AndroidHealthClinic

Review L-Tryptofaan Powder - XXL Nutrition

Beoordeling: 8/10 ++ Aanrader
Soort supplement: AminozurenWat is de werking van dit supplement volgens de producent? L-Tryptofaan is een essentieel aminozuur dat voor zowel bodybuilders als nie bodybuilders vele positieve effecten op het lichaam heeft L-tryptofaan wordt door het lichaam gebruikt om serotonine aan te maken.Serotonine is een neurotransmitter die betrokken is bij je gemoedstoestand,zelfvertrouwen, slaap , emotie,coïtusuele activiteit en eetlust. L-tryptofaan zorgt onder andere voor een betere en diepere slaap een betere en diepere slaap stimuleert het lichaam om meer lichaamseigen groeihormoon testosteron en insuline aan te maken dit bevorderd de aanmaak van spiermassa .Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 wekenHoe is de smaak van dit supplement? met fruitsap redelijk te doenWelke dosis heb je gebruikt? 1,5 gram 30 tot 60min voor dat ik ging slapenWaar heb je het supplement gekocht? XXL NUTRITIONWelke extra voordelen gaf deze winkel? Wat heb je voor dit supplement betaald? 29,50 €Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik slaap er gewoon super van .zaligMijn review:
Ik heb gewoon dat product aangeschaft omdat ik zo een onstabiele nachtrust heb en als ik de volgende morgen opstond moest je de eerste 2uur niet veel zeggen tegen mij. Als ik nu opsta voel ik me goed uitgerust en ben ik niet meer zo nukkig, ook de dromen zijn veel intenser. Van de andere voordelen kan ik niet veel zeggen omdat ik ook andere supplementen nog neem wel da ik meer honger heb en niet meer zo zenuwachtig ben. DE smaak vind ik te doen met sinaassap met water niet zo goed wel is het aan te raden om een shakebeker te gebruiken anders los het niet goed op .Ik zal het in de toekomst zeker nog kopen daarom een acht.

pic1199714038[2].jpg

Werkt goed, maar niet in combinatie met kwark. Ik meen eens gelezen te hebben dat het te maken heeft met concurrerende aminozuren.

Als ik kwark eet en ik neem L-trypto, is mijn nachtrust heel onstabiel, lig ik soms wakker etc. Neem ik alleen L-trypto slaap ik als een roos!

Werkt goed, maar niet in combinatie met kwark. Ik meen eens gelezen te hebben dat het te maken heeft met concurrerende aminozuren.

Als ik kwark eet en ik neem L-trypto, is mijn nachtrust heel onstabiel, lig ik soms wakker etc. Neem ik alleen L-trypto slaap ik als een roos!

Yep, op de nuchtere maag innemen met wat vruchtensap, shaken:brew: en hoppa:zuip:...dan is ie op zijn best;).

Heb hier nog ne pot staan, 3 schepjes van genomen.
als iemand m wil, pm me maar (ben van belgië).
greetz

waarom neem je het zel fneit?

Als het niet bij je werkt zou ik me eerst eens afvragen of je:

- wel de juiste dosering gebruikt
- het op een lege maag gebruikt
- niet in combinatie met ander eten/shake's etc
- wél in combinatie met snelle suikers (vruchtendrank, dextrose etc..)

Bij mijzelf werkt het vrij goed, ik merk dat ik een stuk beter slaap waardoor ik me de volgende dag een stuk beter voel. En vooral energieker.

ik merk bij mij dat ik minder aan het denken ben als ik in bed lig

Laatst weer eens geprobeerd. Was helemaal kapot van mijn werk en goed moe, lag om half 11 al in bed. Heb toen L-trypto genomen (1 schepje, merk XXL) en sliep als een blok. Volgende dag nog wel moe, maar komt denk ik door de eerdere nachten. Gisteravond weer een schepje genomen maar had flink moeite met inslapen en dan komt het probleem. Als ik niet kan inslapen dan lig ik de hele nacht wakker door L-trypto! Ik lig niet te woelen of te stressen maar ik lig heel rustig wakker in bed. Hierdoor heb ik geen effectieve slaap gehad en ben ik echt verrot de volgende dag. Ik heb dit al vaker meegemaakt.

Conclusie voor mij:
Ik slaap als een blok met L-trypto als ik goed moe ben en snel in slaap val.

Ik slaap helemaal niet met L-trypto als ik niet goed kan inslapen en dan lig ik de hele nacht te 'dagdromen'. Gewoon 'bij bewustzijn' dus. Zelfde verhaal als ik kwark eet, dan werkt het spul ook tegenstrijdig!

Zou ZMA beter helpen?

Gr.

Qua coïtusuele activiteit moet ik toch wel even het volgende melden. Gisteren na een keiharde beentraining en 3 kwartier cardio rond klokslag 11 een dosis genomen met druivensap. Ik had diezelfde avond ook Nox pump genomen dus was wel weer bang voor een slechte nachtrust. Nou ik was nog even aan het computeren en de oogjes werden al langzaam aan moe. Toen kreeg ik toch plots zown geile opkikker dat ik wel even naar evilangel.com MOEST surfen! Man man wat was ik heet. Toen ik eenmaal in bed was beland had ik een vriendin aan de lijn en alweer was ik zo geil als een dondersteen en het was weer coïtus on the phone. Ik geloof er ook op dit gebied wel in. Vanavond weer eens uitproberen! Werd btw ook heerlijk ontspannen wakker. Normaal ben ik 's morgens zo rot als een kanon.

@ Jan Thys, de meesten eten toch een maaltijd of minstens een PW shake zo'n 2-3 uur voor ze gaan slapen? Het duurt ook ongeveer zo lang voor de aminozuren van die maaltijd of shake in je bloed zitten, dus dan komt het toch ook weer samen? Het lichaam is ook voortdurend bezig met syntheses van verschillende stoffen die naast elkaar lopen en geen evenwichtsinvloed hebben op elkaar, essentiële eiwitstructuren en hormonen etc., dingen die het lichaam écht nodig heeft en die hij niet zomaar ff zal stil leggen om alle energie in het maken van serotonine te steken. Maar ik vind het wel een interessante hypothese dat door het toevoegen van slechts één aminozuur je op de een of andere manier die specifieke synthese extra zou bevorderen. Is er eigenlijk iets van onderzoek dat die hypothese ondersteunt? Zie je echt een toename van het serotonine bij het toevoegen van enkel L-tryptofaan vs het toevoegen van L-tryptofaan ea aminozuren?

Verder vraag ik mij eigenlijk nog af waarom er gewenning optreedt na 4-6 weken. Is gewoon een syntheseproces, dat is iets zoals zeggen dat als je te veel cholesterol eet je lichaam na een tijdje minder hormonen aanmaakt, dus dat je dan ff wat minder cholesterol moet nemen. BS toch??

Eigenlijk ivm dat hele isolatieverhaal, dat is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat het supplementeren van B12 (bvb) voor vermoeidheid beter is dan het eten van fruit dat evenveel B12 (of iets anders) bevat omdat dat dan efficiënter zou werken.

Als je een tekort zou hebben aan een bepaald essentieel aminozuur (tryptofaan) en dit echt het vormen van serotonine in de weg zou staan, dan is het toevoegen van dat aminozuur gewoon essentieel! Ik vraag mij wel af als je ziet hoeveel eiwit wij hier allemaal naar binnen spelen per dag, of dat niet al voldoende tryptofaan bevat, dat kan je gemakkelijk berekenen, en hoe het dan nuttig kan zijn om tryptofaan extra toe te voegen?

Kan iemand hier wat antwoorden op geven?

dave hawk is de expert

Kun je niet gewoon eerst voor L-Tryptofaan gaan en dan 30/45 minuten later de kwark/nacht proteïne?

Dit spul werkt niet bij mij. Het werkt zelfs averechts. Ik krijg hierbij hetzelfde effect als met gaba etc. Ik krijg namelijk last van benauwdheid en ik wordt er zeer onrustig van.
Ik weet niet of dit de bijwerkingen ervan zijn, maar ik ben overgestapt naar melatonine en die werken wel goed.

Ik neem zelf al melatonine tabletjes, maar dit product stimuleert dus de aanmaak van melatonine? Dus zou het eigenlijk wel extra effect hebben als ik dit samen met melatonine ga gebruiken?

Hallo,

De laatste maanden heb ik behoorlijk last van stress vanwege studieperikelen. Ik heb (te)regelmatig tot in de late uren aan opdrachten gewerkt terwijl ik de daaropvolgende ochtenden altijd vroeg er uit moest. Ik ben wel al mijn trainingen blijven draaien ook al was ik vaak moe (7xper week). Het lijkt alsof ik nu nogal opgebrand ben. Ik ben erg moe en ik wil graag uitrusten en mijn energie weer opladen. Ik zit eraan te denken om dit product te gaan gebruiken.

Hoe komt het dat je gaat dromen zoals zoveel mensen hierboven aangeven. Dromen jullie ook over een bepaald onderwerp? Konden jullie goed herrinneren waar de dromen over gingen wanneer jullie wakker werden? Zijn de dromen positief/negatief? Ik ben benieuwd:P!

Laatste reacties zijn lang geleden geplaatst zijn er inmiddels ook nieuwe mensen die ervaringen met dit product hebben en die dit wil delen?

Je moet gewoon écht rust pakken gozer ;)

Terug
Naar boven