XXL Nutrition

Kort dagboek 3wk OrangeFlame

• Topic Starter Topic Starter
Oke, ik ben nu serieus gewoon erg ongelukkig. Net gewogen, helemaal niks geen gram aangekomen. Die 90 kg haal ik dus never nooit meer, dat mocht al duidelijk zijn eind vorige week, maar ik wordt hier toch echt depressief van.

3 weken ofzo terug woog ik 86 half, toen heb ik een week dr niet veel op mn voeding gelet, toen weer terug een kilo minder. En nu, kom ik al helemaaaal niks meer aan. Ik heb verdomme nog 1 week maar te gaan. En ik wil nog wat gainen, ook al is t om die kilo dan weer te kunnen verliezen zodat ik niet ver terugval.

Maar ik weet dus echt niet hoe ik het ga aanpakken. Hard trainen wordt t volgende week wel, PR-week, en ik ga ze maken ook. Alleen of ik gain, ik weet het niet meer.

Nu heb ik ook geen zin om mn training van vandaag te typen, schouders-triceps gedaan, wel redelijk getraint, geen nieuwe PR's.

Mensen die tips voor me hebben over hoe te gainen, ze zijn HEEL ERG WELKOM.

Maakt niet uit orange. Mij lukt de 75 BW ook niet meer, zit op zo'n 72 nuchter. Gewoon nu weer vol op je voeding letten, en dan komt het vanzelf wel. Natuurlijk wel nog even die 1 x 100 drukken maat!

Maakt niet uit orange. Mij lukt de 75 BW ook niet meer, zit op zo'n 72 nuchter. Gewoon nu weer vol op je voeding letten, en dan komt het vanzelf wel. Natuurlijk wel nog even die 1 x 100 drukken maat!

Lol, jij bent nog de enige die hier post :P

die 1x100 gaat lukken, weet ik zeker, moet alleen nog ff nadenken welke dag.

En ik vindt het gewoon frustrerend dat ik echt 0,0 ben aangekomen. en ik heb geen idee hoe ik het nu aan moet pakken voor komende week.

Lol, jij bent nog de enige die hier post :P

die 1x100 gaat lukken, weet ik zeker, moet alleen nog ff nadenken welke dag.

En ik vindt het gewoon frustrerend dat ik echt 0,0 ben aangekomen. en ik heb geen idee hoe ik het nu aan moet pakken voor komende week.

post je voedings schema eens bij de voedings sectie.
kcal nog wat verhogen anders..

Oke begin 3e week! PR-WEEK!!!

Vandaag weer benen, echt zit er altijd wel beetje tegenop, is altijd erg zwaar, maar als ik er eenmaal ben, gaan we knallen. Voeding is anders gegaan, maar hopelijk voldoende.

Wil je wat kg's van mij lenen? Ben de afgelopen weken te snel aangekomen :rolleyes:
Je moet gewoon een goed voedingsschema heb ik gemerkt, eerst at gewoon mezelf vol maar stond ik wel vaak te laat op enz. Maar nu eet ik vanaf half 7 t/m 23u. En hou me strict aan de tijden, het eten gaat er vrij makkelijk in en ik kom heel erg aan terwijl ik niet een makkelijke eter ben. Ik eet nog clean ook.

Wil je wat kg's van mij lenen? Ben de afgelopen weken te snel aangekomen :rolleyes:
Je moet gewoon een goed voedingsschema heb ik gemerkt, eerst at gewoon mezelf vol maar stond ik wel vaak te laat op enz. Maar nu eet ik vanaf half 7 t/m 23u. En hou me strict aan de tijden, het eten gaat er vrij makkelijk in en ik kom heel erg aan terwijl ik niet een makkelijke eter ben. Ik eet nog clean ook.

nice, weet niet of jij vakantie hebt, maar als je dat wel hebt is half 7 wel erg vroeg, als ik dat doe kom ik er ook makkelijk aan. Was vandaag om 11 uur opgestaan, (veelste laat ik weet het, morgen weer goed optijd) dus maar heb wel gevoel alsof ik voldoende eet.
Maar ik wil je kg's wel hebben hoor :D

nice, weet niet of jij vakantie hebt, maar als je dat wel hebt is half 7 wel erg vroeg, als ik dat doe kom ik er ook makkelijk aan. Was vandaag om 11 uur opgestaan, (veelste laat ik weet het, morgen weer goed optijd) dus maar heb wel gevoel alsof ik voldoende eet.
Maar ik wil je kg's wel hebben hoor :D

Ja ik heb zeker vakantie. Maar toch half 7 elke dag m'n bed uit, maar ik neem dan gewoon een shake met volle melk + whey en een banaan en ga dan weer slapen tot de volgende maaltijd.

Ja ik heb zeker vakantie. Maar toch half 7 elke dag m'n bed uit, maar ik neem dan gewoon een shake met volle melk + whey en een banaan en ga dan weer slapen tot de volgende maaltijd.

respect man, ik ga morgen om 8 uur opstaan, en dan beetje hetzelfde ritme aanhouden, ipv 9 uur half 10 opstaan.

PR WEEK, DAG 1, Benen

Wow, dit was wel de allerzwaarste benentraining die ik ooit heb gehad, heb 3 oefeningen gedaan, kuiten kon ik echt niet meer opbrengen, en ik zal vertellen waarom. Ik heb 2 momenten gehad dat ik bijna over me nek ging, echt moest slikken om het binnen te houden.

Back Squat

Rekken en strekken eerst!
8x stang
8x 60kg

WERKSETS:

8x 80kg
8x 90kg
6x 100kg, met spotter, belt voor de veiligheid.
1x 120kg JAJA, PR!!! Ik deed nog een 2e rep, maar ik kwam bijna niet meer omhoog, meneer de spotter had er ook moeite mee, ging gelukkig goed!

Leg press, wederom, valt echt zwaarder dan de normale legpress machine met free weights.

8x 95kg
8x 105kg
6x 115kg

"Dit was het, ik ging zitten om uit te puffen, en alles kwam omhoog, ging niet goed, snel naar buiten gelopen, gaan zitten en proberen niet te kotsen, voelde erg beroerd, wel binnen kunnen houden. Ik wou perse nog leg extensions doen, anders vindt ik niet dat ik mijn benen goed heb getraint.

Leg Extensions

10x 70kg
8x 80kg
8x 80kg
Dropsetje: 6x 60, aan het eind vasthouden, langzaam zakken, en dan nog 6 halfjes, dit bij allemaal. 6x50, 6x35kg, verzuurt als de nete.

Dit was het, ik kon het niet opbrengen om kuiten te doen, ik was helemaal kapot, geslenterd naar de desk, toen begon de eigenaar ook nog over creatine, ik zeg, ik ben helemaal gesloopt ik ga naar huis ik zie je morgen weer want ik loop helemaal te trillen. Naar mn fiets gelopen, ik wil m van t slot halen, en ik merk dat mn benen helemaal aangespannen zijn, als ik had gezakt door mn knieen, ad ik niet meer omhoog gekomen denk ik. kreeg kotsneigingen dus meteen een eindje vederop gaan zitten en proberen alles binnen te houden, is gelukt, met moeite. Wat was ik beroerd.

Al met al, ik voel me wel voldaan, goede laatste benentraining voor de vakantie, blij dat ik 2 weken geen benen hoef te doen:P.. Kuiten doe ik later in de week wel.

De groeten!

Borst training 21 JULI 2009

Woordje vooraf: Ik wou een PR op mn bench, naja, ik ligt het zo wel toe.

Bankdrukken

Opwarmen, stangx20, wijdx7, smalx6 ofzo

60kgx 5/6

Ik had een spotter erbij gehaald voor de 100kg, verteld wat ik wou doen. Ik mezelf helemaal opgepept, ah fijn, doe ik 3x100kg. Dus ik vragen, heb je geholpen, hij zo ja. Verdomme, ik zei dat je niet moest helpen!, toen ruim gewacht, Ging nog een keer proberen, 1x100kg, heb je geholpen, ja een klein beetje, ik was nijdig natuurlijk, ik had het hem nog gezegd maakt niet uit verder.

Ik ben verder gegaan. 8x 70kg

3x 80kg

Toen had ik hem dr weer bijgehaald voor nog een keer 100kg proberen, deze keer deed ie niks, maarja, ik kreeg m natuurlijk ook niet omhoog, na al dat gekloot. Dus heb ik een PR hierop? NEE. Ik ga kijken of ik vrijdag m voor mn tricep-bicep training een keer kan pakken, en dan vraag ik de eigenaar even, en dan ga ik het hem DUIDELIJK uitleggen dat hij ALLEEN moet helpen als het niet gaat, dus handjes thuis!

nu nog een superset gedaan die begon met 60kg, weet niet meer wat ik daarna heb gedaan.

Incline dumbbell press

8x 22kg
8x 24kg
7x 26kg
3x 28kg, had het niet meer, afgemaakt met 18kg.

Incline dumbbell fly's, weer met die 1/4 method

Even snel opgewarmd met 4x 10kg ofzo.

8x 14kg
8x 14kg
6x 16kg
6x 18kg

Dumbbell pullovers

8x 22kg
8x 24kg
6x 26kg
6x 28kg

Hierna heb ik een heerlijke superset schuindrukken gedaan. Het ging me er even om dat alles verzuurde, en dat deed het goed.

11x 42kg, 8x 38kg, 6-8x 34kg, 6-8x 30kg, 12x 24kg

Een woordje achteraf. Ik had vorige week een proefzakje creatine gekregen van de eigenaar, ik heb geen idee, ik heb geen idee welke creatine, maargoed, het was voor 2x, en dat heb ik dus gister en vandaag gebruikt. Maar het is een flinke hoeveelheid wat ik moest gebruiken, zeker meer dan 5-10 gram, het zat in een boterhammenzakje, half gevuld, 2 doseringen dus. Ik heb precies gedaan wat hij zei, en het moest ook meteen werken, geen oplaadfase. ah fijn, gister stond ik dus naderhand te shaken, man heel erg, kwam door de benentrainging, en dat was niet de creatine, was ik van overtuigd, vandaag had ik het weer genomen, ongeveer een uur voor t trainen. Ik was wel een beetje shakerig ervan, de hele training, achteraf stond ik weer te trillen.. Ben blij dat ik het niet meer hoef te nemen, een andere bb'er heeft t ook gebruikt, en die zei ook dat het te sterk spul was, was ermee gestopt omdat hij niet goed kon slapen, en toen hij dat zij, ging ik nadenken, ik heb gisteravond ook niet goed geslapen, ben benieuwd dus vanavond. Blij dat ik er vanaf ben.

Verder lekker getraint, hoop dat ik vrijdag wel 1x100 pak.

Schouders 22 juli

Military press (voorlangs)

Opwarmen.

Werksets:

12x 40kg
10x 50kg
8x 60kg
6x 70kg

Dumbbell Shoulder presses

7x20kg, was best zwaar, viel tegen.
7x20kg, hetzelfde
6x24kg, de 22kg was zoek, dus heb 24kg genomen, helemaal zelf.
6x26kg, met beetje spot

Side raises

10x10kg
10x10kg
8x12kg

superset: 6x 8kg, 6x6kg, 6x4kg, verzuurt, man!

Rear lateral raises

10x10kg
10x12kg
8x14kg
8x16kg

Barbell shrugs

Eerste keer dat ik deze oefening doe, deed ze daarvoor altijd met dumbbells.

12x60kg
10x80kg
8x90kg
12x60kg

Hierna nog even 2x met dumbbells, 8x30 kg, 8x32kg.

Nawoordje: Ja, niet ontevreden, geen nieuwe PR's, want ben al blij dat ik uit een dip zat, ben opeens een stuk sterker in mn schouders geworden, heel lang in een "dip" gezeten. Maar ging wel goed!

Rug training 23 juli

Chinups

4 setjes van 8.

T-bar rows

Ik reken dit zonder stang! Ik heb dit nooit goed bijgehouden van wat ik deed, dus weet niet precies waar mijn PR's hiermee liggen.

10x 40kg
10x 60kg
8x 67,5kg
6x 72,5kg PR

Dumbbell rows

8x 28kg
8x 32kg
6x 34kg
6x 36kg

Lat pully

8x 75kg
8x 80kg
6x 85kg
Superset: 6x 70kg, 6x 60kg, 6x 50kg

Deadlift

Opwarmen, 8x70kg, 8x 90kg

Werksets: Alles met overhand grip, behalve de laatste paar van 150kg, en de 17kg. Er zat al de heletijd een stemmetje in mn hoofd van doe 180kg, maar aangezien ik vorige week geen rug heb gedaan, toch maar niet gedaan. En ik baalde ervan dat ik geen overhand kon op de laatste paar van de 150kg.

6x 110kg
6x130kg
5x150kg
1x 170kg Jaja, PR!
Cooldown 10x 70kg

Nou dit was mn rug, wel redelijk tevreden. Wel blij met de pr op de 170kg. Ik weet dat ik beter kan, en ben ook vanplan om echt helemaal de pan uit te knallen als ik terug ben van mn vakantie. Waarschijnlijk wil ik naar een fullbody schema toe, kijken of dat aanslaat bij me.

Triceps Biceps 24 Juli

Skullcrushers

10x24kg
10x28kg
8x30kg
6x32kg

CGBP

8x50kg
8x55kg
6-8x60kg
6-8x65kg

Cable extensions

rev.grip

8x55kg
8x60kg
6-8x65kg
superset: 6x 55kg, 6x 45kg, 6x 35kg.

Tussen deze setjes heb ik nog normale grip setjes gedaan allemaal x 6.

Biceps

Pullups

3x8xbw

Barbell curls

8x30kg
8x30kg
6-8x34kg
6x38kg

Dumbbell curls&hammer curls

dumbbell curls per arm:

8x16kg
8x18kg

hammer curls:

8x18kg
8x20kg

Hierna heb ik nog wat wrist curls gedaan

Nawoord

Het is de 24ste geweest, en ik heb beide doelen NIET gehaald.
Ik baal er heel erg van. Ik ben begonnen op 85 kg, en ik weeg nu net 86kg.
Een kilo in 3 weken. Dat kan harder.
Ik heb me niet super strak aan mn voedinsschema gehouden, maar wel voldoende. Overdag heb ik expres geen reet uitgevoerd maar zo zie je, dat maakt dus ook geen donder uit.

Ik heb hier wel van geleerd, en ik ben ook van plan om na de vakantie over te stappen naar een ander schema. Ik heb hiervoor altijd een 5-daagse split gedaan, en ik wil naar een 3daags, een fullbody schema. Ik heb hier aardig wat dagboekjes doorgelezen en er zijn mensen die hier zieke gains op hebben gemaakt. Zelf ben ik begonnen op +-67kg, en ik zit nu op 86kg, dit heb ik in +- anderhalf jaar gedaan, misschien iets minder, maar dat lees je aan het begin van mn log.

Het enige wat ik van mn BP wil zeggen is isdat ik gister voor mn armen training mn 1RM heb getest, en toen kwam ik niet verder dan 90kg. Ik heb dinsdag borst getraint en ik had nog spierpijn, dus ik weet dat ik hoger kan.

Mijn zielige stats zijn nu:

BP: 1x90kg
SQ: 1x120kg
DL: 1x170kg

Al met al, ik heb hier wel van geleerd en ik weet zeker dat ik een stuk harder kan groeien dan dat ik nu heb gedaan. Het is goed om te weten waar ik nu sta. Ik hoop dat ik na de vakantie met een full-body/3 daagse split kan beginnen, en hopen dat dat aanslaat. Uitproberen dus.

Ik ga morgen op vakantie, en na de vakantie zie ik wel verder.

Dit log is CLOSED.

Terug
Naar boven