AndroidHealthClinic

Langer en gezonder leven door CR/IF

Zolang je clean eet, zoals de BB 'dieet' normaliter er uit ziet, is nog altijd veel gezonder dan wat de 'average joe' eet.

En aantal kcals en ongezond zijn zegt weinig zo lang je het maar weer verbruikt.

Zolang je clean eet, zoals de BB 'dieet' normaliter er uit ziet, is nog altijd veel gezonder dan wat de 'average joe' eet.

En aantal kcals en ongezond zijn zegt weinig zo lang je het maar weer verbruikt.

Daar geloof ik niet in.
De gemiddelde persoon eet inderdaad niet zoals het hoort, veel slechte kcal etc, die gaan dan ook snel dik worden en zullen sowieso niet erg gezond eten.

Maar de enorme hoeveelheden pasta en vlees etc hmm, ik heb er mijn twijfels bij of dit op termijn geen sporen nalaat.

• Topic Starter Topic Starter
Het klopt inderdaad dat het zoveel toedienen van voedsel niet per se goed is voor je darmen en maag. Zelf merk ik dat sinds ik vast mijn systeem veel rustiger en efficiënter is. Daarmee bedoel ik dat ik ook veel minder poep sinds IF. Juist mede doordat er niet zoveel bloed naar je darmen en maag wordt gestuurd je ook productiever bent en al die bloed naar je hersenen gaat, vandaar dat je handen of voeten kouder aanvoelen tijdens een fast omdat al het bloed naar de hersenen gaat.

Carbs zijn sowieso slecht, ik probeer dan ook zo min mogelijk carbs te eten. Wij zijn gemaakt voor eiwitten en vetten en niet voor carbs, wij kunnen dan ook prima overleven zonder carbs.

ik word te chagerijnig tijdens fasten en als ik minder dan 2500 kcal inneem val ik af en dat wil ik niet.

Het is nooit bewezen dat weinig eten van carbs en veel proteïne zorgt voor langer leven. Het is alleen opvallend dat mensen die weinig eten(die leven in een moderne samenleving) vaak langer leven.

Verder is er nog weinig bekend hierover.

Alles wijst erop dat het juist DE manier is hoe wij mensen zouden moeten leven.

Carbs zijn sowieso slecht, ik probeer dan ook zo min mogelijk carbs te eten.

Wat heerlijk dichtgetikt. Wij zijn helemaal nergens voor gemaakt en er is ook geen manier waarop wij zouden moeten leven.
De evolutie heeft ervoor gezorgd dat we zowel vet, eiwit als koolhydraten kunnen gebruiken voor energie, simpelweg omdat meer mogelijkheden voor het onttrekken van energie uit de omgeving de fitness verhoogt in tijden van schaarste. Het is dus onzin om te stellen dat 'carbs' sowieso slecht zijn, of dat jouw levensstijl 'DE manier is hoe wij mensen zouden moeten leven'.

vroeger konden mensen niet ouder worden dan 30 jaar. mischien kwam dat doordat mensen niet zo gezond of genoeg of een gevarieerd etenspatroon hadden?

vroeger konden mensen niet ouder worden dan 30 jaar. mischien kwam dat doordat mensen niet zo gezond of genoeg of een gevarieerd etenspatroon hadden?

als ik god moet geloven was de oudste man ooit 969.

maarja, in die onzin geloven we natuurlijk niet

Oh lord...
Heeft er niemand meer een verleden waarin ze ooit eens een boek lazen of alle school info van je harddisk in je hoofd gewist ofzo.

Vroeger waren de levensomstandigheden in barslecht tov nu.

Geen/slechte hygiene,geen/ondermaatse medische kennis,geen/onvolledige wetenschappelijke kennis onder andere...

Ziekte/verwondingen+geen/niet adequate behandeling door gebrek aan of beperkte kennis leidde in de meeste gevallen tot de dood.

En dan spreken we nog niet over de maatschappelijke omstandigheden van de lagere klasse. Voedsel alleen doet het niet.

Ik vind leangains gewoon vervelend want je eet alles wat je normaal op een dag eet binnen een timewindow van 8 uur... daar heb ik gewoon geen tijd voor en dan wordt het proppen...

• Topic Starter Topic Starter
Wat heerlijk dichtgetikt. Wij zijn helemaal nergens voor gemaakt en er is ook geen manier waarop wij zouden moeten leven.
De evolutie heeft ervoor gezorgd dat we zowel vet, eiwit als koolhydraten kunnen gebruiken voor energie, simpelweg omdat meer mogelijkheden voor het onttrekken van energie uit de omgeving de fitness verhoogt in tijden van schaarste. Het is dus onzin om te stellen dat 'carbs' sowieso slecht zijn, of dat jouw levensstijl 'DE manier is hoe wij mensen zouden moeten leven'.

Lolz.

Wat ik probeer te zeggen is dat wij mensen niet per se carbs nodig hebben om gezond te leven. IMO zijn carbs de kanker van de samenleving maar dat is mijn mening.

Ik zeg ook helemaal niet dat mijn 'levensstijl' DE manier is maar ik ben er van overtuigd dat als er geen carbs meer zijn en mensen meer richting de eiwitten en de vetten zouden neigen het meer ten goede doet dan met carbs, zoals oorspronkelijk.

---------- Post toegevoegd Sun 19 Aug 2012 om 17:17 ----------

Ik vind leangains gewoon vervelend want je eet alles wat je normaal op een dag eet binnen een timewindow van 8 uur... daar heb ik gewoon geen tijd voor en dan wordt het proppen...

Sommige mensen bulken zelfs met een window van 4 uur. :D

Wat je zou kunnen doen is meer richting hoog Kcal eten neigen (wel gezond ofc). Noten bijvoorbeeld zijn hoog in Kcals, eiwitten en vetten. :D

---------- Post toegevoegd Sun 19 Aug 2012 om 17:18 ----------

als ik god moet geloven was de oudste man ooit 969.

maarja, in die onzin geloven we natuurlijk niet

:eek: :roflol:

Maar als je dan terug komt op het punt van rotting: gaat dit niet allemaal erger worden als je al je calloriën in een klein window (4 uur) gaat eten.

Mensen in de oertijd werden ook gewoon 80 jaar als ze niet stierven bij de geboorte, door wilde dieren, oorlogen of een verkoudheid. De gemiddelde leeftijd was misschien 30 jaar door onder andere hoge sterfte bij de geboorte en sterfte aan banale ziektes maar mensen konden toen echt wel oud worden hoor.

Carbs zijn sowieso slecht, ik probeer dan ook zo min mogelijk carbs te eten. Wij zijn gemaakt voor eiwitten en vetten en niet voor carbs, wij kunnen dan ook prima overleven zonder carbs.

Carbs zijn niet per se slecht maar wel overrated.

Wat zijn jou behaalde resultaten met 3 dagen vasten?

Zeer interessante documentaire. Ik moest ook plots denken aan het boek "Rock Iron Steel" van Steve Justa. Hij raadt aan om één dag per week te vasten. Daar gaf hij niet echt een onderbouwde reden voor, maar hij was blijkbaar wel op het goede spoor.

2000% HGH-verhoging, manmore mode here I come.

Interessant, maar zit in de bulk.

Intermittent fasting was toch ook goed in de bulk? (Geen nadelige effecten op de gains.)

En heeft 16 uur vasten ook echt van deze voordelen?

Kortom, is het het misschien waard om IF te gaan doen in mijn bulk? (Met Bulk calorie inname.)

Terug
Naar boven