XXL Nutrition

Langer dan 1u trainen, hoe schadelijk is het?

Als ik doodga, ga ik dood in de strijd. In het Walhalla zullen de Houten Poorten voor mij wagenwijd open staan en zal ik verwelkomd worden als een van de Gevallene. Het overheerlijke honingwijn & zwijnenvlees zal klaar staan als ik fier overeind binnenloop over een vloer van speren, langs een wand van schilden en ga zitten op de bank van harnassen.... En mijn Broeders zullen mijn naam schreeuwen in eer en het respect zal wederzijds zijn. Elke dag weer zal ik strijden voor Odin en elke avond zal ik geleid worden door de maagdelijke Walkuren naar de Zaal van de Gevallene. Maar ik ga dood in de strijd.

PPPPEEEEEEEEERRRRKKEEEELLLEEEE!

Goed. Mijn trainingen duren:
5 mins cardiowarmup
10 min dynamic stretching
5 min 2 sets low weight compound warmup
20-30min compound
30 min 2 andere oefeningen
15 min assistence
5 min cardiocooldown\
==
~1:30. Ga ik nu deaud?

5 mins cardiowarmup
20-30min compound
15 min assistence
5 min cardiocooldown\
==

deaud ga je zeker niet!

en hoe denken jullie over cardio op rustdagen? gewoon 100 hartslag constante cardio voor 45 minuten, gaat dit tenkoste van groei? ik snap dat het calorieën kost, maar ik vraag mij af of het bepaalde herstellingsprocessen in de war schopt?

Zulke lichte cardio lijkt me eerder juist bevordelijk vanwege een verbeterde bloedsomloop.

en je werd een vet varken toch? ik weet dat je dat afschuift op het vele eten, maar zal ook liggen aan de intensiteit, 3 x pw 20min trainen is niet veel

Had niks met Rippetoes te maken. Ik ging pas veel vet aanzetten toen ik door mijn rugblessure 2 maanden moest stoppen met trainen en maar door bleef eten. Ik heb echt een geweldig cut resultaat behaald met alleen Rippetoes, met vrijwel géén cardio. Het mooie van Rippetoes is juist dat het super intens is, maar voor een hele korte periode (half uurtje), en dus uitstekend voor cutten want je behoud zo meer spier, terwijl je toch veel kcal verbrand.

Bij mij volgende cut ga ik wss weer Rippetoes volgen.

Ik ben altijd 1,5 uur-2 uur aan het trainen, maar pak dan wel 2 spiergroepen.

ik train 4x in de week, twee uren per dag.

met genoeg pauzes tussen elke set, +- 5 min.

Heb ook 61 minuten getraind, 3 jaar coma !

5 mins cardiowarmup
20-30min compound
15 min assistence
5 min cardiocooldown\
==
hmm dood of toch ten minste paar jaar coma, als je natuurlijk niet de juiste suplementen hebt he ! hahaha !
- Alex

De meeste reactie zijn crap!! :eek: (sorry hoor maar het hoe en waarom ontbreekt in de vraag en de reacties)

De tijdsduur van je training kun je varieren en hangt mede af van het aantal keer in de week trainen én van de stofwisseling van de persoon én van de intensiteit van de training én van de doelstelling die iemand heeft én wel of niet spuiten én de mate van getraindheid .. ga nog maar ff door.

Mijn ervaring is 45 min á 60 min maximaal als ik 6 dagen-split-schema heb met alleen zondag rust. En als ik iets meer op volume train soms 60 á 80 minuten, maar dan train ik drie dagen en dan dag rust en dan weer drie dagen et cetera.

Ik heb een stofwisseling van een Lambo, dus langer als een uur vind ik vaak moeilijk, wordt ik duf enzo. Energie is op, concentratie wordt minder, gretigheid verdwijnt. (Eten en drinken heb ik prima op orde.) Moet ik wel zeggen dat ik vaak knetterhard train (trainingsmaatjes die tegen de vlakte gaan heb ik zo nu en dan :rolleyes:)

• Topic Starter Topic Starter
Ik hou het op 4 x 1u per week. Lijkt me meer dan genoeg.

op zondag doe ik altijd een warm up op de loopband om in de stemming te komen en lekker warm te worden +/- 20 min.
Dan krachttraining, met eerst een gerichte warming up (de spiergroep die ik ga trainen dus) +/- 60 min.
Dan doe ik even onderhoud aan de spiergroepen die ik de volgende keer ga doen (warmup, paar setjes normaal 1 set pieken en dan weer afbouwen), +/- 30 min. totaal
en als laatste nog even op de loopband +/- 20min.

Al met al dus dik 2 uur werk en dan nog ff naar huis fietsen en in een warm bad ploffen!

Door de weeks ga ik afhankelijk van mijn werk nog even een uurtje knallen op de spiergroep die ik op zondag ook al gedaan heb.(goede voornemen van 2009 is dat ik dit weer op dinsdag en donderdag ga doen)

Of het een ideaal programma is weet ik niet maar ik voel me er lekker fit bij en ik krimp er ook niet van.

5 mins cardiowarmup
20-30min compound
15 min assistence
5 min cardiocooldown\
==

Ik had niet zo'n goede conditie verwacht

Ik train van wanneer ik opsta totdat ik weer naar bed ga. Ben ik nu ook een beescht?

Terug
Naar boven