XXL Nutrition

langer dan een uur zinloos?

Geen idee..wordt gezegd door diverse pro's en hun trainers..

Al ben ik ook niet helemaal met je eens dat je abs "gewoon" een spiergroep zijn,het is zeker een spiergroep maar ik heb nog nooit een splitschema gezien met abs erin bv..abs worden bijna altijd "naast" de split getrained

Haha dat zijn toch geen argumenten? Wat is het dan? Bv de bekende yates split, pakt hij op borst-bi + schouders-traps-tri dagen zijn buik, om een voorbeeldje te geven.

• Topic Starter Topic Starter
Zit ook snel aan 1,5u. Als ik alleen ben met mp3 kom ik er soms in 1u 15min vanaf. Vind het de ideale trainingstijd, korter is te weinig voor mij, langer komt soms eens voor.

train vaak 1 hoofd spiergroep 4 a 5 oefeningen met 4 a 5setjes en vaak 1 minuut pauze tussen de sets, daarna meestal me 2e spiergroep maar daar doe ik 2 oefeningen voor hooguit.

ben meestal klaar in 45-60min, kan me niet inkomen dat mensen met dezelfde intensiteit als ik er 1.5 uur over doen.

Je ziet nooit split schema's met abs zeg je, dus ik refereer aan de split van yates(meervoudig olympia winnaar). Zomaar eentje uit m'n hoofd waarbij wel abs in zijn schema staat/stond.

Ok cool,maar hij doet het dus steeds "naast" die training,dat is wat anders dan een split,maar daat gaat het ook niet om,ik kan het niet anders argumenteren dan zeggen "pro's en of hun trainers" zeggen en vinden dit of dat,ik weet wel dat je abs trainen fysiek gezien anders is dan alle andere spiergroepen,waarom dat dan buiten dat uur zou mogen vallen..geen idee..de trainingen van diezelfde Yates overigens,ik kan me herinneren dat hij niet eens in de buurt kwam van een uur trainen aangezien hij maar 1 werkset per oefening deed (net zoiets als Wolf nu doet)

Ok cool,maar hij doet het dus steeds "naast" die training,dat is wat anders dan een split,maar daat gaat het ook niet om,ik kan het niet anders argumenteren dan zeggen "pro's en of hun trainers" zeggen en vinden dit of dat,ik weet wel dat je abs trainen fysiek gezien anders is dan alle andere spiergroepen,waarom dat dan buiten dat uur zou mogen vallen..geen idee..de trainingen van diezelfde Yates overigens,ik kan me herinneren dat hij niet eens in de buurt kwam van een uur trainen aangezien hij maar 1 werkset per oefening deed (net zoiets als Wolf nu doet)

ja yates en wolf die hoeven maar te kijken naar gewichten en ze gainen al

Ik train meestal 1 uur en 30 minuten maar ik merk er niet veel van dat ik snel moe word of spieren aan kom

Nog wat aanvullende informatie omdat je nogal zwart wit lijkt te kijken naar katabool en anabool qua hormonen. Laat ik eerst schrijven dat er geen goede of slechte hormonen zijn, er zijn slechts hormonen die bij specifieke lichamelijke activiteiten horen.

Bedankt Jezza voor de info...op zich een heel interessant stuk! Maar mijn reactie was gericht op de opmerking van Parabellum, dat die 60 minuten broscience zou zijn...wat niet zo is. Want bij iedereen komt het lichaam na ongeveer 45 min intensief trainen in katabole stand te staan.

Zit meestal rond 90 minuten.
Snap niet dat mensen in een uur tijd klaar kunnen zijn.

Als ik mijn gemiddelde workout zie, zijn het meestal 6 oefeningen met totaal gemiddeld (inclusief opwarmen) zo'n 25 setjes.
Als ik dat moet afwerken in zeg 50 minuten dan mag ik per setje 2 minuten over doen... En dat is inclusief gewicht wisselen, toestel klaar maken voor volgende oefening (home gym), rust, focus en uitvoeren van oefening zelf...

Gaat em echt niet worden... ???

Kan wel begrijpen dat het iets sneller gaat als je maar naar het volgende toestel hoeft te lopen in een gym, en het gewicht verstellen niet meer inhoud dan een pen omsteken is.

Een set duurt bij mij 20 tot maximaal 30 seconden,dus dan blijven er nog dik 90 sec over..meestal pak ik een minuut of korter rust,incl wisselen van gewichten,met squats of deadlifst niet,dan pak ik 2 tot 3 minuten rust (is ook nodig anders ga ik out :p) maar dat wordt diezelfde training gecompenseerd door "andere" lichtere oefeningen te doen met max 30 sec rust..

Ik zal wel een mietje zijn maar met met de intensiteit waarmee ik mijn sets en reps wegknal..kun je me na een uur echt bij elkaar vegen :o

2 minuten per setje lijkt me juist meer dan voldoende.

Deed altijd drie kwartier, nu met fullbody wel ruim een uur kwijt.

Heb inderdaad wat meer rust nodig bij squat en deadlift. Dan ga ik niet onmiddelijk schijven staan verwisselen.

Train de ene keer 60 minuten en de andere weer 90 minuten.
Ik ben niet zo met de tijd bezig ...... trainen is voor mij ook een zekere ontspanning
Soms klets ik wat .... en de andere keer staat mijn focus totaal op de reps.
In de tijd van Arnold trainde ze de hele dag door als ze zin hadden, daar zijn ze nu weer op terug gekomen en misschien is het over 5 jaar weer totaal anders
tja dus wat is nu goed? ik denk dat wat voor jou werkt

Terug
Naar boven