ziet er wel goed uit maar ik vind je vooruitgang van de afgelopen 4 jaar minimaal
Ja he?
Met dat theoretische gedachtengoed is een 100 tal man hier in 2004 begonnen met stevig bulken onder het motto 'eerst een grote steen en dan zien we wel verder'.
Het afrond plannetje lag als cut project immers prima klaar waarin de afname van procenten synchroon liep met het aantal cutweken.

Dus er kon zorgeloos ordinair worden gevreten... dacht men.
Cutten is de praktijk een zeer complex proces als natural. Het kost al 6 maanden om je lichaam te leren kennen alvorens je echt weet hoe alle tandwielen moeten worden geslepen voor jou persoonlijk. En dan draait er nog niets consequents.
Daarna kom je erachter dat je na een kei harde maand slechts 1 procent hebt verloren en bij de 12 procent aangekomen moet er uit een nog geavanceerder vaatje worden getapt. Weer proberen met welke afstelling je dieper gaat.
Nu ik weet hoe mijn lichaam reageert en precies de draaiboeken voor mijn situatie heb, kan ik het in 4 maanden doen. Maar om die kennis te bezitten zul je een tijd lang moeten meten en weten en door het stof kruipen. It's a hell of a job de eerste keer.
De gewone theoretische kennis is lang niet de sleutel waarmee je pats boom aan de slag kunt om het moment dat je wilt beginnen met cutten.
En als ik dan zo eens om me heen heen kijk 4 jaar later, hoor je van 90 personen niets meer en nog eens 5 hebben toegegeven de handoek erbij in de ring te hebben gegooit.
Overigens vind ik 4 jaar ook te lang, maar 1,5 jaar kost het je zeker, en dat is exclusief wat er binnen prive of werksfeer kan veranderen.