XXL Nutrition

Kuur zonder haarverlies

• Topic Starter Topic Starter
Als je finasteride gebruikt kan je toch blasten wat je wil zonder haarverlies? Daar neemt men dat spul immers voor.
Ja topische Finasteride blokkeert een groot gedeelte van de dht in de hoofdhuid, ongeveer 1/2. Maar als je gaat blasten dan wordt het gedeelte wat niet wordt tegengehouden een stuk meer, dus kun je toch (theoretisch) haarverlies krijgen. Maar volgens mij zijn er weinig kuurboys die topische finasteride gebruiken

hij zegt toch in het bericht dat hij serieus eet.
Sommige kunnen of willen niet lezen

hoe zijn je resultaten met finasteride topisch?
Ik had eerst wel merkbaar haarverlies (douche, afwasbak, bureau) en nu een stuk minder. Nu vind ik eigelijk nauwelijks iets terug dus hoop dat het werkt. Ik smeer het in na het tandenpoetsen en in de ochtend was ik het eruit, 3 minuten per dag en geen last van bijwerkingen

Had hier toevallig laatst nog iets over gepost in een ander topic. Ik zou als je het echt safe wilt spelen tijdens de kuur dagelijks 50mg topische RU58841 gebruiken icm finasteride en 2x per week een ketoconazole shampoo. Als je dan nog haarverlies ervaart op 350mg test per week dan weet ik het ook niet meer.

Had hier toevallig laatst nog iets over gepost in een ander topic. Ik zou als je het echt safe wilt spelen tijdens de kuur dagelijks 50mg topische RU58841 gebruiken icm finasteride en 2x per week een ketoconazole shampoo. Als je dan nog haarverlies ervaart op 350mg test per week dan weet ik het ook niet meer.
Ja dat is echt het effectiefste wat je kunt doen om haarverlies te beperken/stoppen. Het is idd alleen de vraag of het ook helpt met kuren. Als dat niet werkt dan zal niks werken.

Ja dat is echt het effectiefste wat je kunt doen om haarverlies te beperken/stoppen. Het is idd alleen de vraag of het ook helpt met kuren. Als dat niet werkt dan zal niks werken.
Ik krijg zelf deze maand (eindelijk) een HT. Doorslaggevend was dat ik tijdens het kuren op 500mg test geen haarverlies had (zelfs hergroei, maar minimaal) door enkel dagelijks RU58841. Tijdens HT consult is de dokter er ook met een microscoop overheen gegaan en bevestigde hij dat ik geen verder haarverlies had, ook op een voorheen licht kalend plekje was m'n haar nu nog intact. Als ik ooit weer ga kuren dan voeg ik waarschijnlijk nog wel fin toe voor de zekerheid, maar maak me er eigenlijk niet echt zorgen om.

Ik lees net in een post van Galen dat PCT wellicht overbodig is, net als HCG?

Dan zou het een simpel kuurtje worden met enkel Test P :D

Ik krijg zelf deze maand (eindelijk) een HT. Doorslaggevend was dat ik tijdens het kuren op 500mg test geen haarverlies had (zelfs hergroei, maar minimaal) door enkel dagelijks RU58841. Tijdens HT consult is de dokter er ook met een microscoop overheen gegaan en bevestigde hij dat ik geen verder haarverlies had, ook op een voorheen licht kalend plekje was m'n haar nu nog intact. Als ik ooit weer ga kuren dan voeg ik waarschijnlijk nog wel fin toe voor de zekerheid, maar maak me er eigenlijk niet echt zorgen om.
Mooi man! Goodluck. Bij mij is het nu echt een wereld van verschil :p Zit nu op een half jaar post op

Ik heb nog wat RU liggen (10gr), dus kan dat ook nog eens uitproberen om meer dichtheid te krijgen overall

Topische AR-antagonisten lijken me hier ook bij uitstek geschikt voor, je bent alleen wel overgeleverd aan de zwarte markt. Ervaring leert dat de kwaliteit extreem slecht is op de zwarte markt van dit soort producten. (Vaak dus een product wat niet bevat wat je denkt dat het bevat.)

Als je alleen met testosteron kuurt biedt finasteride al goede bescherming.

Gewoon een buzzcut of scheren ipv. allemaal drugs nemen die je p**mel half dood maken en waar je de rest van leven aan vast zit.
Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik was al kaal voor m'n eerste kuurtje:o

hoe zijn de bijwerkingen op finasteride, libido en impotentie?

1614786477259.png

Ik heb zelf geen ervaringen met finasteride, alleen met ru58841. Ik hoor dat de bijwerkingen op libido zeldzaam zijn en verschillen per persoon, en vaak ook verdwijnen na het stoppen met gebruik (en anders heeft MPMD ook nog een protocol tegen post-finasteride syndrome op YouTube). Ik vermoed wel dat het libido probleem tijdens een kuur minder is, omdat er alsnog veel DHT in je systeem zit als je test hoog hebt. Misschien dat DHT derivaten ook nog wat doen op dit vlak maar dat weet ik eigenlijk niet.

hoe zijn de bijwerkingen op finasteride, libido en impotentie?
Er zit duidelijk verschil in topische finasteride en finasteride in een pilvorm. Topisch gebruik zou de kans op bijwerkingen een stuk minder maken. Topisch geeft meer scalp dht reductie en minder systematische dht reductie. Bij de pilvorm meen ik te herinneren dat uit onderzoek zo’n 2% kans is om problemen te krijgen met je pik. Topisch gebruik zou iets minder kans op bijwerkingen geven, echter ontbreken grote studies wel.

Ik heb kortgeleden bloed laten prikken en mijn testosterone waarde is nog nooit zo hoog geweest als nu. En nee ik zit niet op een kuur :p

Fina blokkeert alpha 5-reductase waardoor er meer test vrijkomt? Dit test overschot komt ook terecht in de hoofdhuid en daarom is RU58841 juist zo handig, want die zou dat weer topisch aanpakken. Dan zou de cirkel helemaal rond zijn voor een effectieve haarverliespreventiestrategie. Maar zoals Galen al zegt, de kwaliteit is niet te controleren. Dat is jammer. Maar daar hebben de meeste van dit forum toch niet zo’n probleem mee zou ik denken, want dat is met roids ook :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf geen ervaringen met finasteride, alleen met ru58841. Ik hoor dat de bijwerkingen op libido zeldzaam zijn en verschillen per persoon, en vaak ook verdwijnen na het stoppen met gebruik (en anders heeft MPMD ook nog een protocol tegen post-finasteride syndrome op YouTube). Ik vermoed wel dat het libido probleem tijdens een kuur minder is, omdat er alsnog veel DHT in je systeem zit als je test hoog hebt. Misschien dat DHT derivaten ook nog wat doen op dit vlak maar dat weet ik eigenlijk niet.
Heb je nergens last van gehad? Een vriend van me kreeg wel een korte periode flinke hartkloppingen van dat spul

Heb je nergens last van gehad? Een vriend van me kreeg wel een korte periode flinke hartkloppingen van dat spul
Nee gelukkig niet, maar er zijn wel meer mensen die daar last van schijnen te hebben. Ik zou dan zelf gelijk overgaan op fin evt met cb0301 wanneer dat op de markt komt, volgens mij is die al FDA approved maar lang niet zo sterk als RU. Wat de zwarte markt betreft haal ik het gewoon van dezelfde source als more plates more dates, denk dat dat wel goed zit maar is natuurlijk geen garantie. Is ook niet echt een zwarte markt als het legaal als research chem verkocht wordt lijkt me.

bedankt voor je reactie, ik hoorde ook dat deze bijwerkingen bij sommige mensen permanent zouden kunnen zijn ,klopt dit?

en als je de dosis zou halveren, bv 0.5mg per dag in plaats van de standaard 1mg, of werkt het dan niet optimaal?

bedankt voor je reactie, ik hoorde ook dat deze bijwerkingen bij sommige mensen permanent zouden kunnen zijn ,klopt dit?

en als je de dosis zou halveren, bv 0.5mg per dag in plaats van de standaard 1mg, of werkt het dan niet optimaal?
Het lijkt vrij weinig voor te komen, waardoor er weinig over bekend is en het vooral ook moeilijk te bewijzen is. Immers; mannen die finasteride beginnen te slikken zijn meestal ook op een leeftijd dat er mogelijk erectiele disfunctie begint op te treden. Het is dan moeilijk om dat te herleiden naar het finasteridegebruik. Ik schrijf daar zelf kort het volgende over:
1614888696005.png

Of 0.5 mg dagelijks minder effectief is, is onbekend. Daar zijn geen studies naar. Als je echter uitgaat van het effect op de DHT-concentratie in de hoofdhuid als surrogaat zou dat ook goed moeten werken:
1614888817063.png

Dat gezegd hebbende; ik zou dan ook niet verwachten dat dat leidt tot een kleiner risico op erectiele disfunctie.

Ik heb trouwens een vraag over het kuren na een haartransplantatie. Jij wil dit nu zo'n 6 maanden post op gaan doen, maar denk je dat kuren van invloed kan zijn op de genezing/hergroei? Zou je bijvoorbeeld 2 weken na een HT een kuur kunnen starten of heeft dit invloed op de overlevingskans van de grafts? Lijkt mij dat het geen invloed heeft maar gezien test only voor mij safe is gebleken qua haarverlies vraag ik me af of ik een minimale wachttijd moet hebben.

Nee gelukkig niet, maar er zijn wel meer mensen die daar last van schijnen te hebben. Ik zou dan zelf gelijk overgaan op fin evt met cb0301 wanneer dat op de markt komt, volgens mij is die al FDA approved maar lang niet zo sterk als RU. Wat de zwarte markt betreft haal ik het gewoon van dezelfde source als more plates more dates, denk dat dat wel goed zit maar is natuurlijk geen garantie. Is ook niet echt een zwarte markt als het legaal als research chem verkocht wordt lijkt me.
Binnenkort wil ik ook ook RU toevoegen aan mijn topische regime. Ik wil alleen even een jaartje doen met mijn huidig regime zodat, als RU schade zou doen, ik weet waar het vandaan komt. Het blijft toch instappen als early innovators dus blijft risky

Ik heb trouwens een vraag over het kuren na een haartransplantatie. Jij wil dit nu zo'n 6 maanden post op gaan doen, maar denk je dat kuren van invloed kan zijn op de genezing/hergroei? Zou je bijvoorbeeld 2 weken na een HT een kuur kunnen starten of heeft dit invloed op de overlevingskans van de grafts? Lijkt mij dat het geen invloed heeft maar gezien test only voor mij safe is gebleken qua haarverlies vraag ik me af of ik een minimale wachttijd moet hebben.
Nou, ik ben toch al bijna 6 maanden op. Ik zou het niet doen als je pas je HT hebt gehad, maar dat is mijn persoonlijke opvatting. Ik heb de eerste maanden na mijn HT juist erop gelet dat ik even ‘extra’ gezond bezig was haha.. nu het resultaat er is denk ik niet dat het verpest zal worden door een normaal gedoseerd kuurtje

Terug
Naar boven