Moen
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
SHE zei:reuma krijg je niet van het kraken met je vingerkootjes. Reuma, of dat nu RA of Artrose is, is voor een gedeelte erfelijk, voor een ander gedeelte veroorzaakt door boterosie. Je krijgt geen boterosie van kraken met je handen..
Is idd zo. Bepaalde reuma vormen zijn deels erfelijk bepaald, boterosie is eerder een gevolg van RA, bechterew, etc... niet een oorzaak. Arthrose is eerder een degeneratieve pathologie die wel kan worden veroorzaakt ( zij het mss in beperkte mate ) als je je gewrichtoppervlaktes op onnatuurlijke over elkaar laat bewegen. bij het knakken gebeurt dit niet echt omdat de gewrichtsruimte tss je kootjes groot genoeg is, maar als je nu je gewrichtjes op elkaar zou duwen en dan bewegen is het natuurlijk irriterend voor het gewrichtsoppervlak. Natuurlijk is de kans op arthrose wel groter bij bb op latere leeftijd... je belast je gewrichten meer en vaak ook nog in bepaalde posities waar het gewricht veel te verduren krijgt...maar dat valt allemaal nog wel mee
Dat je gewrichten kraken is juist ok; kraken van gewrichten noemen ze in de fysio wereld " hypermobiel" wat inhoud dat je beschikt over een grote rekbaarheid ( ook wel lenigheid genoemd )
goh, je kan ook gerust gewrichten kraken en laten kraken zonder hypermobiel te zijn hoor. heb al menig patiënten die zeker niet hypermobiel zijn horen kraken bij bewegingen en bij behandeling.
Zolang het niet ernstig pijnlijk wordt, moet je je er echt niet druk om maken.het is heel normaal. Het manipuleren ervan, zou ik ook niet te vaak doen ( express kraken ), want dat kan je probs opleveren als je een keer doorschiet.
Das volledig juist !, laat het kraken maar over aan de fysio's... anders hadden wij ook geen werk meer hé
![]()
SHE zei:reuma krijg je niet van het kraken met je vingerkootjes. Reuma, of dat nu RA of Artrose is, is voor een gedeelte erfelijk, voor een ander gedeelte veroorzaakt door boterosie. Je krijgt geen boterosie van kraken met je handen..
Dat je gewrichten kraken is juist ok; kraken van gewrichten noemen ze in de fysio wereld " hypermobiel" wat inhoud dat je beschikt over een grote rekbaarheid ( ook wel lenigheid genoemd )
Zolang het niet ernstig pijnlijk wordt, moet je je er echt niet druk om maken.het is heel normaal. Het manipuleren ervan, zou ik ook niet te vaak doen ( express kraken ), want dat kan je probs opleveren als je een keer doorschiet.
CQ_Demolisher zei:mijn zus kraakt bij elke beweging die ze maakt, vooral bij traplopen e.d.
je gaat me niet vertellen dat dit positief is?

The_Oak zei:"krakend ijs breekt niet." -zo zegt men wel eens. en dat is ook zo. Wanneer gewrichten kraken is dit totaal geen probleem. Het wordt een ander verhaal wanneer deze krakende geluiden (crepetaties) pijnlijk worden. Dit is meestal een signaal voor kraakbeen letsel. Veelvuldig kraken kan niet leiden tot enige vorm van reuma! Reuma is een auto-immuunziekte en er bestaan wel 60 verschillende soorten. Auto-immuun wil zeggen dat cellen in het lichaam, die eigenlijk bedoeld zijn om het lichaam tegen indringers te beschermen, zich tegen het lichaam gaan richten en het lichaam vernietigen. Reuma uit zich dus in verschillende vormen. Zo is Bechterew een verstijving van voornamelijk de wervelkolom en is deels erfelijk (het slaat 1 bloedlijn over) en RA is wel erfelijk en dit is een verweking van het kraakbeen.
Ik hoop jou voldoende te hebben ingelicht en succes met squaten,
The_Oak