AndroidHealthClinic

kuur boven 40+

Wel raar want ik ken geen ouderen die op 250m test mooie gains hebben gemaakt. Om een beetje gains te maken op oudere leeftijd ( ik ben er 55 en heb mijn eerste kuur op 42 of 43 gezet ) heb je zeker 500 mg per week nodig. Vergeet niet dat je minder vlug gaat groeien dan iemand van 25 jaar. En je verliest ze ook gemakkelijker na je kuur. Da's mijn ervaring en die van een trainingsmaat die een jaar jonger is dan mij. Mijn ervaringen over winst tijdens kuren komen niet echt overeen met hetgeen ik op dit forum lees en dat zou wel is met de leeftijd kunnen te maken hebben. Tijdens de kuren natuurlijk superman, dat wel.

Hm... dat zet me aan het denken.
Het is alweer een paar jaar geleden dat ik nog een kuurtje gezet heb.
Ben nu terug beginnen trainen en dit lezende vroeg ik mezelf af om misschien toch nog eentje te doen.
Heb nog wat sus/dec liggen maar blijkbaar vervallen (05/2013)

Heb ook een kuur verleden waarvan het wel leuk is om ervaringen te wisselen op 40+.
Zou leuk zijn als er een AAS 40+ sub-forum bestond om hierover te discuteren.
Is toch een beetje een andere benadering voor ons oudjes...

Heb ook een kuur verleden waarvan het wel leuk is om ervaringen te wisselen op 40+.
Zou leuk zijn als er een AAS 40+ sub-forum bestond om hierover te discuteren.
Is toch een beetje een andere benadering voor ons oudjes...

Zou zeker leuk zijn, geen topics over haarverlies of discussies over wel of niet nakuren om een paar tientjes uit te sparen:rolleyes:

Ben op dit moment ook bezig met mijn 1e test-e 500 kuurtje incl. hcg 250 iu 2x per week.
afgelopen dinsdag mijn 3e inject gezet ( glute )
Tot nog toe geen bijwerkingen en voel me goed zonder sides, op een positief libido na dan :) :)
Eerlijk gezegd word ik er alleen maar rustiger van
Ben niet over 1 nacht ijs gegaan en heb zo ongeveer de hele AAS sectie doorgespit.
Leuk blog trouwens over trendflow dankzij Tremendes.
Het blijft leuk en leerzaam om ervaringen en tips van anderen te lezen.

Maar niemand bang voor prostaat problemen bij het kuren op 40+
dat zou een beetje mijn reden zijn om ook met trendflow wat te experimenteren, door de wat natuurlijke verloop van testlevels minder risico voor prostaat..
ik kan het alleen niet krijgen, kan wel androvit of androgel krijgen maar dit is natuurlijk minder sterk??
zou het willen combineren met epistane..

als ik bv 12wk testgel zou willen gebruiken icm epistane, doe ik er dan wijs aan de epistane de laatste 6 weken toe te voegen of de testgel langer laten doorlopen? dit ivm nakuren....

waarschijnlijk zal het wel een opstap zijn naar meer als ik geen sides krijg maar dat zie ik dan wel......

Prostaatkanker: alle mannen krijgen het (in ieder geval 90%). De vraag is alleen of je lang genoeg leeft om het mee te maken.
Laat je gewoon jaarlijks testen, of vaker als jij je daar beter bij voelt. Zodra ze het constateren neem je maatregelen.

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

En daarbij.. Het is niet zo erg als het klinkt.

En daarbij.. Het is niet zo erg als het klinkt.

Nee, maar ik sla dan toch liever ff een rondje over ;) geen zin om de hele zooi weg te laten halen, en dan de hoop hebben dat je hem dan ooit nog een keer omhoog krijgt....

als ik 20jr geleden was begonnen weet ik zeker dat ik gelijk de spuit erin zou hebben gezet, toen intresseerde me dit allemaal niet zo, allemaal zorg voor later, maar tja als je bijna 47jr wordt denk je er toch anders over...

Met alle respect voor jou mening over AAS boldy68,
je vraagt info en raad over een kuurtje maar als je dan reacties krijgt ga je argumenten opnoemen waarom je het vervolgens niet zou doen !!!!
Ik ben van mening dat jij het met alle goede bedoelingen gewoon bij hard trainen en goede voeding moet houden.
Als je kuurt aanvaard je de risico's ( die in mijn optiek bij juist gebruik best wel meevallen ) en anders gewoon niet aan beginnen.
Verwacht niet dat forumleden je hier over de streep heen trekken om het wel of niet te doen ( kan alleen namens mijzelf spreken natuurlijk )

1-12 test e 500mg pw
1-14 Hcg 2x 500iu pw
14-17 nolva 20mg ed

is het waar eigenlijk dat Hcg + bac. water zijn halfwaarde al na 8 weken bereikt in een kuur? zo ja, wat raad je aan bij langere kuren zoals degene die je voorstelt? puur uit nieuwsgierigheid

is het waar eigenlijk dat Hcg + bac. water zijn halfwaarde al na 8 weken bereikt in een kuur? zo ja, wat raad je aan bij langere kuren zoals degene die je voorstelt? puur uit nieuwsgierigheid

Je kan het invriezen. Dus alle spuitjes optrekken met de gewenste dosering. Die in de vriezer gooien. Voordat je hem gaat zetten ff 10min uit de vriezer halen of ff tussen je vingers ontdooien.

Ben niet zo'n aas goeroe, weet een beetje hoe het te gebruiken maar met de wetenschappelijke onderbouwing schiet ik tekort. Volgens mij werkt het zo..Halfwaarde tijd is niet van belang, gaat erom dat de cellen steeds, simpel gezegd, een tikkie krijgen waardoor ze actief blijven.

Nee, maar ik sla dan toch liever ff een rondje over ;) geen zin om de hele zooi weg te laten halen, en dan de hoop hebben dat je hem dan ooit nog een keer omhoog krijgt....

als ik 20jr geleden was begonnen weet ik zeker dat ik gelijk de spuit erin zou hebben gezet, toen intresseerde me dit allemaal niet zo, allemaal zorg voor later, maar tja als je bijna 47jr wordt denk je er toch anders over...

Correct me if I'm wrong maar ik dacht dat het zo was dat als je al prostaatkanker hebt dat je een dodelijk groot probleem hebt als je aan de aas gaat door de tijdelijke prostaatgroei tijdens de kuur(ongeacht leeftijd), Het is dus niet zo dat aas prostaatkanker veroorzaakt, je krijgt het alleen wat eerder en heftiger als je het al hebt.

Gaat nog niet eens zo zeer om de prostaatkanker zelf hoor, maar van het groeien van je prostaat wordt je ook niet vrolijk, aan gezien dit ook geen prettige operaties en behandelingen zijn welke je nodig hebt om weer normaal te kunnen pissen...

en tijdelijke prostaatgroei wil niet zeggen dat je prostaat weer gaat krimpen na de kuur

daarnaast, als ik idd al prostaatkankercellen heb, kan het nog wel 15jr duren voordat het doorbreekt, en door de aas kan dit dus misschien een factor 10 versneld worden...

btw ik zit toevallig in een familie waarin veel prostaatproblemen voorkomen, mijn broer en mijn vader hadden prostaatkanker, vandaar dat ik hier dus een beetje kritischer op let als misschien een ander....

Gaat nog niet eens zo zeer om de prostaatkanker zelf hoor, maar van het groeien van je prostaat wordt je ook niet vrolijk, aan gezien dit ook geen prettige operaties en behandelingen zijn welke je nodig hebt om weer normaal te kunnen pissen...

en tijdelijke prostaatgroei wil niet zeggen dat je prostaat weer gaat krimpen na de kuur

daarnaast, als ik idd al prostaatkankercellen heb, kan het nog wel 15jr duren voordat het doorbreekt, en door de aas kan dit dus misschien een factor 10 versneld worden...

btw ik zit toevallig in een familie waarin veel prostaatproblemen voorkomen, mijn broer en mijn vader hadden prostaatkanker, vandaar dat ik hier dus een beetje kritischer op let als misschien een ander....

In dat geval zal ik er ver van wegblijven als ik jou was, wachten tot ze eindelijk eens iets ontdekken wat geen sides geeft:)

Ik heb al meerdere malen gelezen dat men terugkomt van het idee dat testosteron kanker kan bevorderen. De achterliggende zou zijn dat een verminderde hoeveelheid testosteron juist prostaatkanker zou bevorderen. Lijkt me persoonlijk kort door de bocht...Echter ook wel weer een logische gedachte.
Iemand enig idee of hier nog onderzoeken naar gedaan zijn en waarom prostaatkanker meer voorkomt op oudere leeftijd?

Zit nog een beetje te twijfelen tussen volgende twee opties... ???

1-8 500 mg Test
3-8 2xw 250 iu HCG
7-14 20 mg Nolv

en

1-12 500mg ew (2x250mg ew) Sust
4 and 8 250 iu (2xew) HCG
14-17 20mg ed Nolv

Dec laat ik er liever wijselijk tussenuit wegens moeizaam herstel achteraf.

vind 250 mg test per week mooie beginners kuur
+ 40 kan ik me niet over uitspreken misschien indd meer baat bij 500mg test per week

succes :)

ik verkies sust boven test e maja is ieder persoonlijk denk, hier op het bord word meestal test e aangeraden :)

Laatst bewerkt:
vind 250 mg test per week mooie beginners kuur
+ 40 kan ik me niet over uitspreken misschien indd meer baat bij 500mg test per week

succes :)

ik verkies sust boven test e maja is ieder persoonlijk denk, hier op het bord word meestal test e aangeraden :)

Bedankt!

Met Sust had ik (goede) ervaring in het verleden, wél samen met Dec genomen.
Maar het moeilijk/langzaam herstel van Dec lijkt me geen optie om het nog te combineren in mijn kuur.
Test heb ik totaal geen ervaring mee, maar als ik het hier zo hoor/lees op het forum valt het best te overwegen.
Naja, kan nog alle kanten uit... nog geen 'inkopen" gedaan :rolleyes:

Ik heb al meerdere malen gelezen dat men terugkomt van het idee dat testosteron kanker kan bevorderen. De achterliggende zou zijn dat een verminderde hoeveelheid testosteron juist prostaatkanker zou bevorderen. Lijkt me persoonlijk kort door de bocht...Echter ook wel weer een logische gedachte.
Iemand enig idee of hier nog onderzoeken naar gedaan zijn en waarom prostaatkanker meer voorkomt op oudere leeftijd?

Prostaat
Iedere man heeft een prostaat. Deze heeft een belangrijke rol bij de voortplanting. De prostaat heeft echter ook de eigenaardige eigenschap, dat hij vanaf de puberteit begint te groeien. Bij 30% van de mannen leidt dit tot een dusdanig vergrote prostaat, dat ze er last van krijgen. Meestal gebeurt dit vanaf het 50e levensjaar. Dit wordt een goedaardige prostaatvergroting genoemd.
Naast een goedaardige vergroting, is er ook een kwaadaardige vergroting van de prostaat mogelijk, oftewel prostaatkanker. Meer dan 10.000 keer per jaar wordt er prostaatkanker geconstateerd.

(bron prostaat.nl)

Testosteron is voedsel voor je prostaat en als er teveel is groeit je prostaat dus extra vlug, en kun je er dus al voor je 50e al last van gaan krijgen, aangezien ik zelf al bijna 47jr ben :)
extra testosteron zal dus hoe dan ook je prostaat versneld doen laten groeien...

Aan de andere kant als er geen kanker is, dan zullen de kankercellen ook niet sneller groeien, dus misschien dat ik is een keertje PSA waarden laat meten..

btw een tegenstrijdigheid : een hoge ejaculatiefrequentie (21 of meer per maand) leidde tot een verminderde kans op prostaatcarcinoom in vergelijking met een lagere frequentie (4 tot 7 ejaculaties). maar meer testoteron zorgt weer voor een hogere ejaculaiefrequentie ;)

maar btw...

Kan 1 zakje androgel icm epistane een meerwaarde hebben, of is dit dan echt weggegooit geld voor een 46jarige? ik kan de doosjes met 50% korting kopen...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven