AndroidHealthClinic

Kuur zonder haarverlies

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je reactie, ik hoorde ook dat deze bijwerkingen bij sommige mensen permanent zouden kunnen zijn ,klopt dit?

en als je de dosis zou halveren, bv 0.5mg per dag in plaats van de standaard 1mg, of werkt het dan niet optimaal?
Ik denk dat die 1mg wat hier in Nederland wordt voorgeschreven gewoon veel te zwaar is. In Japan of China werken ze wel vaker met micro dosing maar hoe dat precies werkt, geen idee.

Er is ook een manier die ze de Dose Resonse Curve noemen, en daarmee pak je dan bv 3x 1mg per week wat uitkomt op 0,43 per dag. Na 3-4 maanden pak je dan een maand een rust van de fina om het opgebouwde fina in je systeem te laten zakken, om dan weer ermee verder te gaan. Als ik dan al voor de pilvorm zou kiezen, zou ik dat kiezen.

De halveringstijd van fina in het weefsel is 5 of 30 dagen. Ik heb twee bronnen die elkaar tegenspreken :o Bloed 6-8 uur. Dus iedere dag 1 mg pil lijkt me overdreven

Ik denk dat die 1mg wat hier in Nederland wordt voorgeschreven gewoon veel te zwaar is. In Japan of China werken ze wel vaker met micro dosing maar hoe dat precies werkt, geen idee.

Er is ook een manier die ze de Dose Resonse Curve noemen, en daarmee pak je dan bv 3x 1mg per week wat uitkomt op 0,43 per dag. Na 3-4 maanden pak je dan een maand een rust van de fina om het opgebouwde fina in je systeem te laten zakken, om dan weer ermee verder te gaan. Als ik dan al voor de pilvorm zou kiezen, zou ik dat kiezen.

De halveringstijd van fina in het weefsel is 5 of 30 dagen. Ik heb twee bronnen die elkaar tegenspreken :o Bloed 6-8 uur. Dus iedere dag 1 mg pil lijkt me overdreven
Ook in Japan en China is alléén 1 mg dagelijks goedgekeurd voor de behandeling van androgenetische alopecia. Dat er artsen zijn die daar vanaf wijken zal gerust, die heb je overal.

Die halfwaardetijd is in welk weefsel, en waar heb je dat gelezen?

• Topic Starter Topic Starter
Ook in Japan en China is alléén 1 mg dagelijks goedgekeurd voor de behandeling van androgenetische alopecia. Dat er artsen zijn die daar vanaf wijken zal gerust, die heb je overal.

Die halfwaardetijd is in welk weefsel, en waar heb je dat gelezen?
Volgens mij hebben de twee doktoren van The Hair Loss Show in de video Customised Dosing of Finasteride gezegd dat finasteride zich 30 dagen kan binden:

De andere bron van 5-6 dagen:

As discussed earlier, there is sound rationale for such regimens. Plasma half life of finasteride is 6-8 hours and tissue binding is 4-5 days.[5] Doses of 0.2 mg are adequate to suppress both scalp skin and serum DHT levels. While 0.2 mg caused 55% DHT suppression, 5 mg per day achieved 69% DHT suppression. Efficacy has been demonstrated for all end points for finasteride at doses of 0.2 mg/day or higher, with 1 and 5 mg demonstrating similar efficacy that was superior to lower doses.

YouTube-filmpje is natuurlijk een hele slechte bron. De studie die je linkt maakt wel de claim, maar de bijbehorende referentie staaft dit niet. Daar staat het namelijk helemaal niet in. Sowieso is het heel raar om te spreken van "tissue binding is 4-5 days". Dat is geen zin. (Het is trouwens ook gepubliceerd in een hele slechte journal.)

Als dit het enige 'bewijs' daarvoor is zou ik hier simpelweg geen enkele waarde aan hechten.

Terug
Naar boven