MuscleMeat

Lat pulldown met close grip

Denk er idd eens over na om met de fiets te gaan, ik moet ook zeker 10 km afleggen voordat ik bij mijn gym ben maar het heeft ook zo zijn voordelen. Opwarming heb je al achter de rug als je er bent, en wat extra beweging kan nooit kwaad zeker niet als je aan het bulken bent.

met je triceps werken bij een tbar row?

dan doe je denk ik toch een andere tbar row dan ik :p

Hoezo?

zit bij jou de triceps niet aan je arm vast? of loopt de lange kop niet over de schouder heen om op die manier te assisteren bij extensie van de boveaarm in het schouder gewricht?

Je kan niet roeien zonder de triceps te gebruiken (met wat voor grip dan ook)

Kvind het leuker dat het een langere greep is voor tbar row. Kan je nog wat wat meer met je triceps werken. Ik doe hem wel redelijk voorovergebogen.
ja maar als je zo een close grip handvat hebt kun je daar een lange stang doorsteken en dan heb je zo ook een handvat voor een tbar row

KAm je op die manier ook nog twee CG handvatten aan het eind van de lange stang doen zodat je wijd/neutrale grip op de T-bar kan doen

En als je als je al een T-bar heb met een wijde greep waarom zou je dan een CG handvat met een stang daar doorheen gebruiken om een wijde greep te nemen?

:D

Hoezo?

zit bij jou de triceps niet aan je arm vast? of loopt de lange kop niet over de schouder heen om op die manier te assisteren bij extensie van de boveaarm in het schouder gewricht?

Je kan niet roeien zonder de triceps te gebruiken (met wat voor grip dan ook)

de vraag is dan wel in hoeverre je hem dan effectief traint, naar mijn mening niet veel. Ik heb tbar rowing ook eigelijk nooit in het lijstje super triceps bouwers gezien

maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt :p

ja maar als je zo een close grip handvat hebt kun je daar een lange stang doorsteken en dan heb je zo ook een handvat voor een tbar row

Jep tuurlijk,
Ik heb er laatst een gekocht zon kleine handgreep (kdacht dat zal wel goed gaan)
Je zit voor je borst dan wil je nog achteruit gaan en je kan niet.
+ zal zal veel sneller te je ... zitten met de baar.

Plaats gewoon je handen dichter bij elkaar op de stang die ze al in je gym hebben. Lijkt me al te gek om zelf materiaal te kopen omdat die gymeigenaar eerst wat meer leden wil.

Op wat voor manier pak je met close grip latt pull downs de rug anders aan, ander gedeelte van de lats???

• Topic Starter Topic Starter
Gedeelte van de lats wat geaccentueerd word (lagere aanhechting tov hogere aanhechtingen) word bepaald door de beweging van de bovenarm, niet van de gripbreedte. Hoe dichter je de armen bij je romp kan houden des te meer je de lagere aanchechtingen belast. Hoeverder je de armen naar buiten laat wijken des te meer de hogere aanhechtingen belast worden (verglijk het maar een beetje met rows naar je onderbuik tov rows naar de onderborst)

Wat wel gebeurd is dat een smallegreep de ellebogen meer naar voren brengt terwijl een brede greep de ellebogen juist naar achter trekt.

Smalle greep is dus meer schouder extensie terwijl wijde greep meer adductie is en beide bewegingen hebben ieder hun synergisten/stabilisatoren. Ook de greep op zich (gesupineerd, neutraal, geproneerd) speelt hierbij een rol.

Verders bereik je met een smalle greep een grotere bewegingsuitslag.

• Topic Starter Topic Starter
Gedeelte van de lats wat geaccentueerd word (lagere aanhechting tov hogere aanhechtingen) word bepaald door de beweging van de bovenarm, niet van de gripbreedte. Hoe dichter je de armen bij je romp kan houden des te meer je de lagere aanchechtingen belast. Hoeverder je de armen naar buiten laat wijken des te meer de hogere aanhechtingen belast worden (verglijk het maar een beetje met rows naar je onderbuik tov rows naar de onderborst)

Wat wel gebeurd is dat een smallegreep de ellebogen meer naar voren brengt terwijl een brede greep de ellebogen juist naar achter trekt.

Smalle greep is dus meer schouder extensie terwijl wijde greep meer adductie is en beide bewegingen hebben ieder hun synergisten/stabilisatoren. Ook de greep op zich (gesupineerd, neutraal, geproneerd) speelt hierbij een rol.

Verders bereik je met een smalle greep een grotere bewegingsuitslag.

dankje wel 3XL, maar zou ik ehm wel of niet aanschaffen?

Imo is variatie altijd goed, dus als je het er voor over heb ........

Even over smalle greep tov van bewegingsuitslag.

Met dit soort grepen behaal je op het eccentrische deel wel een maximale bewegingsuitslag, maar bij het concentrische deel word deze weer beperkt doordat je handen/stang eerder de borst raken dan bij en iets wijdere greep. (MROM in de conc. beweging bereik je met een greep waarbij je je armen maximaal naar achter/onder kan halen.)

Terug
Naar boven