AndroidHealthClinic

Kort stukje voor een studentenkrant

Moen

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Discriminatie in België

‘Discriminatie in België’, een hot topic momenteel door onder andere de rellen in Parijs (en ondertussen ook in België zelf) en een gevaarlijk terrein om je over uit te laten.
Aangezien ik het gevaar niet schuw en er niet voor terugdeins controversieel uit de hoek te komen ga ik toch pogen mijn visie hieromtrent kort uit te leggen.

Discriminatie is een probleem van alle tijden en dat zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven, maar is de discriminatie van allochtonen in het huidige België werkelijk zo’n groot probleem als sommigen willen laten uitschijnen ? En wat is ‘discriminatie’ ? Is een jonge delinquent, die toevallig van allochtone afkomst is, op de vingers wijzen ‘discriminatie’ ?

Laat mij allereerst beginnen met de in mijn ogen gevaarlijkste groep in het ganse schaakspel, niet de allochtonen in kwestie, nee, de zogenaamde ‘idealisten’ die nooit ergens problemen zien. Het soort mensen waar je een atoombom op kan droppen en nog zullen ze verklaren dat alles en iedereen altijd goed is (figuurlijk gesproken natuurlijk : uiteraard zullen ze niet veel meer zeggen na een kernaanval). Het is deze groep die bij het minste voorval het woord ‘racisme’ uitspuwt. Tegenwoordig ben je veel te snel een ‘racist’, iets wat de vrijheid van meningsuiting niet ten goede komt en je bankrekening al helemaal niet als je er een oneliner teveel uitfloept.

Om eventjes terug te komen op deze ‘idealisten’, volgens hen is er nooit een probleem, dus ook niet met allochtonen in onze maatschappij. Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat een partij als het Vlaams Belang niet bijster veel stemmen zou halen moesten deze problemen er niet zijn, want laten we eerlijk zijn, bijster intelligent komt die partij vaak niet over. Dat de problemen er zijn is dus wel duidelijk, maar zijn ze dan zo dramatisch als de VB’ers ons willen doen geloven ?

Ook hierop kunnen we weer kort en duidelijk antwoorden, natuurlijk niet ! Je mag nooit, zoals die partij helaas wel doet, veralgemenen. Het aandeel allochtonen dat op een productieve wijze meedraait in onze maatschappij is veel groter dan het aantal luie werklozen of criminelen (‘vandalen’, ‘gespuis’, ... whatever). Het veralgemenen van bepaalde relschoppers naar de algemene allochtone populatie is dus al even dom als de visie van de idealisten met hun utopia (allemaal vredevol samenleven, alle nationaliteiten, ‘zonder problemen meneer’).

Wat kunnen we dan doen ? Mijns inziens is er nood aan een harder optreden, in die optiek kan ik de aanwezigheid van een partij als het VB alleen maar aanmoedigen, zij houdt de andere partijen ‘wakker’ en weerhoudt er hen van te ‘soft’ te worden. Voor alle duidelijkheid : ik ben zeker geen VB-fan in alle opzichten, maar dat kon je al afleiden uit het vorige stukje tekst.
Er is dus nood aan een harder optreden, men treedt veel te laks op, de represailles moeten harder en harder gaan worden, of de boel escaleert tot oncontroleerbare proporties.

De discriminatie in België is onmiskenbaar aanwezig, deels terecht en deels onterecht. Men kan echter niet van de modale man van de straat verwachten dat hij het onderscheid tussen een bende jonge ‘k*tmarokkanen’ die op straat rel schoppen en tussen een ganse populatie allochtonen die zich wel voorbeeldig gedragen, kan maken. Daarom is er nood aan een nieuwe rechtse partij in ons landje, een partij die enerzijds de zware represailles van het VB overneemt voor diegenen die het te bont maken, en anderzijds die de grote meerderheid allochtonen die probleemloos en productief meedraaien in onze maatschappij meer kansen geeft, zelfs meer dan dat ze nu krijgen. Zo’n partij kan een injectie van intelligentie in een rechtser beleid geven, want laat dat duidelijk zijn, gezien de toekomstige pensioens- en vergrijzingsproblemen is een rechtser beleid in de toekomst een absolute noodzaak. We gaan zo al geld genoeg tekortkomen later, die gratis bussen van Steve Stunt kunnen we wel effe missen denk ik.

Hopelijk kom ik er later ooit toe, mijn tegen dan nog meer geëvolueerde visie in praktijk te brengen. Ons land kan en mag niet bestuurd worden door ‘domme kloten’, te vinden uiterst links en rechts op de politieke weegschaal, maar ook niet door mensen die nooit met de realiteit geconfronteerd worden. Dit land heeft meer dan ooit nood aan effectieve en voor de burgers merkbare maatregelen en ooit zullen die er komen, u weze bij deze gewaarschuwd !

Jeroen Debleser

• Topic Starter Topic Starter
Het is wel van een enkele maanden geleden trouwens, ik weet ook wel dat de Parijse rellen ondertussen gedaan zijn :D

Een lokroep naar een nieuwe partij?

Terug
Naar boven