AndroidHealthClinic

Langzame eiwitten mbt opname in slaap

Burgtie

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Goedeavond,

Ik zat even te redeneren.. ik, net zoals de meeste hier nemen kwark oid voor het slapen gaan voor de caseïne eiwitten om de nacht door te komen. Dit komt neer op zo'n 40 gram eiwit gemiddeld.

Mijn vraag, is dit genoeg, oftewel hebben je spieren genoeg aan rond de 40 gram eiwit voor de hele nacht(7-9uur slaap)? Aangezien je ongeveer 30gram eiwit elke 2 á 3 uur pakt door de dag heen. Ik weet dat je stofwisseling langzamer werkt als je slaapt, maar dan nog.

Hoe weten we of die genoeg is? Zijn er enige onderzoeken hierna gedaan ?

Zou er graag wat meer over weten namelijk.

Mvg,

Goedeavond,

Ik zat even te redeneren.. ik, net zoals de meeste hier nemen kwark oid voor het slapen gaan voor de caseïne eiwitten om de nacht door te komen. Dit komt neer op zo'n 40 gram eiwit gemiddeld.

Mijn vraag, is dit genoeg, oftewel hebben je spieren genoeg aan rond de 40 gram eiwit voor de hele nacht(7-9uur slaap)? Aangezien je ongeveer 30gram eiwit elke 2 á 3 uur pakt door de dag heen. Ik weet dat je stofwisseling langzamer werkt als je slaapt, maar dan nog.

Hoe weten we of die genoeg is? Zijn er enige onderzoeken hierna gedaan ?

Zou er graag wat meer over weten namelijk.

Mvg,

Je stofwisseling werkt niet zozeer langzamer. Je verbruikt minder calorieën omdat je minder beweegt (duh). En hoe kom je erbij dat je lichaam 20 a 30 gram per uur verbruikt overdag. Het feit dat jij ze eet wil nog niet zeggen dat ze voor de volgende maaltijd alweer opgenomen zijn.

In ieder geval 6 tot 8 uur na een complete maaltijd (denk slow protein) worden er nog steeds amino's opgenomen Misschien wel langer zelfs (kan de studie niet meer vinden).

Langzame eiwitten als Caseine of Micellar Caseine kunnen zorgen voor een aminozuur afgifte tot 7 uur.

Zover was de TS ook al:rolleyes:

Hij vroeg zich af of die 40-50 gram eiwit voor de 8 uur slaap voldoende is. aangezien je overdag om de 2 uur (als het goed is) eet. en meer eiwitten tot je neemt.

Je kan ook 750 gram kwark eten:D

Terug
Naar boven