XXL Nutrition

Leg Press

Rvdzs

Advanced Bodybuilder
Waardering
62
Lengte
1m71
Beste forumleden,

Ik doe leg press altijd als laatste oefening tijdens de benentraining. Hierbij doe ik eerst met 2 benen en daarna 1 been apart ( andere been de lucht in, zodat je hier niet op leunt / steunt ).

Het rare is dat ik met 2 benen niet 200kg kan pressen, aangezien ik bij het afzetten een ontzettende pijn in mijn onderrug krijg. Ik zit gewoon normaal, maar heb een extreem holle rug en scheve ruggenwervel van nature, weet niet of dit hier impact op heeft. Maar met 1 been apart kan ik 120-130kg per been, dus dan zou ik eigenlijk 200kg makkelijk moeten kunnen met 2 benen....

Enig idee waardoor die pijn komt en hoe ik dit kan verhelpen? Of hebben jullie hier ook last van ( gehad )?

Is normaal dat je met 1been meer kan pakken als de helft wat je met 2 benen kan. Heb dat eens in een artikel gelezen, en is idd ook zo bij one legged squats. Maar die pijn is niet goed, mss dat je te scheef wegdrukt?

• Topic Starter Topic Starter
Is normaal dat je met 1been meer kan pakken als de helft wat je met 2 benen kan. Heb dat eens in een artikel gelezen, en is idd ook zo bij one legged squats. Maar die pijn is niet goed, mss dat je te scheef wegdrukt?

Ok, nooit geweten dat. Ik druk totaal niet scheef weg en mijn houding op de stoel zelf is goed, eveneens met de positie van voeten en knieën...

Is normaal dat je met 1been meer kan pakken als de helft wat je met 2 benen kan.

Heeft te maken met centraal zenuwstelsel; de maximale prikkel voor contractie is groter als je al je "wil" zet op 1 been; dit geld ook met andere oefeningen zoals alternate biceps curl vs biceps curl met 2 armen synchroon of 1 shouder vs 2 schouders.......

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 20:01 ----------

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven