Fitness Seller

Kracht + Spiermassa

breker

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en k heb me aangemeld omdat k wil beginnen met krachttraining maar ook spiermassa opbouwen ik zal het even uitleggen.

Ik zit op Jiu-Jitsu en ik ga mee doen aan wedstrijden ( fighting system ).
Daarbij heb je gewichtklasses. Ik weeg 77.3 kg. Je heb de gewichtsklasse -77 en -85.
Ik wil graag voor de -85 gaan want wil niet gaan afvallen. Ik wil dus graag aankomen, maar niet door de Mac Donalds ! Daarom wil ik gaan trainen voor spiermassa.
Het liefst wil ik ook meer kracht! Voor een grondgevecht kan het erg makkelijk zijn als je veel kracht heb.

Ik heb de beschikking over Dumbbells en een bankje.

Ik jiu-jitsu 3x in de week en voetbal 2x in de week. ( Het is me laatste seizoen voetbal en daarna ga ik fitnesse.)

Hoeveel sets en reps moet ik doen als ik voor kracht en spiermassa ga trainen?
Wat voor trainingsprogramma moet ik maken?

Zou iemand me kunnen helpen?

Gr.

''breker''

ik zou gewoon door gaan voetballen tot dat je gaat fitnesse. bij fitnesse heb je ook apparaten en sta je onder begeleiding van instructeurs zodat je je niet blesseert. maar als je toch echt wil beginnen met trainen kan je 5 kilo eerst doen (als het te makkelijk is 10kilo) en dan langzaam opbouwen in sets van 3x12.
succes met je training.

Dumbbells van hoeveel kg?

ik zou gewoon door gaan voetballen tot dat je gaat fitnesse. bij fitnesse heb je ook apparaten en sta je onder begeleiding van instructeurs zodat je je niet blesseert. maar als je toch echt wil beginnen met trainen kan je 5 kilo eerst doen (als het te makkelijk is 10kilo) en dan langzaam opbouwen in sets van 3x12.
succes met je training.

Wat moet hij met die 5kg doen? Fly? Row? Press? Curl?

Zijn het vaste dumbbells of met schijven? Dus schijven van 3kg, 2kg...

Je moet gaan squaten, deadliften, roeien en pressen. Voluit

met een halterbank, halterstang en 2sets dumbbell en wat gewichten kun je perfect trainen

maar ga basisoefeningen doen en je niet op 1 spier concentreren maar op alle

voetbal en jujitsi zou ik zowiezo niet samen doen maar dat is eigen keuze

met een halterbank, halterstang en 2sets dumbbell en wat gewichten kun je perfect trainen

maar ga basisoefeningen doen en je niet op 1 spier concentreren maar op alle

voetbal en jujitsi zou ik zowiezo niet samen doen maar dat is eigen keuze

De koning spreekt. NOT

Waar blijft je filmpje nou, beunhaas.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar fullbody workouts. Maar je bent wel vrij beperkt met wat je ter beschikking hebt... Als je toch niet van plan bent om te blijven voetballen waarom nu dan al niet stoppen en bij een gym gaan?

succes met je training.

De instructeurs van tegenwoordig zorgen juist dat je je blesseert. Meestal weten ze ook geen zak.
Je bent beter af op dit forum.

En waarom later pas opbouwen in sets van 3x12? Hij kan toch meteen zwaar trainen in sets van 4x 6-8 reps???

Terug
Naar boven