Fitness Seller

Last van scheenbeen.

rusten en masseren.. zo een irritatie kan heel lang aanhouden!
en ibuprofen wegens de ontstekingsremmende werking! ooh niet trainen dus.. ik weet niet welke wijsneus zegt dat je een irritatie meer moet irriteren!

Ik heb er nu ook weer last van....voorlopig alleen ff met hometrainer cardio :) dan zet ik haast geen druk erop! Krijg hier echt een moeie poot van.

Waarschijnlek zoiets als een stressfractuur!
Heb dit 4 maanden geleden gehad aan mijn schouder.
Er waren barstjes ontstaan in de bovenarm ter hoogte van schouder.
Het enige wat ik moest doen is er voor zorgen dat mijn schouderspieren veel sterker worden (waren niet goed genoeg getraind)
Scheenbeen daar onstaat dit ook dikwijls.

Kijk maar op google naar stressbreuk of stressfractuur...

grtz

Mocht je er echt last van blijven houden ga dan naar de doc/fysio. met rusten alleen gaat 't iig niet weg. Je kan dan werken met een inteval loopschema enz.

als je al in een verder gevorderd stadium zit dwz dat je er al een tijdje mee rond loopt dan kan dit ook operatief verholpen worden, is een kleine ingreep waarbij ze 2 sneetjes in je scheen maken. Als ik me niet vergis revalideer je erna een paar maanden. Opereren word alleen gedaan als je aan de buitenkant van je scheen last hebt.

Blijf er vooral niet lang mee lopen want dit kan chronisch worden. (ik spreek uit ervaring)

kan ook een scheenbeenontsteking zijn.heb ik zelf ook veel last van gehad.als je daarmee naar de doktor gaat geeft die je pillen mee die de ontsteking remt.en veel rusten helpt ook.

Mocht je er echt last van blijven houden ga dan naar de doc/fysio. met rusten alleen gaat 't iig niet weg. Je kan dan werken met een inteval loopschema enz.

als je al in een verder gevorderd stadium zit dwz dat je er al een tijdje mee rond loopt dan kan dit ook operatief verholpen worden, is een kleine ingreep waarbij ze 2 sneetjes in je scheen maken. Als ik me niet vergis revalideer je erna een paar maanden. Opereren word alleen gedaan als je aan de buitenkant van je scheen last hebt.

Blijf er vooral niet lang mee lopen want dit kan chronisch worden. (ik spreek uit ervaring)

Ik denk dat je scheenbeenvliesontsteking/irritatie (periostitis) verwart met compartimentsyndroom.

Wat ik lees duid op een scheenbeenvliesontsteking. Ik heb het zelf ook gehad en heb 8maanden niet hardgelopen hierna was het voorbij. Ik lees dat je ondanks de pijn enzo nog steeds blijft hardlopen mijn advies is stoppen en wel onmiddelijk. Het is een chronische blessure wacht een x aantal maanden en bouw daarna weer heel rustig op. Als je dan nog pijn voelt stop onmiddelijk en neem rust.

Precies dezelfde pijn gehad, in de tijd dat ik ook nog best veel cardio deed. Echt zon stekende pijn in je scheenbeen. Ik had ergens gelezen dat wanneer je hier langer mee gaat hardlopen, je kans hebt op beenvliesontsteking (ik weet verder niet of iemand mij daar meer over kan vertellen??) Maar daardoor ben ik nu ook een tijdje gestopt met hardlopen, omdat ik geen zin heb in verneuking van mijn scheenbeen.

Terug
Naar boven