AndroidHealthClinic

leg curl alternatief

inb4lolecto

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
65kg
Hallo mensen,
Ik ben pas begonnen met bodybuilding en dit gaat ook goed. heb nu alleen een probleem. ik train 4x in de week en mijn benen doe ik op 1 dag.
dat schema ziet er op het moment zo uit:

4x8 squaten
4x8 lunges
4x8 standing calf raise
4x8 leg extension
4x8 legpress
4x8 lying leg curl

Het probleem ligt hem bij de leg curl, ik heb namelijk als sinds ik ben geboren last van astma en bronchitis. Als ik dan op dat bankje ligt met mun voorkant, heb ik het gevoel dat ik helemaal word leeggeblazen en na 3reps in de 1ste set al krijg ik echt pijn, alsof mijn longen worden platgewalst. Is hier nog een vervangende oefening voor? had op internet gezocht maar kwam alleen seated leg curl tegen maar dat is er niet in mijn sportschool.

iemand tips voor hoe ik de lying leg curl kan vervangen (of op een andere manier waardoor ik er mischien geen last van heb)?

ik heb er wel is naast gestaan en dan met 1 been tegelijkertijd
je kan dan niet de volledige rom maar dat is beter dan niks.
Maar sld of romanian deadlift pakken hams ook wel goed aan.
off topic je doet flink wat volume

• Topic Starter Topic Starter
ik heb er wel is naast gestaan en dan met 1 been tegelijkertijd
je kan dan niet de volledige rom maar dat is beter dan niks.
Maar sld of romanian deadlift pakken hams ook wel goed aan.
off topic je doet flink wat volume

thanks zal het volgende week proberen, en wat bedoel je met "je doet flink wat volume"?

Stiff leg deadlift.

SLDL is niet te verglijken met een leg curl. LC is knie flexie, SLDL is heup extensie een aangezien de korte kop van de BF alleen over de knie loopt wordt deze bij heupextensie niet gebruikt.

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 09:53 ----------

iemand tips voor hoe ik de lying leg curl kan vervangen (of op een andere manier waardoor ik er mischien geen last van heb)?

Body curls (lijkt op GHR alleen is er geen sprake van heup extensie)

je doet 6 oefeningen met 4x8. ik vind het persoonlijk ook vrij veel volume.
wat doe je zoal op de andere trainingsdagen?

train nu 4x in de week, deed eerst 4x10 al een tijdje maar in overleg met een gozer van sportschool (trainer wil ik het niet echt noemen) een schema gemaakt om meer gewicht te pakken voor 4/6 weken. maar ook met lager gewicht en meer reps heb ik last bij leg curl

SLDL is niet te verglijken met een leg curl. LC is knie flexie, SLDL is heup extensie een aangezien de korte kop van de BF alleen over de knie loopt wordt deze bij heupextensie niet gebruikt.---------- Post added vr 17 jun 2011 at 09:53 ----------

Body curls (lijkt op GHR alleen is er geen sprake van heup extensie)

Je hebt gelijk daarom is staande legcurl denk ik het meest dichtbij.
EN @ts als ik 96 reps met compound oefeningen voor mijn benen doe ben ik gesloopt voor een week, dat bedoel ik met veel volume, maar als dat voor jou werkt moet je het zeker doen.

Je hebt gelijk daarom is staande legcurl denk ik het meest dichtbij.
EN @ts als ik 96 reps met compound oefeningen voor mijn benen doe ben ik gesloopt voor een week, dat bedoel ik met veel volume, maar als dat voor jou werkt moet je het zeker doen.

nja ben dan wel gesloopt voor 2dagen max 3 :p

train nu 4x in de week, deed eerst 4x10 al een tijdje maar in overleg met een gozer van sportschool (trainer wil ik het niet echt noemen) een schema gemaakt om meer gewicht te pakken voor 4/6 weken. maar ook met lager gewicht en meer reps heb ik last bij leg curl

Wil je anders je schema hier eens even posten?

owk :-)

Ik vind het ook best wat.

Als je net begin zou ik eerder squatten, lunges, leg extension en legpress 3x8 doen. Of gewoon een van de laatste 3 oefeningen droppen.

Maar goed als je hier hard op gaat niks veranderen natuurlijk.

Je hebt het over laying leg curls zo te horen.
Scooby van youtube heeft een alternatief, ergens aanhangen(pull-up bar?) en dan met je voeten een dumbbell vasthouden en curlen.

2:30
http://www.youtube.com/watch?v=vO2-hx6m1hw

Laatst bewerkt:
Op 4:10 staat 'ie met een halterstang tussen twee aquariums. :bang:

[/COLOR]Ik zou bij leg extension 4x10 doen en 1 rep in 5 second.
Hetzelfde voor leg curl :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven