Fitness Seller

Review L-Tryptofaan Powder - XXL Nutrition

Beoordeling: 8/10 ++ Aanrader
Soort supplement: AminozurenWat is de werking van dit supplement volgens de producent? L-Tryptofaan is een essentieel aminozuur dat voor zowel bodybuilders als nie bodybuilders vele positieve effecten op het lichaam heeft L-tryptofaan wordt door het lichaam gebruikt om serotonine aan te maken.Serotonine is een neurotransmitter die betrokken is bij je gemoedstoestand,zelfvertrouwen, slaap , emotie,coïtusuele activiteit en eetlust. L-tryptofaan zorgt onder andere voor een betere en diepere slaap een betere en diepere slaap stimuleert het lichaam om meer lichaamseigen groeihormoon testosteron en insuline aan te maken dit bevorderd de aanmaak van spiermassa .Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? 3 wekenHoe is de smaak van dit supplement? met fruitsap redelijk te doenWelke dosis heb je gebruikt? 1,5 gram 30 tot 60min voor dat ik ging slapenWaar heb je het supplement gekocht? XXL NUTRITIONWelke extra voordelen gaf deze winkel? Wat heb je voor dit supplement betaald? 29,50 €Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik slaap er gewoon super van .zaligMijn review:
Ik heb gewoon dat product aangeschaft omdat ik zo een onstabiele nachtrust heb en als ik de volgende morgen opstond moest je de eerste 2uur niet veel zeggen tegen mij. Als ik nu opsta voel ik me goed uitgerust en ben ik niet meer zo nukkig, ook de dromen zijn veel intenser. Van de andere voordelen kan ik niet veel zeggen omdat ik ook andere supplementen nog neem wel da ik meer honger heb en niet meer zo zenuwachtig ben. DE smaak vind ik te doen met sinaassap met water niet zo goed wel is het aan te raden om een shakebeker te gebruiken anders los het niet goed op .Ik zal het in de toekomst zeker nog kopen daarom een acht.

pic1199714038[2].jpg

Beste werking blijft om de Tryptofaan als afzonderlijk aminozuur in te nemen en dus even te wachten met b.v. de Glutamine. Tryptofaan sluit heel nauw
daarom was/is het voor een hoop bb-ers ook een moeilijk supplement omdat je kwa voeding etc. echt alles strikt op tijd moet doen;).

Ik heb het nu ook in huis en neem het ongeveer 60min voor het slapen. Nu hoorde ik jou zeggen dat 1 uur na het innemen alweer een shake atten wel erg snel is. Nu neem ik altijd nog een shake of kwark direct voor het slapen en zou ik dus eigenlijk moeten kiezen tussen eiwitten of tryptofaan? Kan ik dat niet beter de tryptofaan wat eerder nemen (in tegenstelling tot vele andere voel ik me er totaal niet slaperig van)? En zit er dan ook weer een gevaar (mbt de werking) in de voeding die je daarvoor tot je hebt genomen?

ik vraag mij af waarom je niet gewoon een 'standaard' blikje tonijn (één blikje bevat bijna 500mg tryp) of bvb wat whey poeder (50gr concentraat bevat 750mg tryptofaan) kunt nemen? Zo krijg je toch ook je tryptofaan binnen, waarom zou een chemisch gezuiverde 'pure' vorm beter zijn?

Verder is slapen ook iets dat érg gevoelig is voor placebo effecten, geef mensen een slaappil of een placebo pil en de verschillen zullen érg érg gering zijn, zelfde met antidepressiva. Als er dus dubbel blind placebo gecontroleerde studies zijn over puur tryptofaan op de slaap zou ik het graag weten!!

laat het maar lekker een placebo effect zijn zolang ik er maar lekker van slaap :P

ik vraag mij af waarom je niet gewoon een 'standaard' blikje tonijn (één blikje bevat bijna 500mg tryp) of bvb wat whey poeder (50gr concentraat bevat 750mg tryptofaan) kunt nemen? Zo krijg je toch ook je tryptofaan binnen, waarom zou een chemisch gezuiverde 'pure' vorm beter zijn?

Verder is slapen ook iets dat érg gevoelig is voor placebo effecten, geef mensen een slaappil of een placebo pil en de verschillen zullen érg érg gering zijn, zelfde met antidepressiva. Als er dus dubbel blind placebo gecontroleerde studies zijn over puur tryptofaan op de slaap zou ik het graag weten!!

Omdat je lichaam de andere aminozuren verkiest boven de tryptofaan zodat het zijn werking verliest.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het maar niets...

Heb het ook 3 keer gebruikt :

Lost NIETS op, noch in water, noch in fruitsap, je kan blijven roeren maar het blijft aan je glas hangen. (capsules zouden dé oplossing zijn!!!) (wie vindt dat eens uit?)

je moet er aan denken om t op tijd in te nemen voor je gaat slapen.

+ het smaakt like shit :-( echt slecht dus gewoon met water...

= weggesmeten geld.

Kon op de site van xxl zelfs m'n gebruikservaring niet plaatsen (pikken precies geen negatieve kritiek...)
ik heb toch in men revieuw geschreven dat je het best in een schaker moet doen goed schudden en klaar is kees en de smaak vind ik best meevallen maar dat is bij iedereen verschillend
bij mij is de smaak nie belangrijk als het maar werkt en dat doet het bij mij

@ Jan Thys, de meesten eten toch een maaltijd of minstens een PW shake zo'n 2-3 uur voor ze gaan slapen? Het duurt ook ongeveer zo lang voor de aminozuren van die maaltijd of shake in je bloed zitten, dus dan komt het toch ook weer samen? Het lichaam is ook voortdurend bezig met syntheses van verschillende stoffen die naast elkaar lopen en geen evenwichtsinvloed hebben op elkaar, essentiële eiwitstructuren en hormonen etc., dingen die het lichaam écht nodig heeft en die hij niet zomaar ff zal stil leggen om alle energie in het maken van serotonine te steken. Maar ik vind het wel een interessante hypothese dat door het toevoegen van slechts één aminozuur je op de een of andere manier die specifieke synthese extra zou bevorderen. Is er eigenlijk iets van onderzoek dat die hypothese ondersteunt? Zie je echt een toename van het serotonine bij het toevoegen van enkel L-tryptofaan vs het toevoegen van L-tryptofaan ea aminozuren?

Verder vraag ik mij eigenlijk nog af waarom er gewenning optreedt na 4-6 weken. Is gewoon een syntheseproces, dat is iets zoals zeggen dat als je te veel cholesterol eet je lichaam na een tijdje minder hormonen aanmaakt, dus dat je dan ff wat minder cholesterol moet nemen. BS toch??

Eigenlijk ivm dat hele isolatieverhaal, dat is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat het supplementeren van B12 (bvb) voor vermoeidheid beter is dan het eten van fruit dat evenveel B12 (of iets anders) bevat omdat dat dan efficiënter zou werken.

Als je een tekort zou hebben aan een bepaald essentieel aminozuur (tryptofaan) en dit echt het vormen van serotonine in de weg zou staan, dan is het toevoegen van dat aminozuur gewoon essentieel! Ik vraag mij wel af als je ziet hoeveel eiwit wij hier allemaal naar binnen spelen per dag, of dat niet al voldoende tryptofaan bevat, dat kan je gemakkelijk berekenen, en hoe het dan nuttig kan zijn om tryptofaan extra toe te voegen?

goed product,, de smaak is niet te doen, maar dat maakt niet uit,
de eerste 2 nachten sliep echt slecht en heel hard zweten, en nu slaap echt lekker, word nu zeker 1,5 uur eerder wakker en uitgerust, wat ik normaal nooit heb

goed product,, de smaak is niet te doen, maar dat maakt niet uit,
de eerste 2 nachten sliep echt slecht en heel hard zweten, en nu slaap echt lekker, word nu zeker 1,5 uur eerder wakker en uitgerust, wat ik normaal nooit heb

Wat bedoel je met slecht slapen? Heel licht ofzo?

L-Tryptofaan heeft niet gewerkt voor mij. Na 3 dagen slecht slapen, en ook niet in slaap kunnen komen ben ik dr maar mee gekapt. Gebruik ook antidepressiva dus wellicht dat het daardoor slecht werkte. wel zonde van de 30 euro.

L-Tryptofaan heeft niet gewerkt voor mij. Na 3 dagen slecht slapen, en ook niet in slaap kunnen komen ben ik dr maar mee gekapt. Gebruik ook antidepressiva dus wellicht dat het daardoor slecht werkte. wel zonde van de 30 euro.
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing van anti depressiva? of iets dergelijks of heb ik het nu over mao inhibitoren.

Aangezien ik na het gebruik van een pre-work out (Superpump en Noxpump) nogal moeilijk slaap kan vatten toch maar eens een potje besteld. Gisterenavond getraind en om 22.30 een schepje (2/3 van de aanbevolen maximale hoeveelheid) gepakt. Smaak was niet echt om over naar huis te schrijven maar gemixt met wat fruitdrank viel het wel mee (neus dicht en slikken maar). Een uurtje later naar bed gegaan en deze keer redelijk kunnen slapen. Niet direct als een blok in slaap gevallen maar als je weet dat ik normaal tot een uur of 3 wakker lig is dit in elk geval een hele vooruitgang!

Laatst bewerkt:
Heb het gisteren ook voor de eerste keer gebruikt en moet zeggen dat het lijkt alsof ik in een diepe slaap verzonken was. Wel zeer raar gedroomd...

De smaak valt wat tegen maar dat is het minste, als het maar werkt. Met wat dextrose erbij is het al wat beter.
Oplosbaarheid is inderdaad ook wat minder maar ik denk het eens te proberen met de shakebeker.

Ik heb ook wat problemen met de dosering...Ik zet mijn glas op een digitale weegschaal om het eens af te meten en het blijkt toch een stevige schep poeder te zijn vooralleer het 1 gram aangeeft...Ik denk niet dat ik er zo 100 schepjes uitkrijg.

Iemand een idee hoeveel poeder overeen komt met 1 gram want ik vertrouw mijn weegschaal niet meer...
(Afgestreken koffielepel oid...)

zit toch maatschepje bij? en afgestreken lepeltje... ik denk 3 of 4...

Ik heb een vraag over dit product. Werkt het niet verslavend, zoals bijna alle slaapmiddelen?

het werkt niet... dus ook niet verslavend :(

Terug
Naar boven