XXL Nutrition

krachttraining beginnen (Stef)

Stef15243

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
63kg
Beste forumleden,

Ten eerste wil ik een compliment maken aan de mensen die het forum onderhouden het ziet er verzorgd uit en heb al aardig wat gelezen, ook redelijk wat linkjes.
Daarvoor bedankt!!

Ik ben Stef, 17 jaar en ik zit in Den Bosch op school.

Mijn conditie is sinds ik op fitness ben gegaan(27 oktober 2009) hard vooruit gegaan daar ben ik erg blij mee. Ik had daarvoor 1 jaar niet gesport(voor het eerst in mijn leven) en mijn conditie was daardoor belabberd.

Komende donderdag ga ik beginnen met krachttraining.

Ik weeg nog geen 60kg en ben 1,83.

Ik zit 5 dagen per week op school. Daarnaast werk ik in de avonden op maandag, donderdag en om de week vrijdag, dus elke vrije avond benut ik door te gaan fitnessen, ik ga één ochtend in het weekend.

Waarom maak ik een topic aan?

-Ik zou graag advies willen over het beginnen met krachttraining ik heb echt 0,0 kracht. Daar baal ik van ik heb nooit echt kracht gehad, Ik begrijp dat er redelijk wat op het forum over te vinden is maar hoop ondanks dat dat mensen met een aantal bruikbare tips komen.
-Ik zou graag wat advies willen om mijn voeding te optimaliseren.
-Het lijkt me leuk om hier updates te plaatsen van mijn voortgang.

66 + (60 x 13,7) + (183 x 5) - (17 x 6,8)=1687 calorieen per dag

1687*1.20(20%)=2025

2025/8=250 ongeveer.

Ik heb begrepen dat ik circa 2750 calorieën per dag moet eten i.v.m fitness/school

In de ochtend meer eten dan in de middag.

- 7:20 Brinta + 2 boterhammen met kaas/ham
- 10:00 1 boterham en 2 koeken Liga/muesli etc.
- 11:45 3 boterhammen
- 13:45 2 boterhammen
- 15:30(klaar van school) stuk fruit opeten
- 16:30 Blik tonijn
- 18:00-18:30 avondeten
- 21:00 2 stukken fruit/gekookte eieren mogen ook.
- 23:00-00:00 Magere kwark met banaan/kiwi en suiker.

Indien werk(17:00-22:00)

- 16:30 avondeten op mijn werk
- 19:30 (pauze werk moet nog even kijken wat ik dan meeneem het liefst een product wat redelijk lang houdbaar is zodat ik het in mijn kluisje kan laten) niet vergeet.
- 22:30 thuis 1 blik tonijn
- 23:30-00:00 Magere kwark met banaan/kiwi etc. en suiker

Ook neem ik n flesje water mee naar school circa 300 ml.

Moet nog even uitrekenen hoeveel calorieën ik met dit schema precies eet vind het redelijk lastig om uit te rekenen.

Ik wil de forumleden alvast bedanken!!

Laatst bewerkt:
je eet veel en veels te weinig.

probeer toch echt de sticky's te lezen, trainingsschema's van anderen te bekijken en/of voedingsschema's te bekijken. hier staan tips en commentaar bij.
daar haal ik zelf al mijn informatie vandaan.

stel een goed voedings/trainings schema op en post het hier.
het commentaar komt vanzelf..

succes en welkom

Je zult eerst een goed voedingsschema moeten opstellen. Hierover is genoeg te vinden in de sticky's, kort samengevat moet je gewoon 500kcal boven onderhoud gaan eten :). Het "voedingsschema" wat je heb gepost is echt belabberd en heel weinig ;). Verdiep je dus eerst in de voeding, heel belangrijk en zeker in jouw geval, want je eet van je eigen heel weinig.

Ook ik ben van nature niet zo'n grote eter, maar probeer om het uur "iets" te eten. (boterham, 2 appels, tosti, etc.) imo is het in het begin nog niet zo heel belangrijk wat je eet, als je maar eet. dus een bigmac tussendoor zou prima kunnen. (correct me if i'm wrong)
het gaat erom dat je leert om de 2 à 3 uur te eten. dus ga nou niet zitten proppen als je honger hebt, maar doe het met mate. dit heeft mij heel veel geholpen.

ben zelf ook nog niet zo heel lang bezig en zit nu op grotere porties om de 2 uur. de "benodigde" voeding komt er vanzelf in bij inrollen.

• Topic Starter Topic Starter
Het eetschema vind ik onwijs lastig om te maken omdat ik niet enorm veel eetlust heb.
- Brinta 1 kom
- 6 boterhammen mee naar school (bruine boterhammen) met ham/kaas/tonijn/kipfilet
-rond half 5 een bak brinta indien werk een maaltijdvervanger zoeken dat vind ik lastig.
en dan nog water mee naar school nemen met circa 300 ml.

rond half 7 thuis eten dan eet ik pasta of aardappels met vlees met boontjes varieërd vaak rond half 9 weer iets eten boterhammen? indien werk in mijn pauze van half 8 iets eten stuk fruit?

Tussen 11 en 12 uur 's avonds mager kwark eten met kiwi/banaan er doorheen en een beetje suiker.

Vind het tamelijk lastig:(

volgens mij zijn er luitjes die als ontbijt het zelfde nemen als jij de ochtend en middag :D

probeer echt veel te lezen. ik ben zelf ook al zo'n 10 weken aan het lezen, en sinds 2 à 3 weken snap ik het zelf ook pas (een beetje)

Het eetschema vind ik onwijs lastig om te maken omdat ik niet enorm veel eetlust heb.
- Brinta 1 kom
- 6 boterhammen mee naar school (bruine boterhammen) met ham/kaas/tonijn/kipfilet
-rond half 5 een bak brinta indien werk een maaltijdvervanger zoeken dat vind ik lastig.

rond half 7 thuis eten dan eet ik pasta of aardappels met vlees met boontjes varieërd vaak rond half 9 weer iets eten boterhammen? indien werk in mijn pauze van half 8 iets eten stuk fruit?

Tussen 11 en 12 uur 's avonds mager kwark eten met kiwi/banaan er doorheen en een beetje suiker.

Wie zei dat het makkelijk zou worden? Je zegt dat je over het algemeen weinig eetlust hebt. Ik heb het omgekeerde: ik zou, als dat geen effect zou hebben op mijn gezondheid en vetpercentage, per dag verschillende koeien achter elkaar kunnen verslinden, gevolgd door een 10 liter melk. Nu eet ik op 't moment zo'n 4500 kcal per dag, dus ik kom aardig aan mijn trekken.

Kijk; aankomen, spiermassa winnen en sterker worden is niet alleen trainen. In tegendeel. Het is rust, op een goede manier trainen en op een goede manier eten.
Als jij aan wilt komen, eet jij niet op een goede manier. Zelfs mijn zusje van 11 krijgt op een dag meer binnen. Als je het echt lastig vindt, kan je ook voedsel eten met een hoge caloriedichtheid, wat bovendien relatief makkelijk is weg te kanen, zoals melk, maynonaise etc.
Maar echt, ik wordt al panisch als ik naar je huidige voedingsschema kijk: NUTTIG MEER CALORIERIJK VOEDSEL.

- Brinta 1 kom

Ik weeg ook maar 62KG voor 1.79M . Maar ben op 1 maand 1.5KG aangekomen door te leren eten, probeer altijd iets meer te eten en zo raak je het gewend :)
Ik neem ook weightgainer (CCG) en dus vult ook goed voor smorgens of savonds na je training.

@Physick: Dan sla je achterover als je eens in andere topics kijkt daar komen de liga's en cracker's ipv de brinta naar boven.

Is idd een goede tip om om het uur te eten en langzaam op te voeren, zodoende vergroot je je eetlust, en ik denk dat je niet persé meteen een uitgebalanceerd voedingsschema nodig hebt maar gewoon heel veel moet gaan eten.

@Physick: Dan sla je achterover als je eens in andere topics kijkt daar komen de liga's en cracker's ipv de brinta naar boven.

Is idd een goede tip om om het uur te eten en langzaam op te voeren, zodoende vergroot je je eetlust, en ik denk dat je niet persé meteen een uitgebalanceerd voedingsschema nodig hebt maar gewoon heel veel moet gaan eten.
Langzaam opbouwen: net progressive overloading met gewichten. ;)

Ik heb n jaar niet gesport en ik ontbeet dat jaar ook niet vaak ook niet in de middag dus Ik ben al blij dat ik iets eet. Die tip van liga's eten is wel een goeie. en om het 1,5 uur ga ik voortaan proberen te eten dat kan natuurlijk niet als ik op mijn werk zit maar dan word het 2,5 uur. Een betere bodem is wel verstandig dus beginnen met Brinta+2 boterhammen .

Voedingsschema

-7:20 1 kom brinta + 2 boterhammen
-10:00 1 á 2 boterhammen + 1 koek
-11:45 2 boterhammen + 1 koek
- 13:45 1 stuk fruit
- 15:30 1 á 2 boterhammen
- 16:30 Of een volledig maaltijd op mijn werk eten in de kantine anders 1 kom brinta thuis of 2 boterhammen.
- 18:00-18:30 Thuis eten varieerd van pasta's tot saté etc.etc.
- 20:00 2 stukken fruit
- 21:30 uhmmm..... blikje tonijn anders......
-23:00 Kwark de hoeveelheid moet ik nog even bekijken waarschijnlijk 1 kom met kiwi/banaan

Dit schema beter..

Ik denk persoonlijk dat ik redelijk wat motivatie heb. 1 jaar geleden heb ik 80 km op een dag gelopen "de 80 van de langstraat". Niet getrained ontzettend veel blaren en niemand had het verwacht. Ik heb 10 keer gefitnessed in 20 dagen eerst was mijn doelstelling 2 á 3 keer fitness per week nu fitness ik 3 á 4. Als ik een doel heb zet ik me 100% ervoor in dus stel ik heb een goed voedingsschema dan hou ik me er ook aan;)

Ik wil jullie bedanken voor jullie geweldige responses, bedankt!!

Laatst bewerkt:
Dit is nog steeds echt weinig.. ook zou ik je als tip willen geven om
die koek weg te laten, en je fruit van 20.00 naar de ochtend te verplaatsen.
Wat voor beleg heb je op je brood zitten? Je zou de sticky's in voeding goed moeten doornemen,
je onderhoud qua voeding berekenen en dan een goed trainings en voedingsschema opstellen.

Morgen/overmorgen ga ik mijn voedingsschema posten moet nog even kijken qua calorien etc dus op het forum goed bestuderen en wil binnen 3 weken dat schema volgen wat ik ga maken,dus ernaar toe werken want ik kan niet opeens 3x zoveel gaan eten.

Bedankt voor je reactie Maikel!!

Laatst bewerkt:
66 + (60 x 13,7) + (183 x 5) - (17 x 6,8)=1687 calorieen per dag

1687*1.20(20%)=2025(mooi getal)

Verdeeld over 8 maaltijden

2025/8=250 ongeveer.

In de ochtend meer eten dan in de middag.

- 15:30(klaar van school) stuk fruit opeten
- 16:30 Blik tonijn
- 18:00-18:30 avondeten
- 21:00 2 stukken fruit/gekookte eieren mogen ook.
- 23:00-00:00 Magere kwark met banaan/kiwi en suiker.

Indien werk(17:00-22:00)

- 16:30 avondeten op mijn werk
- 19:30 (pauze werk moet nog even kijken wat ik dan meeneem het liefst een product wat redelijk lang houdbaar is zodat ik het in mijn kluisje kan laten) niet vergeet.
- 22:30 thuis 1 blik tonijn
- 23:30-00:00 Magere kwark met banaan/kiwi etc. en suiker

Door de week voor 00:00 slapen

Beleg mogelijkheden
-kaas
-ham
-kipfilet
-tonijn
-komkommer
Uhm........

Moet nog even uitrekenen hoeveel calorieen ik met dit schema precies eet vind het redelijk lastig om dat uit te rekenen.

Dit zijn 8/9 maaltijden op een dag redelijk veel. Nu eet ik er 5/6

Ideeën zijn welkom!

noten mag ook wel zitten veel kcal en essentiele vetten.

Als je wil gainen dan zijn die 2000 kcal niet voldoende... 8/9 maaltijden lijkt me ook teveel van het goede. lees eens de stickies in de voedings-sectie :)

Ik heb op het forum de voedingswaarde van heel veel producten gevonden dus van de week een compleet voedingsschema maken. Heb op MSN met mensen gesproken en die zeiden ook dat 2000 veels te weinig is. dus dat wordt 2700 ongeveer. moet even kijken rustig opbouwen. 8/9 keer eten per dag vind ik persoonlijk wel relaxed k heb gelezen dat om de 3 uur oke is maar dit zijn mijn schoolpauzes.
Ik ga voortaan zelf boodschappen doen. Net terug van werk, morgenavond weer fitness.

Bedankt voor jullie comments, comments zijn nog steeds welkom!!!

Vandaag ga ik boodschapen halen.

- 2x pak gebraden kipfilet(voor op brood)
- 2x 500 gram kwark
- 1x ham(voor op brood)
- 3x blik tonijn
- brinta(nieuw pak)
- tros bananen
- kiwi's
- suiker
- 2x tijgerbruin(brood)
- 2x pak melk
- 1 pak liga(koek)
- eieren
- ongezouten cashewnoten

Nog iemand ideeën om mee te nemen.

P.S. gister getrained ging wel lkkr^^ vandaag begin ik met krachttraining.

Laatst bewerkt:
een paar pakken chocolademelk

goed idee^^ ty

Terug
Naar boven