Fitness Seller

lateral tilt schouder

jeroenb2

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
64kg
Hallo,

Ik ben nog maar pas begonnen met trainen en kan dus nog niet zoveel kg's. Ik doe thuis oefeningen gebruik makend van dumbbells en eigen gewicht.Nu lukt lateral tilt nog niet eens met 5kg aan elke kant, 3 sets van 8reps. de eerste reps lukken maar vanaf 5-6 gaat heel mijn lichaam mee bewegen om het gewicht omhoog te krijgen. iemand advies ?of eventueel een andere oefening?. Ik heb niet het gevoel dat het erg effectief is zoals ik het nu doe.

mvg

Lateral tilt? Bedoel je Side raises? Antwoord op de vraag is onafhankelijk van de oefening. Gewicht omlaag! Is totaal niet erg dat je geen 5 kg kan raisen. Ik train bv al 2 jaar en doe Side raises met 7-8 kg. Begin bij 3kg bv. Techniek is belangrijker dan gewicht.

Side raises/lateral raises zul je nooit zwaar kunnen. In ieder geval niet als je ze correct uitvoert. De schouder is een kleine spier dus relatief minder sterk dan de grote spiergroepen. Doe ze daarom ook goed uitvoeren anders blesseer je jezelf heel makkelijk.

• Topic Starter Topic Starter
ja dat is hetzelfde als side raises, ja het lukt me enkele keren goede, maar dan ga ik schuin hangen en ga ik mijn adem inhouden. Ik wil vooral spiermassa en wat kracht want ben vrij mager en smal. Ik zal dus het gewicht maar verlagen. denken jullie dat side raises een goede oefening is voor de schouder ?

het is een goede oefening mits het het goed uitvoert.

daarnaast is het een oefening die zich vooral richt op de zijkant van de schouder. als side raises je enige schouder oefening is dan is dat een kwalijke zaak.

bij side raises blijven namelijk o.a. de voor en achterkant van je schouders achterlopen.

ik zou er dus minimaal ook een press movement zoals overheadpress of seated shoulder press (dumbbells) erbij pakken.

ik doe momenteel side en anterior raises,voor het midden en het voorste deel van de spier . maar dat zou ik ook kunnen doen inderdaad, dankje!