Fitness Seller

Kort dagboek 3wk OrangeFlame

• Topic Starter Topic Starter
t*ring! KLOTEZOOI!

Ik ben niet meer dan 1/2 tot 1 kilo aangekomen. weeg nu ong. 85 1/2..

Ik ga gewoon door. Misschien haal ik de 90 niet, misschien nog wel. Dit betekent alleen dat ik nog beter aan mn schema moet houden, en nog harder moet trainen. Motivatie moet er zijn.

Mijn training voor vandaag, rug biceps:

RUG:

"Pullups"

3x8@bw

"barbell rows"

8x 50kg
8x 60kg
6x 70kg
6x 80kg

"Lat pully" (behind neck)

8x 75kg
6x 85kg
7x 80kg

supersetje: 5x 70, 6x 60, 7x50 kg

"Deadlifts"

Warmups: 8-10x 70kg, 8x90kg

werksets: alles met overhandgrip, behalve de laatste van de 150kg, en de 165kg)

6x 110kg
6x 130kg
3x 150kg
1x 165kg < "PR!"

CD: 8x70 kg

BICEPS:

Niks om trots op te zijn, ik vindt t ook niet veel aan om te trainen, altijd komt dit als laate spiergroep (altijd na een andere spiergroep, of na triceps, of na rug.) Misschien dat ik aankomende week even met biceps begin. Hopen dat ik na de vakantie een andere kijk op biceps heb.

oefeningen: barbell curls, dumbbell curls.. en nog wat andere kleine dingen.

"Hoe vond je het gaan deze week?"

Zwaar, motivatieloos. Ben zo goed als de hele dag alleen thuis en zit alleen maar te eten, tegen mn zin in. Word dr best depri van. Trainen ging, probeer dr volgende week meer uit te halen. EN BEN ZWAAR GEIRRITEERD OVER HET FEIT DAT IK ZO WEINIG BEN AANGEKOMEN.

Om even iets te bekennen: 2 weken terug toen had ik een redelijke week en tot mijn verbazing woog ik toen aan het eidn van die week 86-86 1/2 kg. Die week erna heb ik het erg "verkloot" en toen woog ik weer 85kg, miss zelfs ietsie minder. Jammer dat ik niet weer op zoiets zit.

Dit betekent alleen dat ik harder moet doorzetten. Ben niet zo zeker meer als aan het begin v/d week, maar ik zet gewoon door en ik ga dr gewoon een mooi gewicht van maken. Punt.

Gefeliciteerd met je pr op de DL! Die motivatie komt wel weer terug en dan vliegen de kilo's eraan:D.

Als ik zo lees, heb je vaak niet echt zin in je trainingen, of gaat het niet helemaal zoals je wilt. Misschien goed om een pre-workout supp te nemen?

5 kilo in 3 weken is overigens wel erg veel, dit is niet allemaal kwaliteitsmassa, probeer gewoon je zo goed mogelijk aan je voedingsschema te houden en zo hard mogelijk te trainen. Daarna zie je wel waar je bent gestrand, dat geeft imo een beter gevoel ; )

je eet wel erg veel carbs vind ik. Maar zolang je niet teveel vet gained is dit geen probleem!
Succes

Als ik zo lees, heb je vaak niet echt zin in je trainingen, of gaat het niet helemaal zoals je wilt. Misschien goed om een pre-workout supp te nemen?

5 kilo in 3 weken is overigens wel erg veel, dit is niet allemaal kwaliteitsmassa, probeer gewoon je zo goed mogelijk aan je voedingsschema te houden en zo hard mogelijk te trainen. Daarna zie je wel waar je bent gestrand, dat geeft imo een beter gevoel ; )

Qua trainingen had er deze week meer in moeten zitten. Het is meer het vele eten waar ik moeite mee heb. Vaak ben ik teleurgesteld als het niet gaat zoals ik wil.

Ik heb wel zin in mijn trainingen, alleen deze week kwam het rot uit, dan ging ik bij mn broer eten, dan kom je te laat thuis om nog te gaan. Ik train het liefst 1 spiergroep. Volgende week ga ik gewoon dr lekker hard tegenaan, en dan krijg ik vanzelf de motivatie weer. :)

Zo, een frisse nieuwe week voor de boeg!

even een kleine verandering in ieder geval voor vandaag in mn voeding. Maaltijd nummer 3 eet ik geen rijst, denk teveel van het goede, kijken hoe het uitpakt. Dit betekent dus koolvis, hierbij neem ik nu een banaan en 3 glazen melk. Dan is maaltijd nummer 4 de pasta met tonijn (deze heb ik vorige week niet gegeten, zat al vol en wegens tijdgebrek tussen die maaltijd en avondeten)

Kijken of dit werkt, en ik ga me meer concentreren op het trainen. Vanavond benen!

Succes vanavond Orange. Wanneer ga je je bench toppen?

Volgende week.

Volgende week heb ik PR-week. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan en ga dus met alles een pr neer proberen te zetten, dus ook mn bench, vooral mn bench! :)

Haha oke! Ik zit er aan te denken om morgen een eerste poging te wagen op de 60 KG, als het me dan niet lukt heb ik een week om te spelen met opwarmen etc. Hoe zou jij opwarmen voor 1x60 KG?

Haha oke! Ik zit er aan te denken om morgen een eerste poging te wagen op de 60 KG, als het me dan niet lukt heb ik een week om te spelen met opwarmen etc. Hoe zou jij opwarmen voor 1x60 KG?

hmm, ik heb al is eerder voor mij dan, 1x100 gedaan, niet gelukt. toen heb ik advies van een andere bb'er opgevolgd en ik doe dat nu weer.

warm ff goed op met de stang, misschien ook ff aan beide kanten 5 kilo dr bij, en dan in 1 keer die 60 dr op.

ik ga het denk ik zo doen. als je deze week dr op failt, zou ik zware negatieve doen.

kijk maar wat je doet, ik heb geen sterke bench, maar dat is wat ik doe denk ik.

hmm, ik heb al is eerder voor mij dan, 1x100 gedaan, niet gelukt. toen heb ik advies van een andere bb'er opgevolgd en ik doe dat nu weer.

warm ff goed op met de stang, misschien ook ff aan beide kanten 5 kilo dr bij, en dan in 1 keer die 60 dr op.

ik ga het denk ik zo doen. als je deze week dr op failt, zou ik zware negatieve doen.

kijk maar wat je doet, ik heb geen sterke bench, maar dat is wat ik doe denk ik.

Oke, klinkt interessant, ga ik proberen! Als hij niet lukt, op hoeveel kg die negatief doen? Moet ik natuurlijk wel een sterke spotter hebben haha!

Oke, klinkt interessant, ga ik proberen! Als hij niet lukt, op hoeveel kg die negatief doen? Moet ik natuurlijk wel een sterke spotter hebben haha!

boven die 60 kg, en zeker t/m 100 kg zou er niet een heel groot probleem moeten zijn met die spotten.

70kg, 80 kg ofzo.

lol ik dacht dat orange flame 1 of ander nieuw supplement was

Zo ben terug van mn benenworkout.

Wauw. Wat een training. Ik ben echt trots op mezelf. Voelt goed. Echt goed.

Als ik benen train krijg ik het na mn 2e oefening altijd erg moeilijk/benauwd. Dan ga ik ook langer over de oefening doen. Bijna altijd is mn 2e oefening de leg press. Dat breekt me echt op. Na mn benenworkout heb ik ook altijd even 30-45 min. voor mezelf nodig om echt even tot rust te komen. daarna gaat ie helemaal weer goed met me :D

BENEN MAANDAG 13 JULI

Back Squat

rekken & strekken eerst
opwarmen stang & 8x 60kg

werksets

8x 80kg
6x 90kg
3x 100kg
1x 115kg PR!, nice
8x 60 kg

Leg press Wederom, dit is een andere machine dan de meeste gewent zijn, maar deze valt veel zwaarder dan de standaard legpress machines met losse gewichten.

8x 95kg
8x 105kg
6x 120kg
10x 75kg

Leg extensions

8x 70kg, aan t eind 5-10 sec. vasthouden (met alle setjes)
8x 80kg
8x 70kg
superset: 6x65, 6x 55, 4x45, 3x35kg

Standing calve raise machine

30 x60kg (laatste rep vasthouden totdat je niet meer kan, dit bij alle setjes)

30x 70kg
30x 80kg

Dat was hem voor vandaag. Na het laatste setje legpress had ik hem echt al zitten, quads verzuurt als de nete. De extensions waren ook heerlijk, echt het gevoel alsof ik goed had getraint, lekker verzuren. Na 3 setjes calves doen, kon ik niet meer, was benauwd, was helemaal op. Volgens mij lachen de meeste zich ook een kriek als ze me naar de balie zien slenteren:o Maar al me al, een erg goed gevoel erover, erg voldaan, ben trots op mezelf!

Nu weer eten, laters!

Even een update.

Gister en vandaag niet wezen trainen.. Ik had gisteravond een uitje, ik ging wokken met wat vrienden en daarna naar de bios, en vandaag werd ik laat wakker, soort van brak en heb ik niet goed gegeten dus heb ik ook niet getraint, anders verbrand ik meer dan dat ik aankom.

Maar morgen ga ik een lekkere bulkdag houden en goed trainen! Nu voel ik me echt slap, lui, vervelend. BLEH.

Jammer orange, komt wel goed.
Ga je woensdag 1 x 100 drukken?

Jammer orange, komt wel goed.
Ga je woensdag 1 x 100 drukken?

ik ga vandaag borst trainen maar ik ga incline benchen. vooral uppergedeelte. Volgende week ga ik mn 1x100kg proberen, sterker nog, dat ga ik pressen klaar. :p

maar ik heb een klein beetje last van een oude polsblessure, een keer beetje te gek gedaan met verhuizen, dus hopen dat het meevalt, ik heb een polsbeschermer om dus.

Ik wil wel even 1 ding kwijt voordat ik mn 2e maaltijd ga koken.

Tijdens dit log heb ik wel regelmatig excuusjes lijkt wel, of gedemotiveerd, of dat ik niet ben wezen trainen. Ik heb hier niet echt een reden voor, maar het zal wel door de vakantie komen. NORMAAL gesproken ga ik echt altijd. Dit is echt zo, ik ben niet van de ahh ik heb geen zin dus ik ga niet. Weer of geen weer, wel of geen zin, ik ga. En zoals ik dit nu terugzie heb ik niet alleen jullie maar vooral mezelf teleugesteld. volgende week is de laatste week voor mijn vakantie dat ik kan trainen, dit wordt mn PR-week, en deze dagen ga ik gewoon allemaal trainen, zoals ik dit ook normaal zou doen, doet me gewoon zeer dat ik een paar keer niet ben geweest.

Zooooo.. Ik heb vandaag borst getraint. Voelde heerlijk om na 2 dagen niet naar de sportschool te zijn geweest, weer lekker getraint te hebben!

Hij ging wel goed, wel beetje anders getraint, maar dat is opzich wel een keer goed. wat dingetjes uitgeprobeerd

Borst 16 juli 2009

Incline Bench Press

opwarmen 15x 40kg ofzoiets
werksets:

10x 60kg
10x 70kg
6x 80kg, deze ging opvallend goed, misschien de laatste is er een beetje geholpen. Ik heb HEEL ERG LANG op 80kg gezeten met flat bench, en dat hij nu "lichter" aanvoelde was echt helemaaal een verrassing. Kan komen omdat ik 2 dagen niet getraint heb. Anyway, erg tevreden, volgende week 1x100 kg gaat zeker lukken op de flat bench.

5x 90kg, wel wat meer geholpen, maar ik heb slechtere dagen gehad.

supersetje: 5x 60kg, opeens kwam er 1 of andere idioot helpen alsof ik dit niet kon:mad: maar dat was iemand die niet nederlands was, terwijl hij me die zwaardere setjes al had zien doen, maargoed.

daarna, 6x 50kg, 10x 40kg

Flat dumbbell press

Deze heb ik gedaan met een draaiende beweging en meer op mn uitvoering gelet. zeg maar dat je de dumbbell naar binne draait, zodat je palmen naar je hoofd wijzen.

8x20kg
8x24kg
6x26kg
3x28kg, bleh verzuurt, geen kracht meer, afgemaakt met 22kg

Incline dumbbell fly's

Deze heb ik gedaan met de 1/4 method, geen idee of mensen dat kennen, hier is een link van een gozer die ze doet, dit was ook gewoon omdat ik is wou varieren.

http://www.youtube.com/watch?v=p-eFVCudpi4

8x14kg
8x14kg
6x16kg, de laatste 2/3 niet met die manier.
6x18kg, hetzelfde.

Een of andere verticale press machine

8x60kg
8x70kg
6x80kg
supersetje, 70kg,60kg,50kg,40kg, reps rond de 5

Hierna heb ik even opgedrukt tegen een stang aan. Dat was t!

Wel lekker getraint, wel tevreden over de incline bench. De eigenaar vraagt wel vaak of ik al is creatine heb gebruikt, nee is het antwoord, dus nu heb ik een zakje (voor 2x) noXplode creatine meegekregen, om een keer uit te proberen. Hij zegt dat het meteen werkt voor je 1e workout. Nu weet ik niet of ik dit moet gebruiken voor de volgende keer borst trainen sowieso, en misschien voor iets anders. Wat denken jullie? Na volgende week ben ik op vakantie, dus, doen of niet doen?

Laterrr

Waarom niet? Proberen kan nooit kwaad..

Terug
Naar boven