XXL Nutrition

korte kuur

Bestaat er bij doseringen die je suggereert dan niet zoiets als "verzuipen" van receptoren???

vaak lees je dat het probleem met zulke kuurtjes is dat je bij hoge doseringen vrij snel ziek wordt als reactie op de roids..
een ander probleem dat ik zal hebben is dat ik na die 30dagen niet zal stoppen:D...
op BOS en AR was pas geleden ook thread over zulke kuurtjes...

iedergeval veel succes en hou zkr loggie bij is zowiezo errug interessant...

• Topic Starter Topic Starter
Hoe dan ook, MrJ kent de doseringen.
Als hij dit leest en het een ok idee vind om de doseringen er bij te zetten zal ik dit doen.

klaas zei:
vaak lees je dat het probleem met zulke kuurtjes is dat je bij hoge doseringen vrij snel ziek wordt als reactie op de roids..
een ander probleem dat ik zal hebben is dat ik na die 30dagen niet zal stoppen:D...
op BOS en AR was pas geleden ook thread over zulke kuurtjes...

iedergeval veel succes en hou zkr loggie bij is zowiezo errug interessant...

Ik weet niet of het over zo'n cycle als dit ging?

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten, in ieder geval suc6 ermee,

Laatst bewerkt:
Die Lange zei:
Bestaat er bij doseringen die je suggereert dan niet zoiets als "verzuipen" van receptoren???
Ze gebruiken ook een theorie voor de cycle , ze noemen het priming.

Dat wil eigenlijk zeggen (even heeel kort door de bocht) dat ze de laatste weken voor een cycle cutten zoals in wedstrijdvoorbereiding inclusief carb cycle/low carb. Zodat je glycogeen voorraden vrij leeg zijn. Daarna bulk je het omhoog bij de start van je kuur zodat je lichaam beter kan omgaan met de verhoging van het eten en a.s.
Ze adviseren dit dus bij elke kuur dus ook bij langere kuren.

Het is beetje afgekeken van de wedstrijdatleten, die kunnen de eerste 2 weken na een wedstrijd enorm veel massa aankomen, omdat ze zo depleted waren. Kijk bijv maar naar de log van Hitman: http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/massakuurtje-na-wedstrijd-60941/

82.3 kG met ongeveer 4% bf op 17-4-2006
96.4 KG met ongeveer 7% bf op 02-5-2006!!!

Laatst bewerkt:
The prime is a very valuable tool to have for any cycle-
This process creates a very anabolic environment so muscle tissue can grow at a fast rate when you start a cycle, there are plenty of ways this process can be done, When the prime is done correctly you will not believe how quickly the muscle gains come on straight from the start of any cycle,

You simply diet down slowly and lose fat, just like you do before a comp, alot of BB's who have done comps will understand this process and how much can be obtained at this special stage, Dorain was a big believer in this process and would be straight back into the gym after big shows taking advantage of this valuable stage.

I have tried many different ways with my own body to find out which one suits me better and i prefer to cycle my carbs 3 low 1 high, this will create a very anabolic environment for muscle tissue to grow, the muscle receptors get highly excitable and upgrade and able to accept more glucose and because glucose levels are not full in the muscle the result is more deposited into the muscle when you start the cycle and increase the food,this environment builds muscle tissue very quickly, if this is done correctly and timed right when you start the cycle, growth is amazing, i feel priming is a must when considering any cycle but it does work and is ideal towards short cycling.

With the carb prime rotation process i follow 3 days low carbs(40% less than normal) 1 day high (15% higher than normal) You must have a basic stable diet which you have ran for afew wks before doing such a process, i feel this isn't to harsh on your muscle tissue and the 1 high carb day offsets any potential metabolic slowdown, which is extremely usefull in laying down metabolic boosting muscle or at least saving it. if this process is not done right you will lose muscle tissue so carefull planning is needed to hold on to all the muscle gains and only fat loss and putting your body into the correct environment is achieved, when any kind of priming is done an increase in protein/aminos acids will help to maintain the current muscle tissue, also GH would benefit in helping this process, the high carb/low carb rotational prime diet also upgrades the receptors cites on muscle tissue for insulin, this changes the body's ability to store carbs as glycogen in muscle tissue rather than fat. The priming works far better if its done over a longer period of time, your after burning unwanted body fat and maintaining muscle tissue and a slow reduction in carbs towards the cycle start, will create an ideal environment for huge muscle gains. Also the last 5 days to the run up to the start of the cycle should be low carbs (40%).

Another way of priming is the slow reduction of carbs within your diet over 6-8 weeks or longer, make sure protein is increased in any of the priming methods so muscle loss is stopped or at least kept to a minimum, when ever the prime is done it creates an environment for muscle tissue to grow very quickly so when you do start your cycle all this coupled with a AAS and all the other compounds you use and the increase in food intake makes this an ideal environment for muscle tissue to grow and huge tissue gains are experienced.

The idea is to create an environment,and you simple take advantage of the condition and use it to spring board into a cycle, there are certain things what must be in place so you dont receive muscle tissue loss before the cycle but when its done correctly the gains are amazing, its a excellent tool to have on any cycle.I feel alot of newbies think that AAS is the whole key to building the perfect body but its not, its just one tool for the job there are many other things what come into play to help the process of building muscle and priming is one of them.

BigMaus zei:

Ik ben geen expert, maar een internationale wedstrijdbodybuilder bij ons op de sportschool heeft het me wel eens verteld.........."het gaat bij kuren om je receptoren" bla bla bla, en dan komt er een verhaal uit dat me boven de pet gaat.

Ik kan me ook wel voorstellen dat het overdoseren van anabolica net als met drank of drugs is.......

Stel je zuipt een krat of 2 bier weg, neemt een giga-snuif met de lengte van je neefje van 5,en tikt 10 goeie xtc-tikkels weg, leip zul je hoe dan ook worden, en niet zo'n klein beetje ook :eek:

De vraag is of het DAARNA nemen van soortgelijek doseringen nut heeft om MEER EFFECT te verkrijgen dan je al gehad hebt bij je eerste inname. Persoonlijk denk ik van niet, en dan praat ik uit eigen ervaring :p

Dat is ook een van de theorien van short cycles, minder gewenning van het lichaam aan doseringen.

Ikke heeft het uitstekend uitgelegd.
Nu geloof ik sowieso niet in receptor-verzadiging, maar door het primen ben je instaat veel veel efficienter alles te verwerken.....eten en aas.

In overleg heb ik besloten de doseringen erbij te zetten.
Maar AUB, dit is een gevorderde kuur...NIET VOOR DE BEGINNER!!!!!!!!!!

dank u!

Veel succes kerel ben wel is benieuwd naar de resulaten!!!!!

Toch heb ik ook wel een beetje met je te doen, je gaat volgens mij toch wel serieus afzien va de injects, wordt pijnlijke shit voor je...
De eerste 18 dagen 4ml per dag, de volgende dagen dan 6ml per dag, oh jij liever als ik... (de igf en insuline is pijnloos al een geluk)!!!!!!!!!!!!!

philippe_no zei:
Veel succes kerel ben wel is benieuwd naar de resulaten!!!!!

Toch heb ik ook wel een beetje met je te doen, je gaat volgens mij toch wel serieus afzien va de injects, wordt pijnlijke shit voor je...
De eerste 18 dagen 4ml per dag, de volgende dagen dan 6ml per dag, oh jij liever als ik... (de igf en insuline is pijnloos al een geluk)!!!!!!!!!!!!!

Heehehe...geen medelijden maat!!
Ik doe het tenslotte zelf.
Ik hoop dat door dit soort kuren mensen (gevorderde bb-ers) eens op andere gedachten worden gebracht.
Lange kuren hebben nog nooit iets goed gedaan bij mij.
De rek is er snel uit.....dus wat gebeurt er dan?
Of, doseringen verhogen, of wat anders in je cycle doen.

Het lijkt mij, dat een korte heftige kuur alleen maar voordelen heeft.
Je zal niet snel 10 a 12 kilo zwaarder worden, maar door het snelle herstel zal je er snel weer 1 kunnen doen!

BigMaus zei:
In overleg heb ik besloten de doseringen erbij te zetten.
Maar AUB, dit is een gevorderde kuur...NIET VOOR DE BEGINNER!!!!!!!!!!

dank u!

Zijn cker flinke doseringen,maar goed
zo te zien is het redelijk tot goed doordacht !!
ben wel benieuwd naar de vorderingen,dus ga je log cker volgen
Veel succes en knallen maar !!!!!

Hey maus, zie je topic nu pas...de t*ring wat een doseringen :D

heb er ook veel over gelezen, en ben erg benieuwd hoe jij erop gaat reageren!

succes !

G21 zei:
Hey maus, zie je topic nu pas...de t*ring wat een doseringen :D

heb er ook veel over gelezen, en ben erg benieuwd hoe jij erop gaat reageren!

succes !

Veel duizelingen worden voorspeld....verder zal het wel goed gaan :D

:eek: :eek: :eek: Ik zie net de doseringen, maar is dik 6 gram per week niet erg veel? :eek: :eek: :eek:

Ben je niet bang voor de sides die deze kuur met zich meebrengt???
je spreekt over "snel herstel", maar met deze doseringen kan ik me niet voorstellen dat je "snel hersteld".........weet nie wat je kuurhistorie is maar ik heb nog geen heftigere gezien hier op DBB

Jij liever dan ik BigMaus, allejezus als ik er naar kijk wordt ik al misselijk :eek: :eek: :eek: maar respect! Deze log ga ik zeker volgen!:p

Terug
Naar boven