MuscleMeat

korte kuur

Ik wil niet heel belerend overkomen hoor, maar werveltjes kunnen niet scheef staan! En therapeuten kunnen die al zeker niet rechtzetten! Zou wat zijn als ze scheef zouden staan, dan knelt er opeens een stuk zenuwweefsel af. Wat je nu ervaard is referred pain vanuit je gewrichtjes tussen je wervels. Die gewrichtjes zijn geirriteerd en bewegen daardoor minder goed. Die gewrichtjes hebben maar een lage pijnwaarneming, dus voel je de pijn in een deel van je rug waar de pijnwaarneming beter is en waarvan de aansturing door het zenuwstelsel hetzelfde is als van het betrokken gewrichtje. Volg je het nog? Moest het even kwijt, krijg altijd een beetje jeuk als ik mensen hoor zeggen dat er iets scheef staat wat rechtgezet moet worden in de rug, hoor ik dagelijks en ontkracht ik dagelijks bij mijn patienten. ;)

Maareh verder sterkte natuurlijk. ;)

Kunnen wervels nooit scheef staan?
Na mijn auto-ongeluk kon de man in het witte pak mij vertellen dat mn wervel L3 scheef stond, na een foto'tje genomen te hebben. De Fysio beaamde dit.
Of jij heb gelijk en ik had met 2 sukkels te maken, of wervels kunnen wel scheef staan...

Ik denkt dat "scheef staan" een uitdrukking is om het de leek wat verstaanbaarder te maken, niet!?
Rugblessures komen trouwens veel voor tijdens een hoog gedosseerde kuur. De kracht waarmee je traint (spier) loop snel op en het lichaam (pezen en botten) zijn maar even sterk als ervoor. Niet voldoende aanpassingstijd trouwens! Houd dit goed in het oog Bigmaus!
Ik weet wel dat het maar met 100kg was, maar het had even goed met 60kg kunnen zijn. Meestal is explosiviteit (die je meer zal hebben door je kuur) tijdens de opwarming hiervan de oorzaak. Voer je opwarming traag en gecontroleerd uit!

• Topic Starter Topic Starter
SQUAT zei:
Ik denkt dat "scheef staan" een uitdrukking is om het de leek wat verstaanbaarder te maken, niet!?
Rugblessures komen trouwens veel voor tijdens een hoog gedosseerde kuur. De kracht waarmee je traint (spier) loop snel op en het lichaam (pezen en botten) zijn maar even sterk als ervoor. Niet voldoende aanpassingstijd trouwens! Houd dit goed in het oog Bigmaus!
Ik weet wel dat het maar met 100kg was, maar het had even goed met 60kg kunnen zijn. Meestal is explosiviteit (die je meer zal hebben door je kuur) tijdens de opwarming hiervan de oorzaak. Voer je opwarming traag en gecontroleerd uit!

Ik heb uitgelegd dat het dus niets met deze kuur te maken heeft.
Dus in die richting hoeft niemand het te zoeken.
Het is idd een uitdrukking om het wat simpel te houden.
Maar het komt er op neer dat er een tussenwervelschijf geirriteerd is geraakt door bepaalde zware bewegingen.

Zolang ik van de deadlift en squat afblijf is er niks aan de hand, maar ik ben gewoon een eigenwijze kl***zak die het weer ff wou proberen.

STOM STOM STOM!! Want ik wist dat het mis KON gaan.

BigMaus zei:
Zolang ik van de deadlift en squat afblijf is er niks aan de hand,
STOM STOM STOM!! Want ik wist dat het mis KON gaan.

Dat is jammer natuurlijk want dat zijn net de massa makers.
Bij een rug blessure zou ik ook niet denken in termen van dagen voor herstel
maar eerder 1 maandje rustig aan doen.
wat dat betreft komt het extra slecht uit.

paulo31 zei:
Dat is jammer natuurlijk want dat zijn net de massa makers.
Bij een rug blessure zou ik ook niet denken in termen van dagen voor herstel
maar eerder 1 maandje rustig aan doen.
wat dat betreft komt het extra slecht uit.

En daarom doe ik het ook niet.
En ja, das ook stom maar ik kan me niet permiteren om nu ''rustig'' aan te gaan doen.

BigMaus zei:
En daarom doe ik het ook niet.
En ja, das ook stom maar ik kan me niet permiteren om nu ''rustig'' aan te gaan doen.

Ik begrijp best waarom dit niet mogelijk is! Train er dan gewoon om heen.
Maar ik kan me voorstellen dat dit moeilijk zal worden. Bij zwaar staand barbell curls zal je waarschijnlijk ook al pijn hebben.

SQUAT zei:
Ik begrijp best waarom dit niet mogelijk is! Train er dan gewoon om heen.
Maar ik kan me voorstellen dat dit moeilijk zal worden. Bij zwaar staand barbell curls zal je waarschijnlijk ook al pijn hebben.

Idd kerel, dat is precies wat ik nu ga doen!
En ja, die staande curl doen erg veel pijn.
Daarom pak ik wel machines en kabels, waar deze luie hond toch al zo dol op is :p

Leg extensions lijken me niet lastiger met een rugpijn, maar ham curls wel, of niet?
Sterkte iig met de blessure!

Laatst bewerkt:
snel een afspraak maken met een goede chiropractor, scheelt al vaak een hoop :)

succes,

-rodge

Ironmind zei:
Kunnen wervels nooit scheef staan?
Na mijn auto-ongeluk kon de man in het witte pak mij vertellen dat mn wervel L3 scheef stond, na een foto'tje genomen te hebben. De Fysio beaamde dit.
Of jij heb gelijk en ik had met 2 sukkels te maken, of wervels kunnen wel scheef staan...
Zijn mensen geweest die je het op een simpele manier uit wilden leggen. En die therapeut was dus gewoon lui. :P

Btw, thx voor de karma mensen...ik doe dit soort posts wel meer, maar heb er niet altijd zin in. ;)

TheNose zei:
Zijn mensen geweest die je het op een simpele manier uit wilden leggen. En die therapeut was dus gewoon lui. :P

Btw, thx voor de karma mensen...ik doe dit soort posts wel meer, maar heb er niet altijd zin in. ;)

En dan vinden therapeuten het raar als we het verkeerd interpreteren?! :rolleyes:
Volgende keer zal ik hem eens goed confronteren... De luie fl**ker! :P

Mr.Nose, wat doe jij precies voor werk?

BigMaus zei:
Mr.Nose, wat doe jij precies voor werk?
Ik ben fysio-manueel therapeut. Ik werk in een praktijk in de omgeving van Rotterdam. Als ik me verveel neem ik weleens een kijkje in de blessuresectie, maar de discussies die daar soms ontstaan met mensen die er toch geen reet verstand van hebben en alleen anderen napraten werkt zo vermoeiend, dat ik daar regelmatig even een break van neem. Ik vind het leuk om mensen te helpen hier met onderwerpen waar ik verstand van heb (houdings- en bewegingsapparaat), maar soms wordt dat hier erg tegengewerkt. :(

Vandaar dat ik maar soms uit de schaduw naar voren treed en zeg dat dit mijn beroep/expertise is. ;)

TheNose zei:
Ik ben fysio-manueel therapeut. Ik werk in een praktijk in de omgeving van Rotterdam. Als ik me verveel neem ik weleens een kijkje in de blessuresectie, maar de discussies die daar soms ontstaan met mensen die er toch geen reet verstand van hebben en alleen anderen napraten werkt zo vermoeiend, dat ik daar regelmatig even een break van neem. Ik vind het leuk om mensen te helpen hier met onderwerpen waar ik verstand van heb (houdings- en bewegingsapparaat), maar soms wordt dat hier erg tegengewerkt. :(

Vandaar dat ik maar soms uit de schaduw naar voren treed en zeg dat dit mijn beroep/expertise is. ;)

interresant kerel...een aanwinst voor ons.
Als je de papegaaien zat bent ben je in iig hier welkom.
Zat mensen die deskundig advies kunnen gebruiken, waaronder ik!!

update???

Man ik leef achter deze pc....wat mot je weten dan???

nee geintje bro, valt nu ff nix te melden.
In het weekend train ik niet maar probeer ik zoveel mogelijk te herstellen.

Komen er nog fotos na je kuur ?

Uhh, dat vroeg je op msn ook al.
Als je me gewoon leuk vind zeg het dan.
Kunnen we een keer iets afspreken misschien.....;)

Terug
Naar boven