Kvind het leuker dat het een langere greep is voor tbar row. Kan je nog wat wat meer met je triceps werken. Ik doe hem wel redelijk voorovergebogen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kvind het leuker dat het een langere greep is voor tbar row. Kan je nog wat wat meer met je triceps werken. Ik doe hem wel redelijk voorovergebogen.

met je triceps werken bij een tbar row?
dan doe je denk ik toch een andere tbar row dan ik![]()
ja maar als je zo een close grip handvat hebt kun je daar een lange stang doorsteken en dan heb je zo ook een handvat voor een tbar rowKvind het leuker dat het een langere greep is voor tbar row. Kan je nog wat wat meer met je triceps werken. Ik doe hem wel redelijk voorovergebogen.
Hoezo?
zit bij jou de triceps niet aan je arm vast? of loopt de lange kop niet over de schouder heen om op die manier te assisteren bij extensie van de boveaarm in het schouder gewricht?
Je kan niet roeien zonder de triceps te gebruiken (met wat voor grip dan ook)

ja maar als je zo een close grip handvat hebt kun je daar een lange stang doorsteken en dan heb je zo ook een handvat voor een tbar row
Op wat voor manier pak je met close grip latt pull downs de rug anders aan, ander gedeelte van de lats![]()
Gedeelte van de lats wat geaccentueerd word (lagere aanhechting tov hogere aanhechtingen) word bepaald door de beweging van de bovenarm, niet van de gripbreedte. Hoe dichter je de armen bij je romp kan houden des te meer je de lagere aanchechtingen belast. Hoeverder je de armen naar buiten laat wijken des te meer de hogere aanhechtingen belast worden (verglijk het maar een beetje met rows naar je onderbuik tov rows naar de onderborst)
Wat wel gebeurd is dat een smallegreep de ellebogen meer naar voren brengt terwijl een brede greep de ellebogen juist naar achter trekt.
Smalle greep is dus meer schouder extensie terwijl wijde greep meer adductie is en beide bewegingen hebben ieder hun synergisten/stabilisatoren. Ook de greep op zich (gesupineerd, neutraal, geproneerd) speelt hierbij een rol.
Verders bereik je met een smalle greep een grotere bewegingsuitslag.