Fitness Seller

Kun je last van je schildklier krijgen door ZMA?

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Just wondering. Het lijkt wel alsof ik iets heb ingeslikt wat halverwege m'n keel is blijven hangen. En de vorige 2 keer dat ik met ZMA begon had ik dit ook al. ???

Tijdens het slikken van ZMA of enkel uren daarna?

• Topic Starter Topic Starter
12 uur na inname. Het verdwijnd overigens wel na enkele dagen. Ik merk ook dat m'n stem altijd een tandje zwaarder wordt. Maar ik vroeg me af over deze natuurlijke hormoon booster verder geen risico's heeft...

Lijkt wel alsof er een half doorgeslikt stuk aardappel zit. M'n zweetproductie neemt ook af.

Probeer anders eens te wisselen tussen tabs en caps. Verder heb ik nog nooit een onderzoek gevonden van de werking van ZMA op de schildklier. Lijkt mij dus niet mogelijk.

Marky, wat voor ZMA slik je???

ZMA is geen hormoonbooster. hou toch is op met die onzin. ZMA zijn mineralen en wat kruiden erbij. het zal wel in je keel blijven hangen zijn.

Hahahaha! krijg je ook pukkels op je rug?

Laatst bewerkt:
Gisteren met deze zooi gestopt. Kreeg er voor de 3 x slapende handen en voeten van en een gezwollen verstopte hals (precies op de plaats waar m'n schildklier zit).

2 Asprines genomen en na 24 uur was alles gelukkig weer weg. Kreeg er potverdomme wel een snoeihard libido (vooral 's ochtends) van en waarmeembaar grotere shape. Vind 't eerlijk gezegd wat te heftig.

zinc schijnt wel (negatieve) invloed te hebben op klieren en dergelijke, het regelt veel functies van je metabolisme, maar of je dat meteen merkt weet ik niet.

jij eet low carb toch? low carb is in principe al erg rijk aan zink.

hier wat linkjes waar je misschien wat aan hebt.
zink voeding
Zink, een mineraal met talrijke functies in het lichaam

(niet erg wetenschappelijk, maargoed...)

Gisteren met deze zooi gestopt. Kreeg er voor de 3 x slapende handen en voeten van en een gezwollen verstopte hals (precies op de plaats waar m'n schildklier zit).

2 Asprines genomen en na 24 uur was alles gelukkig weer weg. Kreeg er potverdomme wel een snoeihard libido (vooral 's ochtends) van en waarmeembaar grotere shape. Vind 't eerlijk gezegd wat te heftig.

Ik heb 't al eerder gezegd maar ga nooit aan de AS!

Voor je 't weet krijg je dan topics met 'ik werd waarneembaar groen en barstte letterlijk uit m'n kleren!'.

heb je dat alleen bij zma? of ook bij andere capsules?

of heb je nog nooit andere capsules ingenomen (behalve zma dan)

Zink werkt wel degelijk op je schildklier

Zink en de schildklier: Bij 13 patiënten met een lichamelijke of geestelijke handicap werd een minder goede schildklierwerking geconstateerd. Negen van hen hadden tamelijk lage zinkgehaltes. Na een jaar een zinksupplement te hebben gebruikt was het schildklierhormonengehalte genormaliseerd. Te weinig werkzame schildklierhormonen (onderactieve schildklier) uit zich in vermoeidheid, depressies en gewichtstoename. Andere voedingsstoffen die nodig zijn voor een goede schildklierwerking zijn vitamine A, jodium, selenium en het aminozuur l-tyrosine. (Health Notes, 1995)

Maar ik denk niet dat dit effect zga direct na inname van ZMA te merken zal zijn.

Je symptomen lijken meer op die van een allergische reactie

Dat zou goed kunnen idd. Iig had ik gehoopt dat het me niet weer zou overkomen aangezien dit me 3de poging was om een ZMA periode te beginnen. Maar na wederom 5 dagen is de maat vol.

Toch wel jammer, want het deed wel degelijk wat.

ZMA is geen hormoonbooster. hou toch is op met die onzin. ZMA zijn mineralen en wat kruiden erbij. het zal wel in je keel blijven hangen zijn.

Wat een simpele diagnose parachutistje, ik voelde toch echt dat ik moelijker kon slikken omdat m'n stront 'afgeknepen' was vanwege zwelling.

Dat is heel wat anders dat er daadwerkelijk iets is blijven hangen. Het bagatelliseren van diegene die 1000 mg test nodig hebben als drempel waarde komt steeds vaker voor.

Wat een simpele diagnose parachutistje, ik voelde toch echt dat ik moelijker kon slikken omdat m'n stront 'afgeknepen' was vanwege zwelling.

Dat is heel wat anders dat er daadwerkelijk iets is blijven hangen. Het bagatelliseren van diegene die 1000 mg test nodig hebben als drempel waarde komt steeds vaker voor.

Als je "stront afgeknepen is " is er iets anders aan de hand, dan zou ik ZMA gelijk stoppen... ik zou het trouwens ook niet weten hoe dat in je keel terecht komt...
ff serieus het lijkt me een overgevoeligheid voor zma of iets dergelijks en stoppen is geen slecht idee dus.

Aangezien di een mooi topic is. Wanneer is het veilig ermee te beginnen ik ben nu 18 neem geen supplementen maar vroeg mezelf dit af

Ik zit er ook aan te denken om een pot te proberen, maar meningen over zowel de werking als de bijwerking zijn erg verdeeld.

GR

Ik neem het ook en ben er eigenlijk wel tevreden over. Ik slaap wat korter (zo'n 7,5 uur nu), maar ben goed uitgerust.
Verder weet ik eigenlijk nog niet echt goed wat ik er nog meer van merk, maar hier ben ik al heel blij mee. Ik heb ook nog geen negatieve effecten ondervonden.

Terug
Naar boven