Fitness Seller

Eiwit opname + medicatie.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe mij nog steeds dom voor, dat is omdat ik bang ben!

Ik weet dat ik epilepsie heb, maar ik kan dat vrijwel niet accepteren. Ik weet niet beter dan dat ik gek ben.

Ik wil gewoon liever de gevangenis in zodat ik rust heb.

Ik ben moe.

Maar om echt heel eerlijk te zijn weet ik dat de natuur niet gemaakt is voor mensen zoals mij! In oorsprong zou ik het niet kunnen overleven en zie geen enkele nut van voortplanting of verbruik van grondstoffen. Ik besef mij heel goed dat ik slechts een nutteloos product ben van de samenleving die in natuurlijke omgeving niet zou kunnen overleven.

Ik weet dat ik ook slechts een chemisch organisme ben die zich slechts op vage verbindingen in mijn hersenen redeneer zonder een doel. Er is hierna niets, er is geen hoger doel. Waarom nog steeds niet? Voortplanting! reproductie, meer niet! Doe er niets mee omdat ik niet de juiste sleutelgat kan vinden. Maar mijn leven is compleet zinloos verder. En heb echt extreem veel genoegen uit het leven gekregen! Waar een ander denkt wat een t*ring zooi, denk ik.... na ja, ik heb veel dingen mee gemaakt die je als normaal persoon niet zou meemaken. Ik weet dat ik extreem gelukkig mag zijn en echt extreem veel dingen heb meegemaakt die een ander nooit zou kunnen ervaren, van het ergste tot het mooiste. E is alleen geen doel, ik ben niet productief of breng geen voortgang.

Ik begrijp goedmoedige reacties, maar het is slechts een sputtertje op mijn bestaan. Ik wou dat ik kon geloven, maar ik ben slechts een samenstelling van verbindingen. Er is hierna helemaal niets! Er is geen natuur meer, er is geen drang meer. Er is voor mij geen reden om te vechten en te willen overleven, maar als ik in de jungle zat zonder mensen, dan was ik koning!

@Galen Hmm ik leg het verkeerd uit denk ik. Ekkes opnieuw:

Dit is overigens wat ik van gluten begrijp hoe die reactie ontstaat (ik heb hier materie over voor je zal ik straks even zoeken ben er namelijk een artikeltje over aan t tikken). Ik doe het even in de Wipneus en Pim vorm die ik prefereer zodat een eventuele meelezer het ook nog snapt. Ik ben overigens gisteren pas ermee begonnen dus kan zijn dat ik niet alles tot in de puntjes begrijp.

EDIT:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3384703/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21248165

---------------------------------

Je eet gluten. Gluten is eigenlijk niks meer dan een eiwit dat o.a. in sommige graansoorten voorkomt. Dit komt in je dunne darm terecht. De dunne darm "sorteert" min of meer wat het aan voedingsstoffen mee wilt geven aan onder andere de bloedbaan en wat het daar niet in wilt hebben. Eiwitten worden in principe niet geaccepteerd, deze worden eerst afgebroken in aminozuren en dan mogen de meesten vrolijk verder. Dit gebeurt allemaal door middel van een soort filtersysteem dat de afstand tussen de darmwandcellen vergroot en verkleint.

Op die manier kunnen "grotere" macromoleculen er niet doorheen waaronder dus gluten. Je bloed kan daar gewoon niet zoveel mee. Het "open en dicht" gaan van dit filtersysteem wordt getriggert door een eiwit genaamd zonuline.

In het eiwit gluten zit een eiwitgroepje dat gliadine heet. Gliadine triggert op zijn beurt de aanmaak en het functioneren van zonuline. Dus gluten eten zorgt er eigenlijk voor indirect voor dat er een te grote trigger ontstaat en hierdoor gaan de darmwandcellen teveel openstaan. Dat noem je dan een leaky gut. Er kan dan vanalles erdoorheen dat er eigenlijk niet doorheen hoort te gaan.

Er komt zodoende allerlei spul in je bloedbaan terecht dat er niet thuishoort en je immunsysteem denkt "ey madderfakkers, opzouten" en valt dit aan. Hence een autoimmuunreactie. Dit gebeurt ook bij mensen zonder coeliakie, deze reageren er alleen veel minder heftig op.

------------------------------

Wat ik dus in den beginne alleen wilde zeggen is dat er geen eiwitten in je bloedbaan terecht komen tenzij je gliadine (gluten) consumeert (of een aandoening of infectie hebt). Aangezien dit voor bijna iedereen geldt wilde ik dit alleen even toevoegen ter volledigheid. Je wordt er dus niet per se heel ziek van als er eiwitten in je bloedbaan terechtkomen, zolang je lichaam in staat is dit weer te herstellen.

Dus eigenlijk een gigantische tekst om een kleine misvatting te corrigeren.

@4me even met het oog op de bovenstaande posts die je deze nacht in een wat lijkt minder stabiele fase hebt toegevoegd: een leaky gut wordt steeds meer in verband gebracht met zaken als depressie, alzheimer en nog een serie brainaandoeningen. Wellicht nuttig om eens naar te kijken. Uit mijn hoofd heeft Dr Fansano of Fasano vrij veel onderzoek naar dit soort dingen gedaan.

Ten tweede, is een ketoon dieet sowieso niet the way to go voor mensen met epileptische problematiek?

Laatst bewerkt:
Interessante reactie pescatore. Ik had nog nooit van zonuline gehoord, en passeren van grote eiwitten, ga me eens bijlezen :) Overigens moet het immuunsysteem ook wel door de darmwand heen kunnen. Het staat me bij dat er IgE gevonden wordt aan de kant van de darminhoud als je een parasieten besmetting hebt. Dus mogelijk wordt het gluteneiwit ook al aangevallen voordat het de darmwand gepasseerd is.
Zo zie je maar: ik heb te snel iets geroepen, waar toch weer meer aan de hand lijkt te zijn.

En voor @4me : blijkbaar zijn je medicijnen wel erg zwaar, en ik zou toch maar voorzichtig zijn om erg af te wijken van het advies over opname en combineren met maaltijden. Maar dat is mijn gevoel....

Interessante reactie pescatore. Ik had nog nooit van zonuline gehoord, en passeren van grote eiwitten, ga me eens bijlezen :) Overigens moet het immuunsysteem ook wel door de darmwand heen kunnen. Het staat me bij dat er IgE gevonden wordt aan de kant van de darminhoud als je een parasieten besmetting hebt. Dus mogelijk wordt het gluteneiwit ook al aangevallen voordat het de darmwand gepasseerd is.
Zo zie je maar: ik heb te snel iets geroepen, waar toch weer meer aan de hand lijkt te zijn.

En voor @4me : blijkbaar zijn je medicijnen wel erg zwaar, en ik zou toch maar voorzichtig zijn om erg af te wijken van het advies over opname en combineren met maaltijden. Maar dat is mijn gevoel....
Zoals ik al zei, ik ben er een 2-delig artikel over aan het schrijven. Deel 1 wordt een beetje wat gluten zijn wat ze doen en welke problemen dit kan veroorzaken.

Deel 2 wordt een stuk over hoe je dit realistisch moet zien in een dageijkse context. Dus meer de toepassingen.

--------------------

Stuur je eventueel wel ff een linkje als je dat interessant vindt. Deel 1 zal deze week wel klaar zijn. Deel 2 wordt iets lastiger omdat het wat minder statische materie is. Zal dus iets langer duren.

Zoals ik al zei, ik ben er een 2-delig artikel over aan het schrijven. Deel 1 wordt een beetje wat gluten zijn wat ze doen en welke problemen dit kan veroorzaken.

Deel 2 wordt een stuk over hoe je dit realistisch moet zien in een dageijkse context. Dus meer de toepassingen.

--------------------

Stuur je eventueel wel ff een linkje als je dat interessant vindt. Deel 1 zal deze week wel klaar zijn. Deel 2 wordt iets lastiger omdat het wat minder statische materie is. Zal dus iets langer duren.
Dit stukje zet wat kanttekeningen bij enkele beweringen van Fasano: http://chrismasterjohnphd.com/2011/04/06/what-no-one-is-saying-about-zonulin-is/

Bedoel je met filtersysteem de regulatie van de tight junctions tussen de enterocyten? Want dit (paracellulair) is niet de weg hoe het gros van de aminozuren, di- en tripeptiden wordt geabsorbeerd. Dit gebeurt d.m.v. aminozuur- en peptidetransporters op de membranen van de enterocyten. (zo interpreteer ik je tekst in ieder geval)

Op die manier kunnen "grotere" macromoleculen er niet doorheen waaronder dus gluten. Je bloed kan daar gewoon niet zoveel mee. Het "open en dicht" gaan van dit filtersysteem wordt getriggert door een eiwit genaamd zonuline.

In het eiwit gluten zit een eiwitgroepje dat gliadine heet. Gliadine triggert op zijn beurt de aanmaak en het functioneren van zonuline. Dus gluten eten zorgt er eigenlijk voor indirect voor dat er een te grote trigger ontstaat en hierdoor gaan de darmwandcellen teveel openstaan. Dat noem je dan een leaky gut. Er kan dan vanalles erdoorheen dat er eigenlijk niet doorheen hoort te gaan.

Er komt zodoende allerlei spul in je bloedbaan terecht dat er niet thuishoort en je immunsysteem denkt "ey madderfakkers, opzouten" en valt dit aan. Hence een autoimmuunreactie. Dit gebeurt ook bij mensen zonder coeliakie, deze reageren er alleen veel minder heftig op.
Ah, dit wist ik niet. Blijkt dus inderdaad dat gliadine door activatie van een receptor de zonuline-aanmaak stimuleert, wat vervolgens weer de permeabiliteit van de darmwand vergroot door het 'openen' van de tight junctions. Ik wist in alle eerlijkheid geeneens dat die tight junctions actief gereguleerd werden in volwassenen.

Bedoel je met filtersysteem de regulatie van de tight junctions tussen de enterocyten? Want dit (paracellulair) is niet de weg hoe het gros van de aminozuren, di- en tripeptiden wordt geabsorbeerd. Dit gebeurt d.m.v. aminozuur- en peptidetransporters op de membranen van de enterocyten. (zo interpreteer ik je tekst in ieder geval)
Ja die bedoelde ik idd. Ik wist alleen niet zo goed wat het NL woord was. En ja klopt idd ik ben alleen niet zo goed op de hoogte van de exacte dunne darmwerking zoals je dat hier omschrijft, maar veel wordt wel opgenomen zoals het hoort idd. Zal komende week al een stuk beter zijn als ik wat beter ga kijken hoe dat allemaal reilt en zeilt. Zo leer ik dingen iig, puzzelstuk voor puzzelstuk.

Ah, dit wist ik niet. Blijkt dus inderdaad dat gliadine door activatie van een receptor de zonuline-aanmaak stimuleert, wat vervolgens weer de permeabiliteit van de darmwand vergroot door het 'openen' van de tight junctions. Ik wist in alle eerlijkheid geeneens dat die tight junctions actief gereguleerd werden in volwassenen.
Moet ook nog redelijk veel onderzocht worden op dit gebied dus er zal de komende jaren nog wel eea genuanceerd worden gok ik zo. Vooral op het grijze gebied tussen immuunresponses, tarwe-allergieën en andere klachten waar niet echt biomarkers van bekend zijn. Zijn nog heel veel blinde vlekken, maar het is op zich al goed dat er in grote lijnen wat duidelijkheid komt.

Op dit moment, als je geen klinische aandoening hebt, kom je namelijk al heel snel in boomknuffelland terecht waar geen enkele nuance mogelijk lijkt.

Ik zou graag op vakantie willen naar boomknuffelland. Samen met @Hoody.

@4me even met het oog op de bovenstaande posts die je deze nacht in een wat lijkt minder stabiele fase hebt toegevoegd: een leaky gut wordt steeds meer in verband gebracht met zaken als depressie, alzheimer en nog een serie brainaandoeningen. Wellicht nuttig om eens naar te kijken. Uit mijn hoofd heeft Dr Fansano of Fasano vrij veel onderzoek naar dit soort dingen gedaan.

Lekkende darmen en autisme...... Epilepsie en autisme.....

Onstabiliteit komt door uitputting en verval in muziek omdat ik dan geen woorden meer heb en het uit muziek moet halen als het om gevoel of emoties gaat. Voor de rest absorbeer ik gewoon veel informatie die ik in allerlei laden heb opgeborgen maar nog niet in 1 dosier. Ik heb daar ook geen haast mee omdat ik de tijd kan nemen.

Laatst bewerkt:
Dit is overigens wat ik van gluten begrijp hoe die reactie ontstaat

Ik ben hier gestopt met lezen omdat ik al wist dat je het lekkende darm syndroom zou gaan benoemen, het is het volgen van patronen. Mijn uitkomst kan telkens beïnvloed worden door nieuwe informatie en die gebruik ik van iedereen waar ik het vandaan kan halen. Bin there, done that! Ik scrape gewoon de informatie.

Ik bereken slechts uitkomsten en maak een kans berekening. Na deze woorden moet dit woord komen, hier moet ik lachen, hier moet ik boos worden. Ik ga nooit een discussie aan omdat ik niet in staat ben om dit te winnen en niet weet welke woorden ik moet gebruiken. Ik blijf oneindig wachten met antwoorden en val niet aan totdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen en dan is brute force effectief.

Ik weet alleen maar dat het een stuk makkelijker is geworden en het al een wonder is dat ik nu redelijk met jullie kan communiceren. Normaal gesproken is dit een leeg veld en voel ik geen antwoord en zie slechts een leeg blad en begrijp niemand. Ik ervaar nu dat er mensen reageren op mij.

Het is echt heel raar omdat de wereld echt begint te worden.

Het leven is nog nooit zo tastbaar geweest en zo realistisch, normaal gesproken zou alles uit kleur, geur en smaak bestaan. Ik ben nog nooit zo wakker geweest en wil steeds dieper slapen. Hoe meer ik slaap, hoe meer wakker ik begin te worden.

Daar waar mensen denken wow de medicatie is wel heel erg zwaar.... een half jaar geleden zou je niet met mij kunnen praten.

Terug
Naar boven