MuscleMeat

Kracht / powerlift schema jullie mening aub

NightWolf

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Ben nu sinds een maand of bezig met een nieuw schema, deze heb ik samen met mijn trainer samengesteld en wil graag weten wat jullie er van vinden.

Even de stats:
· Hoelang je traint
Met tusen pauzes en thaiboxen er naast ongeveer 5 jaar ervaring
· Wat je doel is
Kracht / powerlift accenten
· Waar je prioriteiten liggen
Borst / bench press
· Beschikbare apparatuur
Volledige hardcore sportschool
· Beschikbare tijd
Split van 3 dagen (daarnaast 1x thaiboxen en 1x harlopen)

Vooraf, voor borst:
Mijn trainer wist van een methode om borst te trainen (middels bench press) voor snellere (langere) krachttoename. De methode is als volgt:
Bench Pres: (4*85%, 2*95%, 1*100, 2*95%) * 3. Dus het volledige algoritme van 85, 95, 100, 95 drie keer in totaal. Tussen elke set (4*, 2* etc.) een pauze van 2 minuten.
Om te beginnen, wat is jullie mening hier over?

Het verdere schema:

Dag 1 / maandag
Borst:
· BP: (4*85%, 2*95%, 1*100%, 2*95%) * 3
· BP Incline: 5*6

Biceps:
· Barbell curl: 5*6
· Preacher curl: 4*8

Woensdag: thaiboxen
Benen
Squat: 5*6

Dag 2 / donderdag
Schouders
· Shoulder press: 5*6
· Shrugs: 5*6
· Upright row: 4Shrugs: 5*6
· Upright row: 4*8

Triceps:
· French press: 5*6
· Puch down: 4*8
· Weighted Triceps Dip: 5* zoveel mogelijk (probeer 6 reps)

Vrijdag: hardlopen

Dag 3 / zaterdag
Rug
· Chin-up: 5*6
· Bent over row: 5*6
· Rear Pulldown: 4*8
· Seated Row: 4*8
· Deadlift: 5*6

Wat is jullie mening over dit schema?

*Edit: Ik weet dat er geen onderdeel benen bij is, hier heb ik dan ook mijn redenen voor. Squats komen onder andere bij thaiboxen voor (op explosiviteit). Graag comment richten op de overige pleazzz :D

Laatst bewerkt:
Less chest, more legs.

je kan je bij je benen toch ook focussen op kracht 5x5 ofiets dergelijks

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik niet snap is, dat als ik een hele uitgebreide vraag stel over van alles en nog wat, en er alleen ingegaan wordt op dat hele kleine onderdeel waarvan ik er EXPLICITE bij vermeldt dat ik het er niet over wil hebben / mijn redenen er voor heb om dat op een andere manier aan te pakken (is / blijft volgens mij toch nog echt mijn eigen keuze). M.a.w. kunnen we even ON-TOPIC discussiëren :D?

je kan je bij je benen toch ook focussen op kracht 5x5 ofiets dergelijks

toegevoegd.

wat ik bedoelde met de tekst was dat we sowieso squatten op woensdag maar dat hoort bij die training... maar goed heb het er maar even bij vermeld voor de mensen die dat kennelijk heel belangrijk vinden.

M.a.w. kunnen we even ON-TOPIC discussiëren :D?
Wat wil je dan precies horen? Dat die bench methode geweldig is? Het is met redelijk hoog volume trainen in een hoge %RM. Het gaat erom dat je herstel aansluit op de schade die jij de spier aandoet. Of je dat op deze manier doet kan ik je neit vertellen, daar zul je zelf achter moeten komen.

En of het goed voor 'kracht' is... tja wat versta jij onder kracht. Gegeven dat je vooruitgaat, zul je het snelst vooruit gaan in de reprange waarin jij traint. Wil je 'kracht' winnen op je 1RM, dan kan dit misschien wel werken. Wil je kracht winnen in je 8RM, dan zal dit minder effectief zijn.

Wat wil je dan precies horen? Dat die bench methode geweldig is? Het is met redelijk hoog volume trainen in een hoge %RM. Het gaat erom dat je herstel aansluit op de schade die jij de spier aandoet. Of je dat op deze manier doet kan ik je neit vertellen, daar zul je zelf achter moeten komen.

En of het goed voor 'kracht' is... tja wat versta jij onder kracht. Gegeven dat je vooruitgaat, zul je het snelst vooruit gaan in de reprange waarin jij traint. Wil je 'kracht' winnen op je 1RM, dan kan dit misschien wel werken. Wil je kracht winnen in je 8RM, dan zal dit minder effectief zijn.

Tnx voor je reply. Ik zou wel graag jullie mening en eventuele ervaring die methode willen horen (niet perse datie geweldig is natuurlijk). Mij is verteld namelijk dat het specifiek goed is voor een zo hoog mogelijke top.

Betreft het herstel. Dinsdag is rustdag (ook geen cardio oid), voldoet dat?

Betreft het herstel. Dinsdag is rustdag (ook geen cardio oid), voldoet dat?
Geen idee. Dat ligt wel aan een hoop andere factoren, zoals bijv je intensiteit en volume van de training zelf, de activiteit(en) tijdens de dagen die je de spiergroep niet traint en je voeding. Er zijn nog wel wat meer dingen die daarbij komen kijken, maar het belangrijkste is dat je er zelf achter moet komen of je genoeg hersteld of niet. Merk je bijvoorbeeld een daling in je kracht (bijv een aantal weken lang), dan kan je er vanuit gaan dat je herstel niet voldoende is.

Het lijkt niet echt op een kracht / powerlift schema, maar eerder bodybuilding.
Ik vraag mij af of dit veel meerwaarde biedt voor je thaibox.

Ik denk dat je beter iets a la http://www.rossboxing.com/ doet :).

Ik denk dat je beter iets a la http://www.rossboxing.com/ doet :).

Haha t'is nog ff de bedoeling dit gescheiden te zien. Thaiboxen heb ik lang heel intensief gedaan, daarna 2 jr. gestopt en begin het nu weer op te pakken. Ik zie het meer als een soort cardio / afreageren (:D) tussen krachttraining door. Maar tnx voor die site, staat wel het e.e.a. op.

Het lijkt niet echt op een kracht / powerlift schema, maar eerder bodybuilding.

Op grond waarvan zie je dit als training voor BB. Gezien, door het lage aantal reps ik sneller tot een hoger gewicht kom dan in het geval van meer reps.

Teveel isolatie en te weinig compound :).

Juist voor thaiboxen heb je een sterke core nodig.. Nu doe je wel deadlift, maar een squat erbij maakt het wat meer compleet. Je krijgt echt geen berepoten van een paar setjes squat per week en je lichaam wordt wel 'completer', zeker qua kracht.

Vind je opbouw voor bench niet zo lekker, beetje ondoordacht eigenlijk: Hoe kan je nu vooruitgaan als je elke week tot je max. gaat.. Niet dus. Dus: Opbouwen, check de link in m'n sig (vooruitgang boeken) voor verschillende opbouwen voor je bench.

Terug
Naar boven