XXL Nutrition

Kuren thuiswonend

Alsof iedereen altijd heeft gedaan wat zijn ouders zeiden? Toen je op je 15e voor het eerst ergens naar toe ging en niet mocht drinken heb je ook gewoon een pintje gedronken. Je hebt ook stiekem een keer een jointje gerookt en de wiet thuis bewaard ook al weet je dat je ouders daar niet zo gediend mee zouden zijn.

Oke je bent geen flinke jongen dan, maar thuiswonend zijn heeft imo niets te maken met wat jij in je lichaam stopt. Zolang je ouders niet voor de kosten opdraaien en je zelf verantwoordelijkheid neemt.
Ik ben het er helemaal mee eens, maar ik zie gewoon aan beide kanten (kind / ouders) sterke punten.

Alsof iedereen altijd heeft gedaan wat zijn ouders zeiden? Toen je op je 15e voor het eerst ergens naar toe ging en niet mocht drinken heb je ook gewoon een pintje gedronken. Je hebt ook stiekem een keer een jointje gerookt en de wiet thuis bewaard ook al weet je dat je ouders daar niet zo gediend mee zouden zijn.

Oke je bent geen flinke jongen dan, maar thuiswonend zijn heeft imo niets te maken met wat jij in je lichaam stopt. Zolang je ouders niet voor de kosten opdraaien en je zelf verantwoordelijkheid neemt.
Biertje, jointje tegen de afspraak in zijn jeugdzonden die door iedere ouder begrepen wordt, uiteindelijk.
Doping ligt iets anders, 99% van de bevolking weet uit de media dat het gebruik van doping door de sportbonden gezien wordt als een misdadige overtreding die voor topsporters in de meeste gevallen einde carriere betekend.
De meeste ouders hebben daarom geen enkele reden om een mildere houding tov doping aan te nemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanuit onze kant is dit inderdaad zo, maar ouders hebben altijd het recht om zich zorgen te maken over hun kinderen. Let's be honest.

Toch wilt TS z'n spullen in het huis van z'n ouders bewaren... en daarbij kies ik weer de kant van de ouders.

Klopt man. Ik heb zelf kids en ik wil nu al niet dat ze gaan roken later of straks alleen naar huis fietsen na het uitgaan. Ze moeten gewoon heel lang bij papa blijven dat ze niks overkomt. Zo waren mijn ouders vroeger ook en toen dacht: zeik niet zo!! Ik ben oud en wijs genoeg en weet alles al!

Later realiseerde ik mij pas dat ze alleen maar het beste met mij voor hadden.

Nu ik voorbij de 30 ben en zelf kids heb denk ik wel eens terug aan toen ik eind tienerjaren / begin 20 was, hoe weinig je eigenlijk nog wist toen en hoe naïef je was.

Ik ben het er helemaal mee eens, maar ik zie gewoon aan beide kanten (kind / ouders) sterke punten.

Ja ik snap het ook wel. Ik denk dat het vooral aan de opvoeding ligt. Mijn ouders waren altijd zo van "Doe wat je wil bruv, als je heelhuids naar huis komt."

Ja ik snap het ook wel. Ik denk dat het vooral aan de opvoeding ligt. Mijn ouders waren altijd zo van "Doe wat je wil bruv, als je heelhuids naar huis komt."
Bij mij ook soortgelijk. Niet zozeer "doe wat je wilt", maar meer zoiets van "we kunnen het toch niet tegenhouden" :P

Bij mij ook soortgelijk. Niet zozeer "doe wat je wilt", maar meer zoiets van "we kunnen het toch niet tegenhouden" :P

Klopt. Het is vaak niet fijn voor jou als ouder, maar mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig en proberen graag alles een keertje. Hoort bij het leven vind ik.

Als mensen meer zouden openstaan voor verscheidene zaken zoals onze generatie en die voor ons zou er veel meer nuance zijn. Wees nou een keertje eerlijk, wie lacht zich niet rot bij documentaires over drugs en AAS waarin ze de grootste sukkelaartjes met het IQ van een zak schelpen in de spotlights zetten. Als je zulke zaken ziet merk je hoe zwaar de media nog steeds de kont van de overheid likt. Zet je aan het denken over wat ze ons nog allemaal wijsmaken eigenlijk.

Dat is gemakkelijk te zeggen als je een zoon hebt, ik heb 2 dochters [emoji20]

Dan heb ik met je te doen. Het is niet eerlijk, maar als ik later een zoon heb zal ik hem alle trucjes leren en zal hij vrij zijn, als ik een dochter heb zal ik haar leren alle trucjes te ontwijken en zal ik veel strenger zijn.
Niet uit ongelijkheid ofzo, maar uit eigen ervaring met hoe naïef meisjes zijn.

Dan heb ik met je te doen. Het is niet eerlijk, maar als ik later een zoon heb zal ik hem alle trucjes leren en zal hij vrij zijn, als ik een dochter heb zal ik haar leren alle trucjes te ontwijken en zal ik veel strenger zijn.
Niet uit ongelijkheid ofzo, maar uit eigen ervaring met hoe naïef meisjes zijn.

Succes met de vrije opvoeding van uw zoon :)

Terug
Naar boven