AndroidHealthClinic

Lage Testo Extreme Moeheid

feemanbe

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Dag jongens,

Even kort vraagje voor de kenners:
Ik heb over de jaren meerdere kuur(tjes) gedaan, veelal Deca en Test E.
Wel heb ik vaak slecht nagekuurd (erg dom, ik weet het).
Nu heb ik sinds enkele maanden na mijn laatste kuur (inmiddels is dat toch een jaar geleden) een moeheid ontwikkeld die altijd maar verergerd is. Op dit moment is het zo erg gesteld dat ik bijna niet meer kan werken en me altijd suf en futloos voel.
Laatste bloedtest van een half jaar geleden, dus een half jaar na de kuur, toonde een (net) te laag testosterongehalte. De moeheid is sindsdien niet gebeterd, veel verergerd. Ben abnormaal snel uitgeput (trappen doen bijv.) en heb ook nergens geen zin in.
Ik heb daarnaast ook nog Eppstein Barr (klierkoorts) gehad een half jaar terug, dat zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
Maar denken jullie dat die moeheid ook aan de te lage testo gelinkt kan worden? Ik heb een vermoeden dat deze nog steeds niet is wat het moet zijn gezien laag libido. Ik heb nu een afspraak met de endo binnen twee weken maar ik zou graag jullie mening hierover hebben.

Thanks.

heel vervelend allemaal, maar je hebt echt een recente bloedbeeld nodig om het eea te kunnen uitsluiten. anders is het gissen..
ga dus even prikken en bespreek de resultaten met je doc, wellicht is er iets niet in orde. op dbb gaan we je niet verder kunnen helpen

EBV is permanent, daar kom je niet vanaf. Bij mensen met een lager weerstand, wat weer gelinked kan zijn aan lage test waarden, kunnen de symptomen steeds weer optrommelen. Symptomen hiervan kunnen zijn vermoeidheid, pijn aan de keel en depressie. Daarnaast is EBV ook nog is gelinked aan narcolepsie, een slaapstoornis, zoek dat eens op en kijk of je in het profiel past.

• Topic Starter Topic Starter
heel vervelend allemaal, maar je hebt echt een recente bloedbeeld nodig om het eea te kunnen uitsluiten. anders is het gissen..
ga dus even prikken en bespreek de resultaten met je doc, wellicht is er iets niet in orde. op dbb gaan we je niet verder kunnen helpen

Thanks. Ik heb pas nog laten prikken, maar was vergeten naar testo te vragen, want standaard doen ze dit niet. Ik ga morgen opnieuw naar de doc, dan laat ik me werkelijk op alles controleren, want zo kan het niet blijven duren. Ik voel me net een man van 80, ik benchte vorig jaar nog 8 x 140kg en kon 8 x 400kg op de schuine leg press. God, ik ben nu al blij als ik de trap opgeraak... Ik hoop ooit terug keihard te kunnen knallen, want ik mis het enorm...

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jul 2012 om 01:36 ----------

EBV is permanent, daar kom je niet vanaf. Bij mensen met een lager weerstand, wat weer gelinked kan zijn aan lage test waarden, kunnen de symptomen steeds weer optrommelen. Symptomen hiervan kunnen zijn vermoeidheid, pijn aan de keel en depressie. Daarnaast is EBV ook nog is gelinked aan narcolepsie, een slaapstoornis, zoek dat eens op en kijk of je in het profiel past.
Narcolepsie lijkt me niet meteen van toepassing, alhoewel ik de indruk heb dat mijn slaapkwaliteit niet optimaal is. Die EBV is inderdaad wel een mega-eikel. :)

Kan ook depressie zijn.

Ik heb inderdaad onlangs zes weken van extreme emotionele stress doorgemaakt en zat nabij een depressie. Maar ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat dit zo'n enorme fysieke gevolgen geeft (en blijft geven). Die stress is nu (grotendeels) weg, maar fysieke verbetering voel ik nog niet... Het is moeilijk te omschrijven, mijn hartslag schiet omhoog bij de minste inspanning en voel me de hele dag alsof er een trein over m'n lijf is gereden.

Ik heb inderdaad onlangs zes weken van extreme emotionele stress doorgemaakt en zat nabij een depressie. Maar ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat dit zo'n enorme fysieke gevolgen geeft (en blijft geven). Die stress is nu (grotendeels) weg, maar fysieke verbetering voel ik nog niet... Het is moeilijk te omschrijven, mijn hartslag schiet omhoog bij de minste inspanning en voel me de hele dag alsof er een trein over m'n lijf is gereden.

pff ALS dit een depressie is dan is dit slechts het begin, je weet denk ik niet wat een echte depressie inhoudt.
Het kan je helemaal lam leggen.
Ik heb in de afgelopen jaren mijn beste vriend en vader aan longkanker verloren en was in een depressie geraakt.
Pas toen ik begon te begrijpen dat ik in een depressie zat was het halve werk al gedaan want dan kan je stappen nemen om terug te komen.
Net als jou schreef ik eerst al mijn klachten aan andere dingen toe ;)

Maar het hoeft dit niet te zijn, kan ook overtraining zijn of een vitamine tekort, D, ijzer of magnessium.
Maar verder gezegd met betrekking tot het bovenstaande: ik ben geen arts of psychiater dus kan het ook helemaal verkeerd hebben.

Laatst bewerkt:
pff ALS dit een depressie is dan is dit slechts het begin, je weet denk ik niet wat een echte depressie inhoudt.
Ik heb in de afgelopen jaren mijn beste vriend en vader aan longkanker verloren en was in een depressie geraakt.
Pas toen ik begon te begrijpen dat ik in een depressie zat was het halve werk al gedaan want dan kan je stappen nemen om terug te komen.

Maar het hoeft dit niet te zijn, kan ook overtraining zijn of een vitamine tekort, D, ijzer of magnessium.
Maar verder gezegd met betrekking tot het bovenstaande: ik ben geen arts of psychiater dus kan het ook helemaal verkeerd hebben.
Hoi, ben er vrij zeker van dat het geen depressie is, want ben verder eigenlijk vrij gelukkig. Ben enkel zo moe altijd, terwijl ik WEL dingen zou willen doen. Ik heb wel nabij een depressie gezeten door extreme stress, maar die is nu weg, dus het zou de nasleep kunnen zijn. Ik verschiet er enkel van dat dit zo lang kan duren. Misschien ook een combinatie van jaren overtrainen, ik knalde echt wel hard, dan de stress erbovenop, nachtwerk, ... . Gisteren bij de doc geweest, naast de ader geprikt, zat 30 sec op een andere planeet, vasovagale cynope, erg raar! Nu terug voor bloedprikken. Grtz en bedankt.

ook dingen als schildklier laten checken trouwens, kan ook heel vervelende moeheid veroorzaken

Dag jongens,

Gisterenmorgen laten prikken (dus 's morgens is testo normaalgesproken het hoogst van de dag). Erg laag resultaat, zeker voor mijn leeftijd (29). Waarde was 2,37mcg/L oftewel 237ng/dl (referentienorm labo 160 (??) tot 726 ng/dl). Na wat onderzoek lijkt die ondergrens wel EXTREEM laag, daar waar de meeste HRT's vanaf 300 ingezet worden (toch zeker op mijn leeftijd). Dus ik kan er wel vanop aan dat mijn symptomen (verlaagd libido, zeer slechte fysieke recuperatie, depressieve gedachten, angstaanvallen) gelinkt zijn aan de lage testo. Mijn overig bloedonderzoek (ook schildklier) was trouwens helemaal prima, geen enkele afwijkende waarde! Nu nog hopen dat de endo wat meewil, anders ga ik langs de magische medicijnman en haal ik bij hem wat shizzle. ;-)

Grtz.

Hey Hombre, Heb het ook al meegemaakt, mensen moeten afgeven die je graag ziet. Het is het ergste. Mijn afgelopen stressepisode was ook emotioneel (niet werkgerelateerd of zo), dus van de zwaarste soort. Denk op dit moment dat het een combinatie van verschillende factoren moet zijn. Vitamine-, mineralen- of ijzertekorten zijn het zeker niet. Ook geen infectieziekten, geen allergieën, geen schildklierproblemen, ... . Overtraining mogelijk, waarschijnlijk jarenlang fel overdreven om die laatste rep eruit te persen :). Op zich kan dat geen kwaad, maar door veel te weinig cardio (quasi geen) een enorm slechte recuperatie opgebouwd en dan de stress die me onlangs omverblies, daarbovenop laag testogehalte, ... Maak de som maar... Voor mij is de zaak klaar.

Dag jongens,

Gisterenmorgen laten prikken (dus 's morgens is testo normaalgesproken het hoogst van de dag). Erg laag resultaat, zeker voor mijn leeftijd (29). Waarde was 2,37mcg/L oftewel 237ng/dl (referentienorm labo 160 (??) tot 726 ng/dl). Na wat onderzoek lijkt die ondergrens wel EXTREEM laag, daar waar de meeste HRT's vanaf 300 ingezet worden (toch zeker op mijn leeftijd). Dus ik kan er wel vanop aan dat mijn symptomen (verlaagd libido, zeer slechte fysieke recuperatie, depressieve gedachten, angstaanvallen) gelinkt zijn aan de lage testo. Mijn overig bloedonderzoek (ook schildklier) was trouwens helemaal prima, geen enkele afwijkende waarde! Nu nog hopen dat de endo wat meewil, anders ga ik langs de magische medicijnman en haal ik bij hem wat shizzle. ;-)

Grtz.

goed om te horen dat het probleem nu is geconstateerd.
nu een goeie endo zoeken die je kan behandelen ;)

Hey Hombre, Heb het ook al meegemaakt, mensen moeten afgeven die je graag ziet. Het is het ergste. Mijn afgelopen stressepisode was ook emotioneel (niet werkgerelateerd of zo), dus van de zwaarste soort. Denk op dit moment dat het een combinatie van verschillende factoren moet zijn. Vitamine-, mineralen- of ijzertekorten zijn het zeker niet. Ook geen infectieziekten, geen allergieën, geen schildklierproblemen, ... . Overtraining mogelijk, waarschijnlijk jarenlang fel overdreven om die laatste rep eruit te persen :). Op zich kan dat geen kwaad, maar door veel te weinig cardio (quasi geen) een enorm slechte recuperatie opgebouwd en dan de stress die me onlangs omverblies, daarbovenop laag testogehalte, ... Maak de som maar... Voor mij is de zaak klaar.

Gewoon je rust pakken amigo en je tijd nemen en voor je het weet ben je er weer boven op!!!

Hoi alweer.
Ben bij endo geweest. Opnieuw bloed afgenomen.
Testo was 7,41 waar deze tussen 8,64 en 29 moet liggen, dus duidelijk te laag.
Sex Binding Globuline was 9 waar deze tussen 10 en 57 moet liggen...
HGH (groeihormoon) leek me ook wel erg laag! 0,09 ng/ml !
Endo is nu met verlof dus alweer wachten.
Ben nog steeds heel erg moe en futloos.
Het verdere bloedonderzoek was goed.
Wat denken jullie van deze waarden?
Thanks.

Laatst bewerkt:
Wat waren je LH/FSH waarden?

Wat waren je LH/FSH waarden?

LH 4,2 (Ref. 1,2 - 7,8)
FSH 2,7 (Ref. 1,6 - 9,7)
Testosteron 7,41 (Ref. 8,64 - 29,00)
Prolactine 16,9 (Ref. 4,04 - 15,20)
Groeihormoon 0,09 (Ref. < 3,00)
IGF-1 265 (Ref. 116-324)
Insuline 14,7 (Ref. 2,6 - 24,9)
C-peptide 0,94 (Ref. 0,37 - 1,47)
Oestradiol 16 ( Ref. 05-66)
Progesteron 1,26 (Ref. 0,21 - 1,54)
SBGH 9 (Ref. 10 - 57)
TSH 0,72 (Ref. 0,30 - 3,90)
vrije T4: 17,7 (Ref. 10,0 - 28,2)

Wat denk je ervan?

Dat lijkt op primaire hypogonadisme daar je testes niet (genoeg) reageren op LH. Ik weet het fijne er niet van en wanneer iemand nou precies de aandoening heeft (qua definitie) maar dat zal je endo wel kunnen uitleggen of misschien een van de veteranen hier.

krielaardappel weet hier alles over. Het is geen volledig primaire hypogonadisme.
Want de test zit maar net onder de referentiewaarde.

Terug
Naar boven