MuscleMeat

Review L-Tryptofaan Powder - XXL Nutrition

Beoordeling: 8/10 ++ Aanrader
Soort supplement: AminozurenWat is de werking van dit supplement volgens de producent? L-Tryptofaan is een essentieel aminozuur dat voor zowel bodybuilders als nie bodybuilders vele positieve effecten op het lichaam heeft L-tryptofaan wordt door het lichaam gebruikt om serotonine aan te maken.Serotonine is een neurotransmitter die betrokken is bij je gemoedstoestand,zelfvertrouwen, slaap , emotie,coïtusuele activiteit en eetlust. L-tryptofaan zorgt onder andere voor een betere en diepere slaap een betere en diepere slaap stimuleert het lichaam om meer lichaamseigen groeihormoon testosteron en insuline aan te maken dit bevorderd de aanmaak van spiermassa .Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 wekenHoe is de smaak van dit supplement? met fruitsap redelijk te doenWelke dosis heb je gebruikt? 1,5 gram 30 tot 60min voor dat ik ging slapenWaar heb je het supplement gekocht? XXL NUTRITIONWelke extra voordelen gaf deze winkel? Wat heb je voor dit supplement betaald? 29,50 €Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik slaap er gewoon super van .zaligMijn review:
Ik heb gewoon dat product aangeschaft omdat ik zo een onstabiele nachtrust heb en als ik de volgende morgen opstond moest je de eerste 2uur niet veel zeggen tegen mij. Als ik nu opsta voel ik me goed uitgerust en ben ik niet meer zo nukkig, ook de dromen zijn veel intenser. Van de andere voordelen kan ik niet veel zeggen omdat ik ook andere supplementen nog neem wel da ik meer honger heb en niet meer zo zenuwachtig ben. DE smaak vind ik te doen met sinaassap met water niet zo goed wel is het aan te raden om een shakebeker te gebruiken anders los het niet goed op .Ik zal het in de toekomst zeker nog kopen daarom een acht.

pic1199714038[2].jpg

Mooi resultaat toch, ik ken het onrustige slapen en moeilijk opgang komen s'ochtends. Ik heb hier zelf ook last van en vooral op trainingsdagen. Ik gebruik hier nu ZMA voor maar kan in de toekomst ook dit eens proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi resultaat toch, ik ken het onrustige slapen en moeilijk opgang komen s'ochtends. Ik heb hier zelf ook last van en vooral op trainingsdagen. Ik gebruik hier nu ZMA voor maar kan in de toekomst ook dit eens proberen.

zeker doen

gebruik het ook sinds een 2 weken, slaap is inderdaad stukken beter, je wordt uitgerust wakker ook na 4 of 5 uur slaap, dromen kan ik me goed herinneren.
maarruh.... een half uur nadat ik het heb ingenomen dan word ik me opeens doodmoe.. kan mezelf nog net naar mijn bed slepen... te moe voor een coïtusuele activiteit.. neem het echt niet meer in als ik naar mijn vriendin ga.....

had deze al op mijn verlanglijstje staan, maar nu zeker

Vanmiddag besteld samen met een vetburner, ik heb met dat soort producten altijd ernstige slaapproblemen. Wilde het sowieso eens proberen, cortisol is dan bij krachttraining niet een probleem maar als je zoals ik 45km hardloopt per week denk ik wel.

wat zou het resultaat zijn als je 7 weken lekker slaapt en dan opeens stopt met het gebruik? trg zware slaapproblemen?

ben wel benieuwwd want ik wil dit ook gaan gebruiken namelijk

gebruik het ook sinds een 2 weken, slaap is inderdaad stukken beter, je wordt uitgerust wakker ook na 4 of 5 uur slaap, dromen kan ik me goed herinneren.
maarruh.... een half uur nadat ik het heb ingenomen dan word ik me opeens doodmoe.. kan mezelf nog net naar mijn bed slepen
... te moe voor een coïtusuele activiteit.. neem het echt niet meer in als ik naar mijn vriendin ga.....

Hahha.. ja dat heb ik ook.. precies zo.. Ik neem het nu steevast voor het slapen gaan.

René

Ik heb t nu ook besteld.
ben curieus.
greetz

Is het vergelijkbaar met St Janskruid?

Behoorlijk oldschool, dit product. Zal het binnenkort ook eens gaan bestellen (whey is ook zo op, dus dat komt 'goed' uit :) )

Maaruh, hoelang doe je ongeveer met een pot?

100 gram in pot...1 gram per dag = 100 dagen
of 1,5 gram per dag = 66,66 dagen

heb een vraagje hierover:

Het is slaapbevorderend, stimuleerd melatonine aanmaak, maar als je het dan smorgens neemt, werkt dat niet slaapverwekkend dan? of alleen als je jezelf echt triggered om te slapen ( zoals savonds )

denk dat je sloom word er van als je in de ochtend neemt.wil je iemand drogeren? :P

hmmmm vandaag dit spul ff besteld.hopelijk ligt het morgen klaar als ik terug kom van de basis.weet dat als je bij xxl voor 4uur besteld de volgende dag binnenkrijgt als je thuis bent.ik zal nog iedereen op de hoogte houden als ik het een paar keer hebt gebruikt.

mooie review. Te krijgen in de buurt van Antwerpen (liever dan te bestellen)?Eerste die me dit kan vertellen verdient karma:D

@hypnotizedman: Gewoon bestellen bij XXL, kan weinig fout gaan.. en zo veel handiger dan naar een supp. store :)

Maar, ben ik de enige die weinig merkt van Tryptofaan? ???

Zelf met dit spul heb ik het gepresteerd uren lang wakker te liggen.. ik lees hier dat mensen 30min na het innemen moeite hebben om wakker te blijven.. nou ik niet hoor. :rolleyes:

Het is niet zo dat ik elke nacht wakker lig, gaat met ups en downs.

Ik neem het wel gewoon iedere avond, onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet"

Mijn ervaring nu na een week, ik neem denk ik 0,7 gram want dat is genoeg. Ik kan nu alleen wat over slaap vertellen, testosteron en spieropbouw is nu ik aan het cutten ben toch niet spectaculair. Zoals ik eerder schrijf, ik gebruik het als compensatie op mijn vetburners, gebruik nu 3x een redlinecaps per dag en een heel klein beetje efedra erbij (mag niet volgens de beschrijving, werkt wel) Dat zou normaal een recept zijn voor slaapproblemen en na een week interen op energie reserves. Nu niet, ik slaap als een roos en droom ook heel veel en intensief. Als ik tryptofaan vergelijk met melatonine tabs, waar ik 3 van nam = 0,3 mg/dag dan werkt het beter maar minder snel. Nu heb ik een doorslaap probleem en geen inslaapprobleem dus dat is positief. Verder neem ik het met ZMA, ik geloof niet zo in de testosteron werking daarvan maar qua slaap bevalt met de combinatie zink, magnesium en tryptofaan wel. Alleen alle drie moet je zonder eiwit nemen en mijn ritueel van een bak kwark voor het slapen kan ik dus niet doen. 1x per ongeluk na tryptofaan nog plakken kalkoen gegeten want moest op, weg is de werking dan. (placebo werking is niet uitgesloten want ik geloof dat het werkt en dan lijkt het makkelijk te werken natuurlijk)

Gisteren heb ik 1 melatonine tab genomen want lijkt toch net sneller te werken, 0,7 gram tryptofaan, 0,1mg melatonine en 3x ZMA, daar houd ik het bij want dat bevalt mij goed.

Niemand zegt hier iets over de coïtusuele werking? :D daar nog niets van gemerkt dan? :roflol:

Terug
Naar boven