Fitness Seller

Langer dan 1u trainen, hoe schadelijk is het?

Het gaat er niet om als iemand kan knallen of niet..
als ik wil blijf ik zes uur knallen:)
het gaat erom dat wanneer je 45 min to 1u hebt getraind je anabole hormonen uitgeput raken..iedereen weet dat deze wel belangrijk zijn voor spiergroei :). dus tenzij je kuurt haal je maximale resultaten met 1 uur trainen. deze tijd is berekend inclusief rustpauzes tot 5 minuten. Natuurlijk is dit persoonsgebonden ook ,maar daarom hebben ze de marge genomen 45 min tot 75 min als richtpunt.
Ik ken zeker ook mensen die resultaten hebben met 3u trainen per dag ,maar zijn dit optimale resultaten??
Bovendien moet je nadenken dat elk uur dat je langer traint ,weer 500 tot 600calorieen verloren gaan:) moet je weer ene keer meer volproppen:)
En als je niet geeft om de hormonen die opraken ,denk dan aan de eiwitten als je nog eens 3 uur traint.

Het gaat er niet om als iemand kan knallen of niet..
als ik wil blijf ik zes uur knallen:)
het gaat erom dat wanneer je 45 min to 1u hebt getraind je anabole hormonen uitgeput raken..iedereen weet dat deze wel belangrijk zijn voor spiergroei :). dus tenzij je kuurt haal je maximale resultaten met 1 uur trainen. deze tijd is berekend inclusief rustpauzes tot 5 minuten. Natuurlijk is dit persoonsgebonden ook ,maar daarom hebben ze de marge genomen 45 min tot 75 min als richtpunt.
Ik ken zeker ook mensen die resultaten hebben met 3u trainen per dag ,maar zijn dit optimale resultaten??
Bovendien moet je nadenken dat elk uur dat je langer traint ,weer 500 tot 600calorieen verloren gaan:) moet je weer ene keer meer volproppen:)
En als je niet geeft om de hormonen die opraken ,denk dan aan de eiwitten als je nog eens 3 uur traint.

Fout. Er word altijd gezegt bij lang trainen dat er stresshormoon Cortisol vrij komt. Maar dat kan zijn na 1 uur maar ook na 2 uur ligt helemaal aan het persoon zelf

Cortisol wordt ook wel het stresshormoon genoemd omdat het afgescheiden wordt in de bloedstroom op momenten dat het lichaam lichamelijke of psychologische stress ondervindt. Dit hormoon is echter meer dan slechts een simpele indicator van stressniveau's; het is ook vereist voor het functioneren van vrijwel alle delen van het menselijke lichaam. Het is een steroïde hormoon dat wordt afgescheiden door de klieren van de bijnier, die grenzen aan de nieren. Gebreken of overvloeden van dit cruciale hormoon kunnen leiden tot verschillende lichamelijke symptomen en toestanden, zoals een afname van spiermassa en een toename van in de opslag van lichaamsvet. Dit hormoon is zelfs zo belangrijk dat wanneer het je lichaam niet lukt om het te produceren en je geen synthetische vervanger neemt (zoals bv prednison) je er zelfs aan zult overlijden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cortisol

ligt eraan of je er cardio bij doet. 1 uurtje moet genoeg zijn d8 ik zo

ik train gemiddeld 2 uur per dag.. geen problemen mee.. doe ik al sinds het begin.. maak nog steeds sterke gains ;) achterhaald dus!

ik train zo een 1.5-2 uur per training is dit te veel ???
ik praat ondertussen ook wel nog met mensen en ben nog nie lang bezig
dus ik doe ook wa langere sets met minder gewicht.

Een gemiddelde traning duurt bij mij altijd 1-2 uur, ga ik nu dood? :eek:

Als ik doodga, ga ik dood in de strijd. In het Walhalla zullen de Houten Poorten voor mij wagenwijd open staan en zal ik verwelkomd worden als een van de Gevallene. Het overheerlijke honingwijn & zwijnenvlees zal klaar staan als ik fier overeind binnenloop over een vloer van speren, langs een wand van schilden en ga zitten op de bank van harnassen.... En mijn Broeders zullen mijn naam schreeuwen in eer en het respect zal wederzijds zijn. Elke dag weer zal ik strijden voor Odin en elke avond zal ik geleid worden door de maagdelijke Walkuren naar de Zaal van de Gevallene. Maar ik ga dood in de strijd.

Als ik doodga, ga ik dood in de strijd. In het Walhalla zullen de Houten Poorten voor mij wagenwijd open staan en zal ik verwelkomd worden als een van de Gevallene. Het overheerlijke honingwijn & zwijnenvlees zal klaar staan als ik fier overeind binnenloop over een vloer van speren, langs een wand van schilden en ga zitten op de bank van harnassen.... En mijn Broeders zullen mijn naam schreeuwen in eer en het respect zal wederzijds zijn. Elke dag weer zal ik strijden voor Odin en elke avond zal ik geleid worden door de maagdelijke Walkuren naar de Zaal van de Gevallene. Maar ik ga dood in de strijd.

:thumbs:

ga toch rukken:D

ik train altijd 1 uur als het uitloopt 1.5 u een tijdje trainde ik 45 minuten maar ik merk dat m'n kracht enzo omhoog gaat als ik iets langere pauzes neem inplaats van meteen naar de volgende set te gaan.

Een gemiddelde traning duurt bij mij altijd 1-2 uur, ga ik nu dood? :eek:

Ja over 60 jaar.

OT: 45 minuten is wel erg weinig. Als je carbs en aminos tussendoor drinkt zul je langer kunnen trainen voor je cortisol te hoog wordt.

Ideaal volgens mij is 45 m. tot 1 uur trainen, alles langer dan 1 uur is teveel.
Hangt natuurlijk ook van de intensiteit af, als je bijvoorbeeld nooit tot failure gaat dan kan je gewoon langer trainen, maar in omgekeerd geval heb je je beste pijlen al wel verschoten na een uur.

Terug
Naar boven