AndroidHealthClinic

Last van schouder met squaten

Sandur

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
99kg
Hallo,

Ik train nu zon 10 jaar afwisselend kickboxen bodybuilding heb een tijdje geleden mijn schouder 2 x uit de kom gehad nu ben ik daarvan redelijk tot goed hersteld geen last meer met trainen borst, schouders etc.

Alleen als ik ga los squaten krijg ik veel pijn in mijn schouder omdat die stang erop rust nou doe ik front squat maar heeft minder effect op mijn benen hebben jullie miss suggesties?

Front SQ, Zercher SQ, Hack SQ, Lunges, Step ups, RMDL, DL

Ik snap btw. niet hoe je quads nou niet kunnen groeien met Front squats???
Imo de beste oefening voor quads....

In principe heeft je schouder niks te verduren als je goed in balans bent. Pak 'em anders iets breder?

of koop een safety squat bar.

full front squats heeft daadwerkelijk ook een grote waarde hoor
+ idd hack/zercher squats - kan je eind komen

Misschien kan je de stang iets lager op je rug leggen, zodat hij niet op je schouders rust, maar meer op het onderste gedeelte van je traps.

Als dit ook niet werkt kan je inderdaad het beste naar variaties op de backsquat gaan kijken. Front squats zou ik als eerste proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien kan je de stang iets lager op je rug leggen, zodat hij niet op je schouders rust, maar meer op het onderste gedeelte van je traps.

Als dit ook niet werkt kan je inderdaad het beste naar variaties op de backsquat gaan kijken. Front squats zou ik als eerste proberen.

Ik heb meerdere mogelijkheden geprobeerd indd breder pakken smaller pakken etc.... maar het euvel zit hem in dat in mijn arm eromheen draai en daardoor word die schouder pijnlijk. Front squats hebben daarna indd mijn voorkeur maar kan niet zo zwaar als back squats,... toch het gevoel dat mijn ontwikkeling achterblijft miss ook wel tussen de oren,...

bij mij zit die op me traps

Als je schouder al een paar keer uit de kom is geweest, ben je over het algemeen goed de lul. Dit blijft 9 van de 10 keer terug komen.

Een maatje van mij ondergaat 2 operaties, waarbij hij minstens een jaar is uitgeschakeld. Ik zou zeggen, voorkom alle oefeningen waar je last bij krijg. Straks is er geen weg terug.

Misschien niet het antwoord wat je wil horen.

Terug
Naar boven