XXL Nutrition

Kort dagboek 3wk OrangeFlame

OrangeFlame

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo Dbb'ers,

Ik heb een extreem doel voor ogen gesteld, en daarom wil ik dit gaan bijhouden met dit log. Dit log is voor 3 weken.

Voor de mensen die mij nog niet kennen:

Ik ben OrangeFlame

Leeftijd: net 20 jaar
Lengte: 190 cm
gewicht: savonds 85 kg.
Vet%: Geen idee... rond de 15%?

Ik train ruim anderhalf jaar, waarvan de eerste 3-6 maanden wat aangekloot te hebben, omdat ik nergens vanaf wist. ik wou grotere armen, en mn trainingsmaatje toen wou een grotere borst. We hebben dus letterlijk om de dag armen, dan borst, armen, borst armen, borst getraint, dit 3 tot 6 maanden lang. Ik denk dat ik nu een jaar echt serieus bezig ben.

Ik train een 5-daagse split.

"Waarom dit log?"

Over 3 weken ga ik op vakantie naar Kreta. Ik heb mezelf een extreem doel (voor mijn doen) voor ogen gesteld, en ik wil nog even KEIHARD KNALLEN voordat ik op vakantie ga. Ik maak dit log zodat ik me verplicht voel om er mee bezig te zijn en niet kan smokkelen en andere excuusjes kan verzinnen zoals: geen zin, geen tijd, geen honger, ENZ.

"Wat is je doel?"

Mijn doel is om in 3 weken tijd 5 kilo aan te komen. Dit betekent dat ik nu 85 kg s'avonds weeg, en dat ik vrijdag 24 juli 2009 s'avonds 89-90 kg weeg.

"Ja hoor, en hoe wil je dit gaan doen?!"

Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten,
Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten, Eten,

EN KEIHARD TRAINEN!

Ik ga dit elke dag bijhouden, en ik GA DIT HALEN!

"VOEDINGSCHEMA"

Dit is mijn voedingsschemawaar ik mij aan ga houden, het is niet zo dat ik opeens aan zoveel kcal ga zitten, ik heb dit steeds een beetje verhoogt, en nu heb ik er een schepje bovenop gedaan. Dit houdt ik ongeveer aan, dit is heb ik opgesteld zodat jullie kunnen zien wat ik ongeveer eet, het kan wat afwijken. Maar het zal rond de 5000 kcal zitten. Ik ben een scholier en heb op dit moment vakantie, en overdag doe ik vrij weinig =)
IK GEBRUIK GEEN SUPPLEMENTEN, alles NATURAL! GEEN SHAKES, GEEN CREATINE!

Voedingswaardes kunnen enigzins wat afwijken.

ZIE BIJLAGE!

"TRAINSCHEMA"

Zoals ik al heb gezegd, ik train een 5 daagse-split. Ik heb het al een tijdje zo ingedeeld:

Maandag: Benen
Dinsdag: Borst
Woensdag: Schouders
Donderdag: Rug
Vrijdag: Triceps, Biceps

Dit kan ook enigzins wat afwijken, maar ik train gewoon 5 dagen, en als er iets anders is dan post ik het hier gewoon.

"Heb je voorderest nog wat te melden?"

Het kan me niet schelen of mensen zeggen dat dit onhaalbaar is, in mijn ogen, is dit haalbaar. Wie alsnog zegt dat dit niet mogelijk is, zal ik graag het tegendeel bewijzen. Ik hoop dat ik hier niet al te veel vet mee ga aanzetten Voorderest sta ik open voor tips suggesties e.d. Vanavond komt er nog even een fotootje voor mijn startgewicht. Dit schema gaat morgen (maandag 6 juli 2009) in.

EDIT: Voedingschema als plaatje:

plaatjevoedingsschema3wk 5 kilo.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Veel succes! Lastige opgave maar je kan het!

Veel succes man! Je gaat naar Kreta? :O Ik ook! Wel pas binnen zo'n 5 weken...Hotel Kavros Garden? Of waar ga je ergens?

Kreta is heerlijk hé ;) Op reis ga ik proberen wat BW oefeningen te doen, maarja deftig trainen zal er waarschijnlijk niet van komen.

• Topic Starter Topic Starter
Veel succes man! Je gaat naar Kreta? :O Ik ook! Wel pas binnen zo'n 5 weken...Hotel Kavros Garden? Of waar ga je ergens?

Kreta is heerlijk hé ;) Op reis ga ik proberen wat BW oefeningen te doen, maarja deftig trainen zal er waarschijnlijk niet van komen.

Ik ga vlakbij Georgiopoulis, appartementencomplex ;)
Ja, dan zal het inderdaad BW-oefeningen worden.

ZO dat zijn nog eens doelstellingen! Ben benieuwd!

Foto begingewicht.

Bij deze.

Begin gewicht zondag 5 juli 2009.jpg

haha, netjes uitgemikt, precies in het midden! Goed log dit, ga je volgen!

Even kleine kleine update..

MAaltijd nummer 4 ga ik niet meer halen, zit best wel erg vol, dus daar eet ik alleen de 100 gram tonijn van. Maaltijd 5 zometeen en dan avondeten, en dan benen trainen!

Succes man! Ik ga je volgen!!

succes inderdaad ben benieuwd

ziet er allemaal veelbeloved uit, ben benieuwd naar de trainingen

je voedingsschema zou ik aanpassen, doe die ongezouten noten weg voro en na het trainen en als je echt geen whey wil nemen, neem dan chocomelk(easy kcal en heeft een zelfde werking als dextrose+whey)!!

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

btw nice wrat

je voedingsschema zou ik aanpassen, doe die ongezouten noten weg voro en na het trainen en als je echt geen whey wil nemen, neem dan chocomelk(easy kcal en heeft een zelfde werking als dextrose+whey)!!

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

btw nice wrat

Gozer, dat is geen wrat, dat zijn pigmentvlekjes.

Zo benen training gehad, niet helemaal tevreden, warmte en een volle maag gaan niet erg goed samen. Krijg het altijd benauwd en word beetje duizelig verder in mn benen training maargoed. Ik heb een hele tijd alleen maar normaal gesquat dus ik heb vandaag de frontsquat gedaan, voelde goed!

"Front Squat"

8x 50 kg
8x 60 kg
6x 70 kg
6x 80 kg
1x 90 kg

"Leg Press" Even een opmerking, dit is een oude machine, heb dr geen foto van, maar deze valt erg zwaar. oordeel dus niet te snel als je de gewichten ziet.

8x 100 kg
8x 110 kg
6x 120 kg

Ik wou 6x 130 pakken, maar de ketting van de machine vloog er blijkbaar af toen ik klaar was met mn 3e set, dus ik wou 130 kg weg pressen, en toen schoot dat platform keihard weg, want dr zat niks meer aan. toen moest ik doorgaan met een andere oefening.

"Leg Extensions" (heb meer reps gedaan om te compenseren)

10x 70 kg
10x 80 kg (machine houdt op bij 80 kg)
8x 88 kg
8x 96 kg

"hier had ik t best benauwd en kwam mn eten best erg naar boven, dus ik heb maar ff 1 setje standing calve raises gedaan, klote zooi.

Tot failure, 65 kg standing calve raises.

Dit was mn benen training voor vandaag, niet echt tevreden, front squats waren wel lekker maar vanaf het 3e setje legpresses ging t bergafwaarts. Volgende week beter.

Vandaag niet kunnen trainen, we gingen eten bij familie!! :@

maakt niet uit, dan verbrand ik ook niks en kom dus aan... morgen borst trainen, en dan donderdag schouders-triceps, vrijdag rug-biceps. Ik heb dr nu al zin in:D

Nu compenseer ik het trainen maar met eten...

als je je doelstelling haalt krijg je van mij een rondje in crete ;)

nou, dan moet ik even extra mijn best doen:P

Vandaag borst getraint, t ging, ik heb slechter meegemaakt. niet tevreden niet ontevreden..

"Benchen"

opwarmen 17x 30kg ofzo..

werksets:

8x 70kg
8x 80kg
6x 90kg
negatief: 3x 110, alleen laten zakken
8x 70kg

"Incline Dumbbell press"

8x 24kg
8x 28kg
6x 30kg
8x 28kg
12x 18kg, was ff wat testen (discussie met een andere goede bb'er)

"Incline dumbbell fly's"

8x 12 kg
8x 14 kg
8x 16 kg
6x 18 kg

"Dumbbell pullovers"

8x 22 kg
8x 24 kg
6x 26 kg
6x 28 kg

Toen nog wat pushups en ik was klaar.

De dicussie met die bb'er ging over dat ik ook is wat lichteer moet pakken op de isolatie oefeningen, en dan juist op de plek concentreren wat ik train, en dat het goed moet verzuren. hij ziet me altijd wel zwaar pakken op die isolatie oefeningen, hij zegt je mag wel zwaar, maar niet dat je erg moet persen, alleen de laatste 1-2 reps. gewoon goed volledige bewgingen maken, dan schrikken je spieren goed.

maargoed, volgende week begin ik met incline press, en dan kijk ik wel verder. Het lullige is, is dat ik alleen train, en dat ik dan afhankelijk ben van anderen die voor me kunnen spotten als ik borst train. Met borst wil ik erg graag een maatje hebben, andere spiergroepen heb ik geen moeite mee, dan pak ik alles zelf.

"ETEN"

Dus, vandaag lui geweest met eten, heb mn 2e rijstmaaltijd niet gegeten, en ook de pasta niet, en pinda's ook niet. had behoorlijke dip, en donkeykong op de pokemon-nintendo64 werkt blijkbaar erg verslavend voor mij??.. niet meer doen dus. morgen optijd opstaan, en goed eten!

90kg here I come!

Daag

Even een update, eerder geen zin gehad om te loggen.

Gister had ik een redelijke eetdag, de pasta lukt me niet om nog te gaan koken, veels te kort tijd voor het avondeten. gister schouders-triceps getraint, probeer de training in grote lijnen even neer te zetten. 1 groot minpunt van de hele training, was VEELS te lang bezig, als ik een spotter nodig had, duurde dat steeds vet lang, hier moet ik op letten dus!!! Vandaag 45-60 min trainen, niet langer, niet treuzelen.

Training donderdag:

"Military press (voorlangs)"

opwarmen (stang)

10x 40kg
8x 50kg
8x 65kg (met spotter)
3-5x 75kg (met spotter) probeer me spieren te laten wennen aan dit gewicht.

"dumbbell presses"

8x 20kg
8x 22kg
6x 24kg
6x 24kg

"front raises"

8x 10kg
8x 10kg >> Tussen de al deze setjes deed ik ondertussen uprightrows
6x 12 kg
6x 12 kg

Hierna nog 1 setje shrugs, gewicht niet de moeite waard om hier neer te zetten...

"TRICEPS"

opwarmen dips

"Skull crushers"

8x 24kg
8x 26kg
8x 28kg
6x 30kg

"close grip presses" Niets bijzonders...

8x 50 kg
8x 60 kg
6x 65 kg

Hierna heb ik nog een 4 supersetjes gedaan van tricep extensions.

Zoals ik al zei, ik was VEELS TE lang bezig. Erg motivatieloos de laatste tijd, meer met eten bezig de hele dag, en dan savonds trainen. maargoed, hier de gallerij bekijken en andere bb'ers krijg ik weer motivatie van.

Vanavond rug biceps, wil even lekker doorwerken hiermee, niet lang wachten en stil gaan zitten. En dan vanavond wegen. Ben benieuwd. Vandaag slechte eetdag gehad.

24 juli is ook de dag van mijn doel! 75 KG @ 183/184!
Ik volg je :D

Terug
Naar boven