Fitness Seller

krachttraining + cardio

mysticwizard

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m76
Vetpercentage
16%
Ik ben nu een goeie 4 maand bezig met fitness en cardio en ik vind persoonlijk dat ik al een hele stap vooruit ben. Mijn hoofddoel was om zoveel mogelijk vet kwijt te raken (stond op 24% bf) en toch deftig aan krachttraining te doen. Ik ben ondertussen al een goede 6 kg kwijt.
Een echt voedingsschema heb ik niet maar koeken en snoepgoed worden sowieso vermeden. 's Morgens eet ik meestal een boterham of 4 met smeerkaas,honing, platte kaas of wat kip erbij. 's Middags meestal een bruin broodje met tonijn en 's avonds eet ik wat de pot schaft. Altijd een goede portie vlees met groenten.

Mijn schema :

5 keer in de week fitnessen en 4 keer cardio na een krachttraining.
dag 1 : borst - triceps - buik - benen + cardio
dag 2 : biceps -rug- schouders en soms buik + cardio
dag 3 : rust
dag 4 : borst - triceps - buik - benen
dag 5 : biceps -rug- schouders - buik + cardio
dag 6 : borst - triceps - buik - benen + cardio
dag 7 : rust
Na elke training neem ik een whey shake.

Ben ik redelijk goed bezig en wat kan er nog verbeterd worden?

Laatst bewerkt:
Overkill tot en met. En jij hebt geen rug ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
rug neem ik bij mijn biceps, was ik vergeten vermelden. Ik weet dat het een erg druk schema is, maar er is toch iedere keer een rustdag per spiergroep wat toch voldoende zou moeten zijn? En elke trainingsessie duurt 45 minuten.

Ik ben nu een goeie 4 maand bezig met fitness en cardio en ik vind persoonlijk dat ik al een hele stap vooruit ben. Mijn hoofddoel was om zoveel mogelijk vet kwijt te raken (stond op 24% bf) en toch deftig aan krachttraining te doen. Ik ben ondertussen al een goede 6 kg kwijt.
Een echt voedingsschema heb ik niet maar koeken en snoepgoed worden sowieso vermeden. 's Morgens eet ik meestal een boterham of 4 met smeerkaas,honing, platte kaas of wat kip erbij. 's Middags meestal een bruin broodje met tonijn en 's avonds eet ik wat de pot schaft. Altijd een goede portie vlees met groenten.

Mijn schema :

Ik zou benen en cardio niet op dezelfde dag doen. Voor de rest vind ik het wel goed schema

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Overkill tot en met. En jij hebt geen rug ofzo?

Totale overkill ja...

Dit schema met jouw onbestaand voedingsschema is zeker en vast overkill. En buik 5x per week is echt niet nodig hoor, ga je geen sixpack van krijgen.

Laatst bewerkt:
ter verduidelijking ik zal even mijn voedingsschema zo correct mogelijk schetsen :) (let wel dat ik zoveel mogelijk probeer te clean bulken)

-'s ochtends : stuk of 4 bruine boterhammen met ofwel tonijn , kipfilet, honing, smeerkaas of kaas.

-'s middags een bruin broodje met tonijn en groeten zonder sausen

-in de late namiddag durf ik nog wel eens een bruine boterham eten met tonijn of smeerkaas

-'s avonds eet ik altijd een warme maaltijd met een goede portie vlees en groenten

Na de training 's avonds pak ik een 30g whey in 250ml melk.
Doorheen de hele dag drink ik een pakweg 4 liter water en een goeie liter melk. ik eet niks van koeken, snoepgoed en probeer frisdrank zoveel mogelijk te vermijden.

Is mijn voedingsschema echt zo ruk?

reken je kcal maar uit... als ik het zo lees kom je denk ik rond de 1900-2100kcal uit...

Je kan veel meer hebben... Neem ook fruit tussendoor en een whey shake als je opstaat. Kwark in de avond of casseine eiwitten...

Eet minimaal 6 keer per dag.. dus tussen je ontbijt en lunch, lunch en diner, en na je training...

lees er meer over bij voeding...

Verder is je schema om te huilen... 5x buik? daar haal je je bf van 24% niet mee weg.

Train gewoon elke spiergroep 1x per week en pak 2x cardio

Ma: Biceps + Triceps
Di: Benen
Wo: rust
Do: Borst + Cardio
Vr: Rug + schouders
Zat: Cardio
Zon: rust

... ik vind je schema wel goed... of t overkill is hangt mede af van de intensiteit van de trainingen (gewicht, sets, herhalingen, pauzes). Ik zou zware trainingen afwisselen met lichtere trainingen en variëren met bovenstaande zaken...

... en zo ruk is je voedingsschema ook niet... alleen uitbreiden met de punten die genoemd zijn (kwark etc.). Als je spieren wil kweken, zul je veel en goed ('schoon') moeten eten.

Experimenteer en kijk wat voor jou het beste resultaat levert en blijf vooral veel lezen
---> houd een training- en voedingsschemabij, weeg je zelf regelmatig en laat je vet% op vaste tijdstippen (bijv. één maal per maand) meten. Op basis hiervan kun je gaan bijstellen (of niet).

Suc6!

Mijn schema :

... ik vind je schema wel goed... of t overkill is hangt mede af van de intensiteit van de trainingen (gewicht, sets, herhalingen, pauzes). Ik zou zware trainingen afwisselen met lichtere trainingen en variëren met bovenstaande zaken...

... en zo ruk is je voedingsschema ook niet... alleen uitbreiden met de punten die genoemd zijn (kwark etc.). Als je spieren wil kweken, zul je veel en goed ('schoon') moeten eten.

:eek: hoe kan je dat trainingsschema goed vinden? Ik zal het je proberen duidelijk te maken:

dag 1 : borst - triceps - buik - benen + cardio(Te veel oefeningen. 4spiergroepen. uitgaande van 3x8set. is 36sets van 8 = teveel...Geen cardio na benen)
dag 2 : biceps -rug- schouders en soms buik + cardio(Te veel spiergroepen + cardio = overkill, helemaal voor beginners)
dag 4 : borst - triceps - buik - benen(Zou eventueel nog kunnen, maar beter dan benen eraf)
dag 5 : biceps -rug- schouders - buik + cardio(Te veel oefeningen + cardio = overkill)
dag 6 : borst - triceps - buik - benen + cardio(Dit is de slechtste dag die er is. 2x Borst & Triceps in 3 dagen? Je schouders doe je vrijdag en borst op zaterdag... Geen cardio na Benen.)

Hij denkt door extreem veel te gaan trainen, extreem veel af te vallen. Doe gewoon normaal, voeding blijft het belangrijkste. Eet weinig koolhydraten en veel eiwitten. En volg een schema waarbij je elke spiergroep 1x pakt en pak 2x cardio:rolleyes:

Laatst bewerkt:
jupla even mijn stats tonen :D ik heb voor mij toch een hele mooie progressie gemaakt denk ik

Februari :
vetmassa : 23.3 %
spiermassa : 38.8 %
onderhuidsvet : 6

Juni :
vetmassa : 14.8%
spiermassa : 45.3 %
onderhuidsvet : 4

Das toch deftig?

Terug
Naar boven