XXL Nutrition

krachttraining verhoogt de vetverbranding

wazzup

Gargantuan Beast
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.446
Lengte
1m89
Nieuws uit de categorie, welkom in de 21e eeuw.....

Een beetje krachttraining verhoogt de vetverbranding al (Med Sci Sports Exerc. 2009 Apr 3. [Epub ahead of print].)

Ook als je maar een beetje aan krachttraining doet, dan verhoogt dat je vetverbranding - niet als je traint, maar gewoon als je rust. Amerikaanse bewegingswetenschappers hebben dat voor de eerste keer aangetoond in een studie naar de lange termijneffecten van krachttraining. Hun onderzoek verschijnt binnenkort in Medicine & Science in Sports & Exercise.

zie verder:

http://www.ergogenics.org/gezondheid70.html#1

Is deze informatie nou echt nieuw? Of gewoon algemeen geaccepteerd en nooit officieel precies onderzocht? Ik dacht dat dit namelijk allang bekend was in zn geheel.

Naja een kleine bevestiging dat betekent dat ik op de goeie weg ben ;) Thanks for sharing

• Topic Starter Topic Starter
Ach, sommige dingen moeten nu eenmaal onderzocht worden... Een aantal jaar geleden was er nog iemand die promoveerde en in zijn (m/v) proefschrift stond dat er minder ongelukken zouden gebeuren als men uit zou kijken bij het oversteken.... tja, dat had mijn zusje ook kunnen verzinnen, maar in dit geval was het statistisch onomstotelijk bewezen dat uitkijken ook daadwerkelijk hielp of zo....

En dan zijn er sommige mythes die maar niet dood willen... zoals dat je buikspieroefeningen MOET doen om een six-pack te krijgen (8 minuten per dag en met 3 weken heb je een 6-pack... right). Maar goed iedereen WEET dat het zo is (net zoals je geen vet mag eten als je wilt afvallen .......).... common sense is dus niet altijd te vertrouwen en vandaar dat een gedegen wetenschappelijk onderzoek naar ogenschijnlijk triviale zaken wel eens kan helpen.

leuk zo'n roomcalori meetkamer :P

Ik vertel het al 3 jaar tegen klanten, niet echt iets nieuws voor mij. Heel erg logisch ook.

Spiermassa moet onderhouden worden, meer spiermassa betekend meer energie voor dezelfde taak verbruiken. Net als een muscle car meer energie verbruikt om van A naar B te rijden dan een Fiat Panda.

Ach, sommige dingen moeten nu eenmaal onderzocht worden... Een aantal jaar geleden was er nog iemand die promoveerde en in zijn (m/v) proefschrift stond dat er minder ongelukken zouden gebeuren als men uit zou kijken bij het oversteken.... tja, dat had mijn zusje ook kunnen verzinnen, maar in dit geval was het statistisch onomstotelijk bewezen dat uitkijken ook daadwerkelijk hielp of zo....

En dan zijn er sommige mythes die maar niet dood willen... zoals dat je buikspieroefeningen MOET doen om een six-pack te krijgen (8 minuten per dag en met 3 weken heb je een 6-pack... right). Maar goed iedereen WEET dat het zo is (net zoals je geen vet mag eten als je wilt afvallen .......).... common sense is dus niet altijd te vertrouwen en vandaar dat een gedegen wetenschappelijk onderzoek naar ogenschijnlijk triviale zaken wel eens kan helpen.

Het Tell-sell syndroom zullen we het maar noemen.
Als ik die rippte vrouwen op tv zie bij die zumba bullcrap wil ik spontaan elke dag achtjes gaan draaien met m'n heupen.

en toch zie je nog steeds van die idioten die zich lam fietsen op de crosstrainer en mij niet geloven als ik zeg dat ik 15 kilo ben afgevallen met alleen krachttraing :rolleyes: het enigste wat dan in ze opkomt is dat ze dan vragen of je roids gebruikt hebt :mad: sterf !

en toch zie je nog steeds van die idioten die zich lam fietsen op de crosstrainer en mij niet geloven als ik zeg dat ik 15 kilo ben afgevallen met alleen krachttraing :rolleyes: het enigste wat dan in ze opkomt is dat ze dan vragen of je roids gebruikt hebt :mad: sterf !

Hoezo, is toch een compliment :D

Ik ben een halfjaar in het buitenland geweest, kom terug en zie nog steeds dezelfde eikels(innen) lekker low-impact cardio doen 2 keer per week en still they're as fat as oprah.

jahwel maar als mensen nou eens verder keken dan hun neus lang is !
hetzelfde, paar vrienden trainen nu bij de zelfde sportschool en doen alleen maar isol.oef. en trainen geen benen geen onderug etc. dan geef je ze gvd advies, doen ze twee dagen en daarna zie je ze gvd elke dag weer bankdrukken :mad:

hetzelfde, paar vrienden trainen nu bij de zelfde sportschool en doen alleen maar isol.oef. en trainen geen benen geen onderug etc. dan geef je ze gvd advies, doen ze twee dagen en daarna zie je ze gvd elke dag weer bankdrukken :mad:

Ik werk in de fitness, zie genoeg mensen voorbij komen die je een degelijk advies geeft(voeding training), waar je echt je best voor doet en als je vervolgens vraagt naar hun progressie blijkt dat ze je advies volkomen in de wind slaan.

My personal thoughts op zo'n moment:
-dan slip je maar dicht wandelende remiafan.
-sterf aan ectoïsme.

Aan de andere kant, er kwam gisteren een jongen die ik help en in 2 weken 3/4 kilo kwijt is(vet ofcourse) en die dan ook echt luisterd. Dat maakt het dan weer leuk.

Achja als je je dat allemaal moet aantrekken... binnen een jaar sta je weer eens zo ver en komen ze janken over hoe je dat toch doet. En dan kan je zeggen 'had je toen maar geluisterd naar wat ik zei'.

sjonge wat een "breaking news"

My personal thoughts op zo'n moment:
-dan slip je maar dicht wandelende remiafan.
-sterf aan ectoïsme.

Hehe leuk, vooral die laatste, maar ik zie het niet zo gauw gebeuren. Was het maar zo dan scheelde ons dat weer de nodige frustratie en ergernissen :P

Achja als je je dat allemaal moet aantrekken... binnen een jaar sta je weer eens zo ver en komen ze janken over hoe je dat toch doet. En dan kan je zeggen 'had je toen maar geluisterd naar wat ik zei'.

Ja en dan? Het is leuk om gelijk te hebben, maar het is nog leuker als mensen er ook iets mee doen vind ik persoonlijk. Wie niet horen wil moet maar voelen zeg/denk ik altijd, dus als ze zich er niks van aan trekken dan ..... ook maar op :)

Iedereen merkt zelf wel dat als hij getraind heeft hij die zelfde dag meer energie heeft de uren na de training. Niet heel breaking voor mij dus, en dat spieren meer gebruiken is ook logisch, maar ach.

Ja en dan? Het is leuk om gelijk te hebben, maar het is nog leuker als mensen er ook iets mee doen vind ik persoonlijk. Wie niet horen wil moet maar voelen zeg/denk ik altijd, dus als ze zich er niks van aan trekken dan ..... ook maar op :)
IRL zal ik nooit iemand spontaan advies gaan geven, dus dit probleem heb ik überhaupt niet. Als men iets komt vragen dan zal ik, tussen sets door, natuurlijk graag advies geven. Als men dan later komt bedanken vanwege vooruitgang dan is dat heel leuk. Maar als het gaat om van die benchpress ego mannetjes boeit het mij echt niks of ze mijn advies serieus nemen of niet. Dat soort bereikt toch nooit iets in BB. Tijdverlies om daar iets tegen te zeggen imo.

Ik zeg alleen dat ie zuiniger is hoor :D

Terug
Naar boven