussilat 41: 31); and
  • They - (men as well as women) - shall have perfected mates/counterparts/spouses ( Arabic: Azwajun Mutahharatun) as a reward of their deeds (Al-Baqarah 2: 25, Aal Imraan 3: 15, Al-Nisaa 4: 57).
http://www.guidedones.com/metapage/frq/islamicpar.htm
Martelaren/jihad(hoef je niet te interpreteren als fysiek geweld) krijgen 70 maagden. Over vrouwen staan er niks in wat ook logisch is. Als een vrouw nu toegeeft dat ie 70 lullen in haar vagina wilt, dan wilt het zeggen dat ze een vieze sloerie is en dat past niet binnen het raamwerk van de Islam.

En om nog een standaard argument van moslims boven te halen: darwin was een racist in 1800 en mohammed predikte gelijkwaardigheid voor zwart en blank, zomg!!!!!

Die martelaren waren/zijn gewoon allemaal geile jongens die een voorliefde hebben voor maagden. Dus hun beloning is zeg maar 'op maat gemaakt'.

Die maagden zijn natuurlijk geen echte vrouwen, want welke vrouw wil er nu maagd blijven én later verplicht worden om martelaren te nken?

De man en de vrouw krijgen gewoon dezelfde zaken hoor, alles wat ze willen.

[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[/LIST]
http://www.guidedones.com/metapage/frq/islamicpar.htm
Martelaren/jihad(hoef je niet te interpreteren als fysiek geweld) krijgen 70 maagden. Over vrouwen staan er niks in wat ook logisch is. Als een vrouw nu toegeeft dat ie 70 lullen in haar vagina wilt, dan wilt het zeggen dat ze een vieze sloerie is en dat past niet binnen het raamwerk van de Islam.

En om nog een standaard argument van moslims boven te halen: darwin was een racist in 1800 en mohammed predikte gelijkwaardigheid voor zwart en blank, zomg!!!!!

Dat bedoel ik dus.
De vrouw welke sowieso al ondergeschikt is in deze achterlijke cultuur heeft niet zoveel te willen.
Het is een 'mannen' geloof.

Als jij nu al je hele leven in het teken stelt van de Islam zodat je straks in het hiernamaals jonge maagden mag gaan nken ben je van mij ook een sloerie!!

Mohammed predikte gelijkwaardigheid voor zwart en blank, de Arabieren hielden er in de Geschiedenis anders een behoorlijke slavenhandel opna.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij

Er zullen toch wel genoeg mooie maagden gestorven zijn ? En god kan toch makkelijke een mooie maagd creeeren speciaal voor u op maat :D

Er zijn ook vrouwelijke martelaren. Ik geloof niet dat de martelaren het doen voor de coïtus.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Dat bedoel ik dus.
De vrouw welke sowieso al ondergeschikt is in deze achterlijke cultuur heeft niet zoveel te willen.
Het is een 'mannen' geloof.

Als jij nu al je hele leven in het teken stelt van de Islam zodat je straks in het hiernamaals jonge maagden mag gaan nken ben je van mij ook een sloerie!!

Mohammed predikte gelijkwaardigheid voor zwart en blank, de Arabieren hielden er in de Geschiedenis anders een behoorlijke slavenhandel opna.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij

Klopt niet, je veralgemeend. Standaard argument van moslims zijn: samenlevingen waar vrouwen lager staan heeft te maken met maatschappelijke variabelen (moslims houden van materialistische theorien:D)

De islam ziet de jongens idd als geile bokken en de meisjes dienen als de inhibirende variant. Imo is dit een duidelijke flaw binnen de islam. Maar ik kan m'n testosteron in m'n eigen lichaam niet ontkennen zeggen sommigen dan.:o

Wat betreft de slavernij heb ik geen commentaar, buiten dit:

Muhammad and many of his companions bought, sold, freed, and captured slavesSlaves benefited from Islamic dispensations which improved their situation relative to that in pre-Islamic society.[1] At the end of the 19th century, a shift in Muslim thought and interpretation of the Qur'an occurred, and slavery became seen as opposed to Islamic principles of justice and equality
Zie je, andere interpretaties kunnen ook tot goede zaken leiden :D
Mohhamed handelde ZELF met slaven en toch interpreteren ze zaken zo dat het verboden wordt. Respect!

Dit soort ontwikkelingen worden ook verklaard in een historisch materialistische sT, wat dus impliceert dat je islam makkelijk kan vrijwaren van kritiek. Overal waar er lelijke zaken gebeurt, kan je de schuld geven aan de onderbouw van de maatschappij.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Comme il faut, kun je vanuit eigen kennis analyseren en concluderen. :thumbup:

Lezen alleen is niet voldoende, begrijpen wat je leest is cruciaal. Ik heb de Koran verscheidene keren gelezen, de eerste keer kon ik de Koran niet in zijn geheel begrijpen. Vertalingen in het Nederlands, Engels en Frans zijn toch wel moeilijk te bevatten, elke taal heeft haar eigen (woord) betekenissen. Wanneer je de Arabische taal machtig bent zal de tafsir=interpretatie een stuk makkelijker zijn, Arabisch is immers de taal van de Koran. Maar goed, het klassiek Arabisch leer je niet zo een-twee-drie. Ik raad je aan om verschillende vertalingen te lezen, van verscheidene auteurs. Mijns inziens is de Engelse vertaling van Nessim Joseph Dawood het meest evident.

Het lijkt mij nogal vanzelfsprekend dat ik daadwerkelijk begrijp wat ik lees :rolleyes: . En ik moet zeggen dat ik steeds meer begrijp wat ik lees, en om eerlijk te zijn bevalt mij dat niet erg. Ik vind de inhoud van het boek dubieus.

Overigens is het ironisch dat nota bene de beste vertaling van de quran komt van een Jood.

Betreft de bovengenoemde discussie over slavenhandel: Mohammed had zelf slaven, waaronder ook coïtusslavinnen.

Laatst bewerkt:
Is dat wel zo ? Zoek een moslim apologeet op en laat je verbazen! :)

Haha ja die truukjes. Als je een boek ziet als het directe woord van God, en dat het per definitie onfeilbaar is, dan wil je je nogal graag in moeilijke bochten wringen om dat te verdedigen

En de mens is er verdomd goed in, ik zweer het je :D
Dat soort memes zijn als een zeep. Je denkt dat je het vasthebt en ze schieten zo weg uit je hand.

Ik zal de koran/islam altijd verdedigen zo lang ik geloof dat dat soort aanvallen tegen de islam stroman argumenten zijn. ;)

Je impliceert dat toe nu toe de kritiek op de islam/quran niet gerechtvaardigd is?

Ik neem aan een deel ervan. Ik vind doorgaans dat Cyan's posts vrij helder zijn. Hij is een beetje hardcore, oké. Als zijn commentaar gerechtvaardigd is, is in ieder geval een deel van de kritiek een stroman. Dit is een beetje vragen naar de bekende weg:

Cyan: X = stromanargument
Ano_1984_7: Impliceert Cyan dat conclusie op basis van X niet gerechtvaardigd is?

Dat lijkt me een essentie van een stroman argument: conclusies op basis van een stroman argument zijn niet gerechtvaardigd. :D

Je impliceert dat toe nu toe de kritiek op de islam/quran niet gerechtvaardigd is?

In dit topic heb ik geen deftige kritieken gelezen. (lees: makkelijk te verdedigen door moslims die een beetje kennis hebben in de Islam.)

Moslims zullen dit niet graag horen, maar als ze geloven dat de Islam gelijk staat aan de koran en de overleveringen van de profeet, dan dwalen ze. Stukken in de koran/hadith worden geselecteerd(!), aangevuld(!) en geïnterpreteerd(!) door alsmaar veranderende normen die zich spelen in die maatschappij.

Vb:
Mohammed had coïtus met een 9 jarig meisje, geen twijfel over dat.
Vraag naar de gemiddelde moslims hier wat ze daarover denken, dan is hun reactie standaard: "ik weet er niet veel over". " het is onduidelijk of aisha 9 jaar was. Sommigen claimen dat ze 17 was" of ze negeren het onderwerp gewoon straal. Als een imam daarover iets zegt, dan is het ganse land in rep en roer (niet lang geleden nog gebeurt in marokko, en de topics daarover die verschijnen op marokkocommunity.nl negeren die moeilijke kwestie klaar en duidelijk). Ik ben er zeker van dat ze diep van binnen het jammer vinden dat mohammed een pedo was, maar kritiek uiten op hun profeet is nogal taboe in de Islam. Mohammed was maar een mens zouden ze mss nog zeggen om het gezicht van hun profeet enigzins te redden :o

De huidige normen en waarden binnen een land zijn nu eenmaal vele malen sterker dan de normen en waarden uitgestippeld uit een eeuwenoud boek. Als de maatschappij verandert, dan zal de religie ook mee veranderen.
Er zullen altijd een groep moslims bestaan die zich willen vasthouden aan de roots binnen de islam, de orthoxen. Dit is een doodnormale reactie van een groep moslims die gekant zijn tegen de moderniseringsproces dat nu in de arabische landen op gang is.

Ik vind het doodzonde om de islam aan te vallen op die kwalijke zaken in de koran, omdat die punten toch niet meer zullen bestaan in hun huidige vorm wanneer de Islam een soortgelijk verlichting kent zoals dat gebeurt is in het Westen.

Een ander voorbeeld is hun kijk naar homo's. In saoedie arabie en afghanistan is dat een grove zonde bestraft met doodstraf/zweepslagen etc.
In turkije worden ze getolereerd, in andere moslim landen officieus getolereerd. Individiuele moslimintellectuelen zijn vele malen toleranter tegenover homo's en ze kunnen dit vanuit de koran rechtvaardigen (naar eigen zeggen). De koran is nog steeds hetzelfde gebleven, maar de interpretatie verandert naarmate hun normen en waarden veranderen.

Ik persoonlijk ken Turkse moslims die helemaal niks tegen homo's hebben en dit soort uitlatingen hoor ik meer en meer, sinds een jaar of 3. Daarvoor heb ik nooit een turkse moslim gekend uit m'n kenniskring die iets positiefs over homo's zei en ikzelf deed gewoon mee met de leute.
Als verklaring hiervoor leg ik de oorzaak aan de belgen: wij zijn door jullie beinvloedt. Het is gewoonweg algemeen not done om negatief te staan tegenover homo's. Een moslim die tussen intelectuele mensen rondloopt en de mening huldigt dat homo's not done zijn, zou zich kapotschamen. Om zichzelf te vrijwaren van kritiek zal ie zijn mening niet uiten of conformeren.

Dit zijn voorbeelden die mijn kijk sterk beinvloedt hebben en waardoor ik gematigder sta tegenover moslims.

Ik neem aan een deel ervan. Ik vind doorgaans dat Cyan's posts vrij helder zijn. Hij is een beetje hardcore, oké. Als zijn commentaar gerechtvaardigd is, is in ieder geval een deel van de kritiek een stroman. Dit is een beetje vragen naar de bekende weg:

Cyan: X = stromanargument
Ano_1984_7: Impliceert Cyan dat conclusie op basis van X niet gerechtvaardigd is?

Dat lijkt me een essentie van een stroman argument: conclusies op basis van een stroman argument zijn niet gerechtvaardigd. :D

Lol bedankt bijdehand. Mijn opmerking was vooral om een reactie van zijn kant uit te lokken, met name omdat hij zich in ieder geval in dit topic onthouden heeft van kritiek, en mijn vragen meer gepareerd heeft met mogelijkheden hoe een gelovige het zou interpreteren.

EDIT: bovenstaande is niet meer relevant na zijn post hierboven

Moslims zullen dit niet graag horen, maar als ze geloven dat de Islam gelijk staat aan de koran en de overleveringen van de profeet, dan dwalen ze. Stukken in de koran/hadith worden geselecteerd(!), aangevuld(!) en geïnterpreteerd(!) door alsmaar veranderende normen die zich spelen in die maatschappij. .

Aangevuld? Volgens mij is er de afgelopen 1400 jaar niets bij de koran/hadith en overleveringen toegevoegd? Er worden wél verzen genegeerd.

Ik vind het doodzonde om de islam aan te vallen op die kwalijke zaken in de koran, omdat die punten toch niet meer zullen bestaan in hun huidige vorm wanneer de Islam een soortgelijk verlichting kent zoals dat gebeurt is in het Westen..

Mijn zorg is juist dat om sommige dingen binnen de koran te negeren, mensen erkennen dat het niet een onfeilbaar boek is. Hier kom je voor een padstelling te staan omdat dit direct impliceert dat de quran NIET het woord van God is (immers god = onfeilbaar) je zou hiermee het gehele geloof kunnen laten wankelen.

Een ander voorbeeld is hun kijk naar homo's. In saoedie arabie en afghanistan is dat een grove zonde bestraft met doodstraf/zweepslagen etc.
In turkije worden ze getolereerd, in andere moslim landen officieus getolereerd. Individiuele moslimintellectuelen zijn vele malen toleranter tegenover homo's en ze kunnen dit vanuit de koran rechtvaardigen (naar eigen zeggen). De koran is nog steeds hetzelfde gebleven, maar de interpretatie verandert naarmate hun normen en waarden veranderen. .

Ik hoop dat je snapt dat Turkije een unicum is binnen de islamitische wereld, daar dit een seculier land is, en daar er GEEN sprake is van een sharia in wat voor vorm dan ook. Ik denk niet dat de interpretatie veranderd: het geheel wordt gewoon genegeerd.

Ik persoonlijk ken Turkse moslims die helemaal niks tegen homo's hebben en dit soort uitlatingen hoor ik meer en meer, sinds een jaar of 3. Daarvoor heb ik nooit een turkse moslim gekend uit m'n kenniskring die iets positiefs over homo's zei en ikzelf deed gewoon mee met de leute.
Als verklaring hiervoor leg ik de oorzaak aan de belgen: wij zijn door jullie beinvloedt. Het is gewoonweg algemeen not done om negatief te staan tegenover homo's. Een moslim die tussen intelectuele mensen rondloopt en de mening huldigt dat homo's not done zijn, zou zich kapotschamen. Om zichzelf te vrijwaren van kritiek zal ie zijn mening niet uiten of conformeren.

Dit zijn voorbeelden die mijn kijk sterk beinvloedt hebben en waardoor ik gematigder sta tegenover moslims.

Dat is inderdaad een goede ontwikkeling. Ik ken overigens zelf ook wat Turken en die zijn ook zeer liberaal (overigens moet ik zeggen dat ik het altijd goed kan vinden met Turken en vice versa, misschien schuldgevoel omdat ze in 150 jaar tijd een miljoen van mijn landgenoten hebben afgeslacht :) ). Ik sta zelf altijd open voor iedere persoon en probeer iedereen met een onbevangen onbevooroordeelde geest te behandelen, ongeacht afkomst of religie. Het is echter het instituut van geloof dat ik bekritiseer (en met mij velen anderen). Het is jammer dat veel gelovigen zich daardoor persoonlijk aangevallen voelen.

Met aangevuld bedoelde ik de mentale representatie van de teksten, niet iets fysieks. (de verwarring is geheel terecht :D).

Vb: Mohammed geeft zakat aan de armen. (objectief tekst in de koran)
De moslims gaan er aan toevoegen: "Mohammed gaf om de armen", "mohammed vond de arme mensen zielig", "mohammed gaf zakat naar de armen zodat ze aan zijn ppen konden dansen".
Dit soort informatie staat niet in de koran, maar de moslims leiden het wel logischerwijze af.

(puur als voorbeeld en de voorbeeld kan mogelijk niet kloppen, want heb de koran niet gelezen)

Mijn zorg is juist dat om sommige dingen binnen de koran te negeren, mensen erkennen dat het niet een onfeilbaar boek is. Hier kom je voor een padstelling te staan omdat dit direct impliceert dat de quran NIET het woord van God is (immers god = onfeilbaar) je zou hiermee het gehele geloof kunnen laten wankelen.

Yes! Dit is eigenlijk hoe het zit, maar de moslims zullen dit natuurlijk nooit erkennen! Om de discrepantie weg te werken tussen hun eigen nieuwe normen en de oude normen van de koran zullen ze de verzen zo interpreteren zodat het WEL past binnen hun nieuwe normen. De mens is in staat om zoiets te doen. Wat zeg ik, de mens is hier een kei in!

Ik hoop dat je snapt dat Turkije een unicum is binnen de islamitische wereld, daar dit een seculier land is, en daar er GEEN sprake is van een sharia in wat voor vorm dan ook. Ik denk niet dat de interpretatie veranderd: het geheel wordt gewoon genegeerd.

Klopt, wat betreft Turkije is 'genegeerd' een beter keuze geweest. (is de keuze van een seculier staat tegenover een sharia danwele en interpretatie of het negeren van bepaalde verzen ?:D Either way, het is imo een positieve evolutie)

de bijbel, de koran, de dit , de dat.........al die boeken moeten verbrand worden

+ 1 Alle onzinboeken die menen de waarheid te bezitten en die "ge zult niet" enz prediken.. zouden idd verbrand moeten worden.

Zegt de koran trouwens ook niet dat als je steelt van iemand die rijker is als jou, het geen misdaad is...

+ 1 Alle onzinboeken die menen de waarheid te bezitten en die "ge zult niet" enz prediken.. zouden idd verbrand moeten worden.

Zegt de koran trouwens ook niet dat als je steelt van iemand die rijker is als jou, het geen misdaad is...

nope.

In het wetboek staan ook passages met 'gij zult niet'. zullen we dat ook verbranden?

Terug
Naar boven