AndroidHealthClinic

last rug na rows

Bonkje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
66kg
Goedenavond

Na het doen van zowel barbell bent over rows als dumbbell rows krijg ik een zeurende pijn in het midden van mijn bovenrug. Dit begint een paar uur na mijn training. Bij pull ups heb ik hier geen last van. De pijn is na 2 dagen weer volledig verdwenen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Naar mijn idee voer ik de oefeningen goed uit en houd ik mijn rug recht.

Alvast bedankt

• Topic Starter Topic Starter
Nee dat zou ik wel willen maar dit voelt anders.

Ik weet niet hoe het wel voelt, maar spierpijn voelt bij mij in mijn rug bijna hetzelfde als pijn van gewricht oid.
Ik weet nu wel hoe het te onderscheiden, maar dit was in het begin lastig.

Heb je extra pijn bij bepaalde bewegingen ofzo?

Het wordt niet extra pijnlijk bij bepaalde bewegingen, maar als ik een bolle rug maak is het een paar tellen weg en komt het langzaam terug. Het is moeilijk te omschrijven maar het voelt aan alsof het heel stijf is of alsof er iets vast zit. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Bedankt voor het mee denken

Het wordt niet extra pijnlijk bij bepaalde bewegingen, maar als ik een bolle rug maak is het een paar tellen weg en komt het langzaam terug. Het is moeilijk te omschrijven maar het voelt aan alsof het heel stijf is of alsof er iets vast zit. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Bedankt voor het mee denken

Nja het klinkt voor mij als spierpijn, maar ik heb dan ook niet veel verstand van rugklachten, behalve dan dat mijn onderrug soms gevoelig is, maar dit is meer stekende pijn ipv wat jij omschrijft.

Als je het echt vaak hebt kan een bezoekje aan de arts of fysiotherapeut misschien wat helderheid geven erover.

Bedankt. Ik zal het in de gate houden en misschien zit ik er naast en is het toch spierpijn. Maar is een paar uur na een training al spierpijn niet erg snel?

Bedankt. Ik zal het in de gate houden en misschien zit ik er naast en is het toch spierpijn. Maar is een paar uur na een training al spierpijn niet erg snel?

Meestal begint ''normale'' spierpijn (dus niet overbelasting) tussen de 24 en 48 uur na je training, dus als het spierpijn is dan is het spierpijn door eventueel overbelasting of verzuring, maar dat voelt meer brandend of verkrampt aan.
Heb je het echt alleen bij rows?

Kan je je gewichten eens posten, dus inclusief warming up, werksetjes en hoeveel je max is op die row (en wat voor row je allemaal doet)?

Hopelijk hebben andere ook andere inzichten hierop, mensen die meer over dergelijke klachten weten dan ik :p

klinkt IMO als de spierpijn die ik krijg van rackpulls. (rhomboid spier)
beetje stijf en minder branderig dan andere spierpijn.
als je de oefening goed doet lijkt het me kleine kans dat het niet een spierprobleem is.

dat het zo vroeg begint klinkt als verzuring, heb je geprobeerd om een cooling down te doen voor die spiergroep?
kan zijn dat de afvalstoffen niet weg kunnen uit je spier en het daarom zo erg is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Barbell bent over row doe ik met 50kg en dan 4 sets van 8-12 reps en een warming up setje van 15 reps met ongeveer de helft van het gewicht. Bij dumbbell rows precies hetzelfde maar dan met 25 kg.
Ik trouwens full body dus doe beide oefeningen op een andere dag.
Ik doe eigenlijk nooit een cooling down dus daar kan het probleem wel liggen. De eerst volgende keer ga ik het proberen bedankt.

Het hoeft niet aan cooling down te liggen, meestal aan warming up.
Als ik het goed begrijp doe jij met BOR:

15x25
4x8-12x50

Probeer eens:
10x30
5x35
3x45
3x8x50

Bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik van 3x8x50 4x8x50 maak.

Kan ook, maar probeer die opbouw eens en kijk dan even of het nog hetzelfde is.

Had hetzelfde probleem. Traps versterken of zwemmen.

Terug
Naar boven