AndroidHealthClinic

Legerdienst terug, een goed idee?

Peiling Peiling Legerdienst, een goed idee?

• Totaal stemmers
    106
je woont in nederland dus je vecht voor nederland ,ongeacht welke afkomst je bent.

ik zie het nog wel gebeuren dat als er iest gebeurd dat de heele gekleurede bevolking hier net zo snel weg is als dat ze gekomen zijn en ons alleen laten .

en dit zeg ik niet uit rasicme maar uit vaderlands liefde . mijn voorouders zijn gestorven voor mijn,en ons welzijn.

ik zit hier af en toe best mee

+1 maat!
Ze zullen geen geweer oppakken, zoals zoveel mensen.
Ik vind dat onze hele maatschappij een acuut testosteron-gebrek heeft.
Waarden zoals trots, eer en de moed van een man worden helemaal vergeten.

Dan kom ik tot de kern van mijn betoog. Legerdienst=een opleiding hoe je een man moet zijn, hoe je moet werken in een team, hoe je leiding moet geven, hoe je bevelen moet opvolgen, hoe je verantwoordelijk bent voor je daden en voor de anderen rond je. Dingen die je op de universiteit kan gebruiken, in je verdere leven ook. Want minder onverantwoordelijke jongeren -> minder tienerzwangerschappen en meer jongeren aan de bak -> stabielere huishoudens-> betere welvaart en minder criminaliteit

geen idee hoe ik hier op gekomen ben, het zal wel een stream of consciousness zijn(zie filosofie en literatuur), in ieder geval lijkt het mij geen slecht idee.

+1 maat!

Dan kom ik tot de kern van mijn betoog. Legerdienst=een opleiding hoe je een man moet zijn, hoe je moet werken in een team, hoe je leiding moet geven, hoe je bevelen moet opvolgen, hoe je verantwoordelijk bent voor je daden en voor de anderen rond je. Dingen die je op de universiteit kan gebruiken, in je verdere leven ook. Want minder onverantwoordelijke jongeren -> minder tienerzwangerschappen en meer jongeren aan de bak -> stabielere huishoudens-> betere welvaart en minder criminaliteit

geen idee hoe ik hier op gekomen ben, het zal wel een stream of consciousness zijn(zie filosofie en literatuur), in ieder geval lijkt het mij geen slecht idee.

knap gezegd!

+1 maat!

Allemaal leuk en wel, maar ga dan je eigen weg als je er zo hard in gelooft. Dwing mij gewoon niet om hetzelfde weg op te gaan.

nee absoluut niet.

Het kan zeker wel goed zijn voor jongeren die geen reet uitvoeren en geen goede opvoeding hebben gehad.

Echter werk ik liever aan een goede carriere inplaats van 1 jaar legertje te spelen.

en ze dan uitzenden, misschien wel de dood in....alleen maar omdat ze minder functioneerden dan anderen in onze samenleving
dat vind ik nou echt belachelijk

mensen, als jullie er geen reet van kennen, hou dan jullie reacties voor jezelf

djezes, what's up with you guys????

Je barst van de argumenten Victory.

Als gij u kunt vinden in holle termen zoals 'trots, eer en de moed', ga je gang dan. Niemand zegt dat je niet naar de lager mag. Leuk hé, die keuze. Dat is het mooie aan een vrij land. Maar ik wil zelf niks te maken hebben met de leger, ik ben sterk antimilitaristisch van aard.

ja maar cyan, je functioneert niet zoals het hoort, dus moet je maar het leger in hoor, en als je doodgeschoten wordt...ach je was toch maar een lastpost

wat een goede samenleving leven wij in zeg ;) ... zelfde mongolische ideeën als vroeger in een nieuw jasje

Het lijkt hier Turkije wel, met sommige gedachtengangen :D
Allemaal pelotonvoer.

Ik ben voor. Enkel en alleen al om al die lamme, omhooggevallen, betwerterige nietsnutten hun vetlagen af te werken in de opleiding. Wat betreft de invloed van zoiets op de mentaliteit van de hordes breezers, steenezels en idioten vrees ik het ergste: kromgegroeide bomen trek je niet zomaar recht.

Je barst van de argumenten Victory.

Als gij u kunt vinden in holle termen zoals 'trots, eer en de moed', ga je gang dan. Niemand zegt dat je niet naar de lager mag. Leuk hé, die keuze. Dat is het mooie aan een vrij land. Maar ik wil zelf niks te maken hebben met de leger, ik ben sterk antimilitaristisch van aard.

Als trots, eer een moed holle termen zijn voor jou wens ik jou veel geluk met je leven en raad ik aan om je zoon met Barbie's te laten spelen.

Min kloten, Gerard.
De jeugd is veel te links om zich in't leger te engageren, hoor.

Haha, nog iemand die dees uitdrukking gebruikt :roflol:
'de jeugd' niet veralgemenen eh ;)

mag gerust weer ingevoerd worden van mij... erger mij nogal redelijk vaak aan de gemiddelde 17-jarige, er zijn er wel bij die wat discipline kunnen gebruiken, verwende klootzakken :p

Dat 'trots, eer en moed' voor u synoniem staat of linkt met een 'leger', dan vind ik je maar een erg simpele gast.

ik krijg echt medelijden met je weet je da?

als je een ander zijn mening nog niet eens kan respecteren... triestig, heel triestig

voor u zou het leger mss nog niet zo slecht zijn, beetje ruggegraat kweken, volharding en doorzetting, zodat je wat meer respect krijgt voor anderen

ik krijg echt medelijden met je weet je da?

als je een ander zijn mening nog niet eens kan respecteren... triestig, heel triestig

voor u zou het leger mss nog niet zo slecht zijn, beetje ruggegraat kweken, volharding en doorzetting, zodat je wat meer respect krijgt voor anderen

het is denk ik niet zozeer dat cyan zijn mening niet respecteert, het gaat hier meer om het topic waarin mensen(zoals karel) andere mensen(zoals cyan) willen dwingen om deel te nemen aan het leger.....zo'n uitspraak meot je niet respecteren, dat moet je aanvechten. Anders sta je straks echt in het leger omdat je beleefd wou zijn . :)

Tuurlijk weer invoeren, al die relmarokkaantjes verplicht van straat plukken en laten vechten voor de natie. Het zou snel gedaan zijn met de straatcriminaliteit.

Als die gastjes tot soldaten getraind zijn, dan hebben ze discipline geleerd en juist begrepen dat geweld niet thuishoort in een samenleving tenzij op hun soldaten trainingen of in oorlog. Ik ben er zeker van dat het juist het geweld zal verminderen.
geweld is nooit rechtvaardig tenzij uit zelfverdediging. vind het dus ook niet normaal dat je mensen naar een oorlog stuurt. denk je dat ze daar in irak en afghanistan zitten voor het goede doel?

Heel goed voorstel, gelijk invoeren, liever vandaag dan morgen. Geweld en discipline is in mijn ogen niet per definitie slecht.
geweld niet slecht? oja? vraag me af of je dat ook nog zegt als je een dierbare verliest door geweld.

Geweldig idee! Lege universiteiten en hogescholen. Tekorten in de zorg en het onderwijs. Maar dan hebben we wel een gedemotiveerd leger, wat ons Nederland kan verdedigen in het dozijn oorlogen wat wij per jaar voeren.
idd, ze kunnen ook prima op andere plaatsen te werk worden gesteld. daarom ben ik ook voor heropvoedings- en werkkampen voor tokkies.

Educatie komt uit boeken en niet uit de loop van een geweer.
macht daarentegen... ;)

+1 maat!

leger heeft zeker goede punten, maar het geweldsaspect mogen ze imo dan wel weglaten. en dan spreek je van een heropvoedingskamp.

@ victory: You're full of crap. Ik zeg: allemaal leuk en wel voor je, ga maar naar het leger als je er zo hard van houdt, ik houd je niet tegen en wil je ook niet tegenhouden.
Maar waarom zou je in godsnaam iemand anders verplichten om WEL deel te nemen aan de leger?

Ik ga niet akkoord met u visie en vice versa. Dat is normaal en helemaal niet respectloos.

Een leger is achterhaald. Op alle fronten.

10_no_I_dont_want_to_go_out_in_the_cold.jpg
O man deze discussie draint mijn denkenergie.

Aandenker voor mijzelf: 's avonds na een hele dag in de collegebanken GEEN discussie over belangrijkere dingen dan het beste merk van pindakaas beginnen.

Cyan je hebt gelijk. Jij hebt jou mening en ik die van mij. Respect voor dat je je niet laat leiden door anderen.

Foto is van Cyan die zegt " Ik wil niet in het legèèèèèr " ;)

Geweldig idee! Lege universiteiten en hogescholen. Tekorten in de zorg en het onderwijs. Maar dan hebben we wel een gedemotiveerd leger, wat ons Nederland kan verdedigen in het dozijn oorlogen wat wij per jaar voeren.

Hoe kom je erbij? Mensen die naar het universiteit gaan krijgen gewoon vrijstelling hoor.

Terug
Naar boven