XXL Nutrition

Legday

Bezoekers in dit topic

TheTwin

Novice
Lid geworden
15 jun 2021
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

De gyms zijn weer open en opzich kan ik redelijk vaak binnenkomen met reserveringen. Echter is het maar voor een uur, en komt het bijna altijd op 50 a 55 min aan. Dit door hoelaat ik binnen gelaten word en hoelaat ik weer word wegstuurd. Op benen na kan ik het net redden in die tijd. Nu heb ik thuis ook aardig wat verzameld en kan ik thuis goed zwaar squaten altans wat voor mij zwaar is.

Mijn vraag nu is als ik op de dag dat ik benen train thuis eerst een sessie squats doe, vervolgens 2 uur later de andere oefening doe in de gym. Is dit handig, wel aan te raden/niet aan te raden? Heeft dit nadelen?
 
Welk voordeel denk je eruit te halen? En hoe wil je dat met je maaltijden doen?

Je groeit niet tijdens het trainen hé
 
Hallo,

De gyms zijn weer open en opzich kan ik redelijk vaak binnenkomen met reserveringen. Echter is het maar voor een uur, en komt het bijna altijd op 50 a 55 min aan. Dit door hoelaat ik binnen gelaten word en hoelaat ik weer word wegstuurd. Op benen na kan ik het net redden in die tijd. Nu heb ik thuis ook aardig wat verzameld en kan ik thuis goed zwaar squaten altans wat voor mij zwaar is.

Mijn vraag nu is als ik op de dag dat ik benen train thuis eerst een sessie squats doe, vervolgens 2 uur later de andere oefening doe in de gym. Is dit handig, wel aan te raden/niet aan te raden? Heeft dit nadelen?

is het 2 uur rijden dan naar je sportschool?

wat je ook kan doen is als je klaar bent met sporten, thuis eventueel nog je squats doen (als je een beetje in de buurt woont. of wat lunges buiten op het terrein van je sportschool. dat je wat schrijven in je achterbak legt ofzo.
 
Je kunt toch ook thuis een beentraining squatten, en op een X aantal dagen later de volgende leg day in de gym leg pressen en wat andere machines doen? Je hoeft niet persé iedere beentraining te squatten.
Tweemaal je benen op één dag trainen met een vrij lange tijd ertussen lijkt mij niet ideaal. Je herstel komt na een training op gang, wat je dan weer onderbreekt met een nieuwe belasting.
 
Wel een beetje karig als je maar 50-55 minuten binnen mag zijn.. kan je ook niet twee tijdsloten achter elkaar reserveren?
 
ja dat kan prima
 
Misschien tussen 2 zware ub oefeningen door squatten? Dan pakt je boven lichaam wat rust tijdens het squatten en kun je toch 5x5 tot de max gaan op squat.
 
Mijn vraag nu is als ik op de dag dat ik benen train thuis eerst een sessie squats doe, vervolgens 2 uur later de andere oefening doe in de gym. Is dit handig, wel aan te raden/niet aan te raden? Heeft dit nadelen?
Probeer het. Kunt ook meerdere squatsessies per week thuis doen, keer of drie als richtlijn bijvoorbeeld, en dan aanvullen met trainen in de gym (hoeft niet alleen een legcurl te wezen, kunt spiergroepen c.q. combineren). Als het je niet bevalt, houd je de trainingen korter en ga je vaker.
 
Bedankt voor de reacties! Je kan helaas geen 2 tijdslots achter elkaar reserveren.

En ik zat idd ook te denken aan dat het niet goed voor het herstel is!

Denk zelf ook aan 2x benen een uurtje te pakken ipv 1 lange zware training.
 
Probeer het. Kunt ook meerdere squatsessies per week thuis doen, keer of drie als richtlijn bijvoorbeeld, en dan aanvullen met trainen in de gym (hoeft niet alleen een legcurl te wezen, kunt spiergroepen c.q. combineren). Als het je niet bevalt, houd je de trainingen korter en ga je vaker.
Dit.

Maar op zich moet je in een uur een heel eind komen.
 
Back
Naar boven