Fitness Seller

laag BF% meisje

flurrie

Cool Novice
Waardering
4
hallo allemaal,
ik ben een meisje van 17 en heb een tijdje met eten zitten knoeien...
hierdoor eigenlijk een eetstoornis ontwikkeld en daar probeer ik nu hard vanaf te komen...
ik heb een vraagje.
omdat ik niet meer ongesteld word heb ik mijn vetpercentage laten meten in een sportschool.
Ze hebben me op zo'n weegschaal gezet en ik vroeg dus of het wel een beetje nauwkeurig was.
Ze vertelden me dat enkel een weegschaal dat niet is, want die meet eigenlijk alleen het onderste deel van je lichaam.
Dus moest ik ook 2 van die ehm... ze lijken wel een beetje op dumbbells, vasthouden, deze zou dan het vetpercentage van mijn bovenlichaam meten en uit die 2 waarden zou dan het gehele vetpercentage komen.
Volgens die mensen was het op deze manier dan wel zo'n 90% betrouwbaar.

nu blijkt mijn vetpercentage dus 9,8% te zijn... en ja ik ben best wel mager (zie het zelf dus niet zo erg vanwege dat hele eetgestoorde gedoe), wel een klein beetje vet laag op mijn buik maar verder...
aders op onderbuik zichtbaar etc...

ik ben nu dus aan het proberen om aan te komen, en best wel verbaasd over wat ik daar wel niet voor naar binnen moet werken.
Maar mijn vraagje is dus eigenlijk hoeveel ik minimaal moet hebben (vetpercentage bedoel ik dan) en of jullie bekend zijn met zo'n meting?
(huidplooimeter hadden ze daar niet)

Als je foto's post kunnen we zien of je echt te mager bent.
Allemaal objectieve mensen hier.

Als de aders op je onderbuik staan (das wat anders dan ze zien) en je niet meer ongesteld wordt, heb je geen vetmeter nodig imo.

Wel goede begeleiding. Begin eens bij een vertrouwenspersoon, je huisarts, je ouders, etc.

je mag toch wel kwa vet % rond de 25 zitten(is het gezondste dan;) en die weegschalen zijn niet nauwkeurig. ga een keer extra naar de wc of eet een extra boterham en je hebt alweer andere waarden.

veel succes met eten en aankomen!

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het niet zo heel prettig om foto's te posten...
maar laat ik het zo zeggen.
ik ben 17 jaar, 1.70 m en weeg 47/48 kilo
daarbij heb ik altijd meer spiermassa gehad dan andere meisjes (altijd heel sportief geweest als kind), mijn zusje weegt bijv. ongeveer hetzelfde maar heeft een lager bf(niet laten meten hoor), want zij is gewoon slank maar begint toch wel een beetje wat gezetter te worden (ze is maar zo'n 4 cm kleiner).

pics ?

ik word al begeleid :) dus die stappen zijn al genomen gelukkig

je mag toch wel kwa vet % rond de 25 zitten(is het gezondste dan;) en die weegschalen zijn niet nauwkeurig. Ga een keer extra naar de wc of eet een extra boterham en je hebt alweer andere waarden.

Veel succes met eten en aankomen!

25 ???

Als je foto's post kunnen we zien of je echt te mager bent.
Allemaal objectieve mensen hier.

Doe niet zo ****ing achterlijk. :mad:

Probeer idd eens met een vertrouwenspersoon of dokter te praten. En ga niet meteen zo veel mogelijk cardio doen, aangezien dit je gewichtstoename zal tegenwerken.

je mag toch wel kwa vet % rond de 25 zitten(is het gezondste dan;) en die weegschalen zijn niet nauwkeurig. ga een keer extra naar de wc of eet een extra boterham en je hebt alweer andere waarden.

veel succes met eten en aankomen!
25% is wel een beetje aan de hoge kant hoor:rolleyes:

voor een vrouw niet

een eetstoornis?raar???
de meeste jonge meisjes vechten tegen de kilos:p
48kg bij 170cm is idd wel wat weinig

ik weet eigenlijk niet echt wat normaal is... ik vind 20% al als best veel klinken aangezien dat meer dan het dubbele is van wat het nu is :P maar ja, mijn inzichten zullen wel niet de beste zijn op dat gebied natuurlijk...

jij mag anders ook wel wat meer eten als ik zo je pics zie;)
ben ik al mee bezig, heb een kwartiertje geleden een topic over mijn voedingsschema gepost maar nog geen reacties, is in ieder geval sowieso 1000 kcal meer dan dat ik eerst at.

OT: ik hoop dat het je gaat lukken met begeleiding, ik heb ook al gemerkt dat het lastig is om aan te komen:rolleyes:

vrouwen hebben gewoon meer vet, en 25 is het beste voor en vrouw,
vrouwen met een dikke kont zijn gezond. is bewezen. mannen hebbeg gewoon minder vet en moeten ongeveer op de 15 zitten;)

Bla bla bla, ****ing standards. Deel iedereen maar weer in hokjes in, iedereen is toch gelijk, niet waar?

aankomen is inderdaad best wel lastig!!
en waarschijnlijk verschillen al deze waarden inderdaad wel per persoon...
ik denk dat wanneer ik weer ongesteld word ik weet dat ik op de goede weg zit.

Terug
Naar boven