Fitness Seller

Kuyt voor 4 jaar naar Liverpool

Klaaswitz

Monstrous Giant
Waardering
764
'Ook Feyenoord akkoord met Liverpool over Kuijt'

17/8/2006 8 :15

Een persoonlijk akkoord was er al weken, maar nu zijn ook Feyenoord en Liverpool het eens geworden over een transfer van Dirk Kuijt. De Rotterdamse club neemt uiteindelijk genoegen met het recordbedrag van achttien miljoen euro, meldt zowel het Algemeen Dagblad als De Telegraaf in zijn editie van donderdag.

Eerder eiste Feyenoord twintig miljoen voor de aanvoerder en dat bemoeilijkte de onderhandelingen met Liverpool. Zelf was Kuijt het al lang en breed eens over een contract voor vier seizoenen. Zijn nieuwe club hoopt de aanwinst vrijdag te presenteren. Zaterdag zou Kuijt tijdens de eerste competitiewedstrijd tegen Sheffield United al zijn debuut kunnen maken.

'Ik had al verwacht dat er deze week wat stond te gebeuren', vertelde Kuijt aan De Telegraaf. 'Ik heb altijd op het standpunt gestaan dat een transfer voor beide partijen profijtelijk moest zijn. Daarom wilde ik alleen in goed overleg vertrekken bij Feyenoord zonder een transfer te forceren.'

Een vertrek van Kuijt hing al maanden in de lucht. De 26-jarige aanvaller wil in de Champions League spelen en Feyenoord liep plaatsing voor het belangrijkste Europese toernooi afgelopen seizoen opnieuw mis.

Toch duurde het lang voordat het afscheid definitief werd. Kuijt werd met veel clubs in verband gebracht, maar Feyenoord mocht naar eigen zeggen geen concrete aanbiedingen begroeten. Liverpool werd van begin af aan genoemd, de afgelopen dagen zou ook Newcastle United zijn vizier op de spits hebben gericht.

Het lijkt nu dus officieel te zijn. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de Premier en wie Feyenoord op de shortlist hebben staan ter vervanging.

Dat gaat dus helemaal niks worden dit seizoen voor Feyenoord. Of ze moeten een heel goede spits aantrekken van deze knaken, maar gieren als dat ze zijn zal dat wel niet.

Zolang het nog niet officieel is (telegraaf en een andere krant melden het) weet ik het nog niet, maar dat ie weggaat staat wel vast.
Ja Feijenoord wordt liever 2e als dat ze in de schulden gaan zoals Ajax.

Hand in hand :D

Zolang het nog niet officieel is (telegraaf en een andere krant melden het) weet ik het nog niet, maar dat ie weggaat staat wel vast.

Het staat nog niet op de site van Liverpool

Mooie club voor hem, beter dan Newcastle. Ik denk dat Kuyt het daar ook wel gaat maken in Liverpool :)

Jammer voor Feyenoord en het Nederlandse voetbal, maar als hij ergens heen gaat dan maar Liverpool. Prachtige club!

• Topic Starter Topic Starter
Een tijdje terug ging er een gerucht dat Nevland een principe akkoord had met Feyenoord dat ie bij een vertrek van Kuijt direct overgenomen zou worden. Ben benieuwd, ik zou ook niet echt een goede haalbare vervanger weten.

Een tijdje terug ging er een gerucht dat Nevland een principe akkoord had met Feyenoord dat ie bij een vertrek van Kuijt direct overgenomen zou worden. Ben benieuwd, ik zou ook niet echt een goede haalbare vervanger weten.

Ik had Roy Mackaay wel een goede gevonden! Maar ik denk niet dat ie nog weg mag na zijn goede wedstrijd van afgelopen zaterdag

Ik denk niet dat die haalbaar is, qua salaris en qua transfersom. Lijkt me ook niet verstandig om al het beschikbare geld aan te wenden op 1 aankoop, dat zijn ze ook niet van plan van wat ik weet.

Er moet wel aardig wat geld aanwezig zijn op het moment, ze hadden al een bod van 7 miljoen gedaan op die Oekrainier welke niet afhankelijk was van de verkoop van Kuijt.

Volgend jaar misschien wel gekke dingen in de kuip. Jaartje sparen en dan flink aankopen doen voor het volgende seizoen.

Ajax staat niet in de schulden hoor beste vriend ???

Feyenoord heeft een beste prijs voor Kuyt gevangen. Waarschijnlijk hebben ze een deel nodig om de begroting sluitend te maken. Voor wat er over blijft kunnen ze op zoek naar een vervangende spits. Maar welke spits van het kaliber van Kuyt wil er vanuit het buitenland naar de Nederlands competitie?

En dat Feyenoord liever 2e zou worden is dikke bull. De club hunkerd al jaren naar succes. 2x kampioen in 20 jaar dat steekt enorm in Rotterdam.

Begroting sluitend te maken? Feyenoord doet mischien nooit geen opzienbarende aankopen maar dat komt dan ook vooral doordat ze er in Rotterdam niet van houden in het rood te staan na de afschuwelijke begin jaren 90.

Feyenoord heeft afscheid genomen van 30 spelers in korte tijd, ik neem aan dat er niets mis is met de begroting door de verkopen van oa Ono, Ghaly, Kalou, Lurlink, die Viking uit Zweden en zo zijn er nog een zooitje waar ze in ieder geval geen salariskosten meer over betalen.

Feyenoord..................tja 't was ooit een topclub. Zonde van Kuyt, zou het beter gedaan hebben in Duitsland denk ik.

Dat hoort Dirk al heel z'n leven. Toen die van de amateurs naar Utrecht ging vroeg iedereen zich af of dat niet een te grote stap was. Vervolgens ging die naar Feyenoord en iedereen vroeg zich af of deze hardwerkende vrolijke jongen wel goed genoeg zou zijn om als spits van Feyenoord te fungeren. Nederlands elftal? waren de meningen ook verdeeld over. Die gozer gaat gewoon weer stevig doelpunten maken daar in Engeland zoals die al heel z'n leven doet. En als die over een jaar of 2 op het punt staat om naar Barcelona of Milan te gaan zullen er wel weer allerlei mensen zijn die denken dat een beetje te hoog gegrepen is voor deze harde werker..

je moet overdrijven. liverpool zal de grootste club worden waar die gaat spelen. verwacht dat die het aardig gaat doen maar over 3jaar weer bij feyenoord speelt.

Oh je zal mij niet horen zeggen dat ik er zeker weten vanuit gaat dat ie binnen een paar jaar bij een nog grotere club speelt maar ik zou er niet raar van opkijken. Laten we het inderdaad hopen dat ie over 3 jaar weer in Rotterdam te bewonderen is.

Ajax nooit in financiele problemen? Nee omdat er steeds weer mensen opnieuw extra geld moeten inpompen.
Tof joh. Net als Philips geregeld geld bij moeten pompen bij psv.
Feijenoord heeft zeker niet het team om kampioen te worden dit jaar, met of zonder Kuijt dus beter dik vangen en dingen voor next year regelen.

Haha Ajax heft de grootste begroting van alle Nederlandse clubs hoor :)

En dat is nog niet voldoende. Erg he?

Terug
Naar boven